raggy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G zorgt voor een verschrikkelijke batterijduur op iphone 5

Beste,
 
Vorige week is mijn abonnement bij vodafone in gegaan. Over de verbinding ben ik zeer te spreken. Ik heb in het algemeen overal 4 tot 5 streepjes verbinding met mijn iphone. Waar ik alleen niet over te spreken ben is de batterijduur indien 3G is ingeschakeld. Indien ik 3G heb ingeschakeld gaat er 1% af per 2 min. En dan ben ik niet eens aan bezig met internet en is dit alleen als het beeldscherm aanstaat. Schakel ik 3G uit dan verbeterd mijn batterijduur dramatisch en gaat er maar 1% af per 6 a 7 min. Ook in standby tijd met 3G aangeschakeld is mijn batterij binnnen notime leeg.
 
Bij kpn had ik met 3g ingeschakeld op een werkdag tijdens 11;45 nog ongeveer 95 % over, nu bij vodafone is dit 80% en dan gebruik ik de telefoon exact het zelfde.
 
Ik heb inmiddels mijn iphone ook al 2 keer hersteld via itunes dit mocht ook niet baten. 
 
Graag zou ik willen weten of de slechte batterijduur kan komen vanwege een defect in de simkaart?  volgens de site van apple zou je 8 uur op 3G moeten kunnen internetten. Zoals het er nu aan toe gaat komt ik niet eens aan de 4 uur en dan heb ik mijn helderheid van me beeldscherm zelfs op 33% staan.
 
Graag zie ik een antwoordt tegemoet.
 
Groet,
 
 
 
 
3 Reacties 3
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi raggy, allereerst welkom op het forum! Een defecte simkaart kan inderdaad een oorzaak zijn van batterijproblemen. Je geeft aan dat het bereik verder wel goed is, daarom is het niet direct logisch dat dit de oorzaak is van het hogere batterijverbruik. Is er een app actief die veel dataverkeer gebruikt of de verbinding actief opzet telkens?
raggy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi bedankt voor de snelle reactie!
 
Er staan zover ik weet geen apps open. Locatievoorzieningen staan uit en iCloud is ook uitgeschakeld. Verder staat mijn mail niet op push ingesteld enkel whatsapp. Het probleem doet zich enkel voor indien 3g ingeschakeld is. schakel ik 3G uit dan zie ik mijn batterij van 1% per 2,5 min naar 1% 6 a 7 min gaan, dit is met wifi ingeschakeld. Ik heb gisteren getest of het eventueel een hardware probleem is dat is het volgens mij ook niet. De iphone heb ik invliegtuigmodus gezet geduurdende 42 min. Hierbij heb ik de helderheid van het scherm op 50% gezet en het automatischeslot ingesteld dat het scherm nooit uit gaat. Geduurdende de 42 minuten heb ik het scherm aan laten staan en is het percentage van 77% naar 73% terug gegelopen wat op 1% per 10 min uitkomt. Daarom denk ik dat het of een software fout is binnen IOS 6.1.3 of een defect aan de simkaart. Een andere reden kan ik niet bedenken. 
 
Weten jullie wat een normale indicatie is voor hoelang de batterij mee gaat met 3g ingeschakeld? de 8 uur die apple aangeeft die is natuurlijk getest met optimale omstandigheden, maar ik mag ervan uit gaan dat je er in de praktijk toch echt wel meer dan 6 uur mee moet kunnen doen.
 
Nu heb ik een bundel van 4GB en een mooie snelheid van 14.4 Mbps verpest de batterij van me iphone het 😉
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi raggy,

Helaas is het niet bekend hoelang een batterij meegaat. Dit verschilt per gebruiker. Zoals mijn collega al aangaf is het niet waarschijnlijk dat het probleem aan je simkaart ligt. Je kunt dit eenvoudig testen door een tijd een andere Vodafone simkaart te testen. Je kunt je simkaart laten vervangen in een Vodafone winkel. Mijn collega's kunnen de simkaart ook direct activeren. Neem dan wel je ID-kaart mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic