Rensz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte 3G na update netwerkinstellingen

Sinds ik naar de laatste netwerk instellingen heb geupdate (nu een week of 2 geleden) heb ik dagelijks last van een slechte 3G connectie. Opvallend is dat dit voornamelijk overdag is (1.00-17.00/18.00).
Hierdoor zijn veel applicaties niet/slecht bruikbaar en duurt het heel erg lang voordat iets geladen.

Is er iets wat ik hier aan kan doen?
8 Reacties 8
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Rensz

Mag ik vragen hoe je deze instellingen heb geupdate?
Rensz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg telkens een melding op mijn scherm "nieuwe netwerkaanbieders instellingen beschikbaar". En dan de vraag of ik wilde updaten of niet.
Na meerdere malen te hebben afgewezen, heb ik het om van de ergernis af te komen maar gedaan...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt je netwerkinstellingen herstellen op iPhone. Dit werkt vaak, alleen wis je hiermee ook je wifi-wachtwoorden. Is zeker de poging waard.

Laat even weten of het voor jou heeft geholpen!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Aanvulling op het antwoord van @RuudNL

Door de netwerkinstellingen te herstellen verdwijnen alle APN-instellingen en ook WiFi-verbindingen. Zorg ervoor dat het wachtwoord van het draadloos netwerk bekend is, voordat deze stap wordt uitgevoerd.
Je kunt de instellingen herstellen, via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Rensz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na aanleiding van de antwoorden de netwerk instellingen hersteld. Donderdag leek het probleem te zijn opgelost. Maar vrijdag en maandag was het echter weer raak.
En vandaag heb ik tot nu nog geen problemen ondervonden. Het lijkt op dit moment een beetje alsof het komt en gaat...

Misschien iets in de buurt staan wat het signaal stoort??
Het vreemde is dat ik hier nu al bijna 2 jaar dagelijks kom, en het is echt iets van de laatste weken/maand...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Rensz,

Heb je dit probleem alleen één locatie? Om welke postcode gaat het? Het kan zijn dat iets het signaal stoort, bijvoorbeeld een kraan op een bouwplaats of apparatuur in huis. Test ook eens of je dit probleem binnen of buiten hebt.
Rensz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo@Marc-,

Voor zover ik het merk heb ik dit probleem enkel op het postcode waar ik werk (4817), daarbuiten heel sporadisch. Het vreemde is echter dat ik hier nu toch al een tijdje werk en het echt iets is van de afgelopen paar weken/maand...

Soms duurt het dan minuten voordat whatsapp kan verbinden, safari kan niets openen of het duurt heel lang. Allemaal van dan soort dingen. En doordat mijn Iphone steeds zoekt naar verbinding trekt hij de batterij voordat we halverwege de middag zijn leeg...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Rensz,

Het bereik op deze postcode is toch echt uitstekend, volgens mijn gegevens. Je zou het toestel ook eens helemaal kunnen herstellen. Maak dan wel een back-up van je gegevens (foto's, muziek, bestanden, contacten, etc) deze gaan verloren als je dit doet.

Het gekke is wel dat je dit alleen op deze locatie hebt, in wat voor soort gebouw bevind je je?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic