Goedemorgen,
Sinds een jaar gebruik ik de Samsung Galaxy S3 met Vodafone signaal. Ik heb de ervaring dat een youTube filmpje bekijken buiten WiFi zone not done is. Ik ben veel in friesland, zeeland en woon werk in Amersfoort Amsterdam.
Buiten WiFi lijkt het altijd net of heb ik bereik. Het signaal icoontje staat vol streepjes. Ook zie ik regelmatig 3G staan op mijn telefoon waarbij de icoontjes voor up en downloaden NIET gekleurd zijn. Vervolgens (binnen 10 sec doorgaans) wordt het signaal overgezet naar H of H+, de icoontjes voor up- en downloaden zijn nu wel gekleurd, echter, dit valt steeds weg. En YouTube filmpje van 5 minuten wordt afgespeeld in zon 15 min door het continu bufferen van het filmpje.
Niet alleen YouTube laat dit gedrag zien, ook andere websites en spelletjes via Apps.
Buiten WiFi deactiveer ik WiFi. Dat helpt al erg goed. Echter, Het signaal lijkt altijd goed, ik krijg/stuur nauwelijks data pakketten (kijkende naar de up - download pijltjes).
Mobiele gegevens staat aan. Ik start de telefoon regelmatig opnieuw op. Het de telefoon al eens gereset. Heb de software op de telefoon geupdate. Heb forums afgestruind en nu ben ik hier :).
1- Instelling issue
2- Bekend probleem, niet op te lossen
3- Provider issue, ga naar andere provider
4- ...
Ik hoor graag van jullie. Als ik zaken vergeten ben te melden dan hoor ik dat graag.
Groetjes Sybe