Othman

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht of geen bereik binnenshuis postcode 2496 (Den Haag-Ypenburg) sinds begin februari 2014

Sinds begin februari 2014 zijn wij verhuisd naar Den Haag-Ypenburg, postcode 2496. Helaas blijkt er binnenshuis nauwelijks of geen dekking te zijn. Je moet naar buiten om te kunnen bellen of gebeld te worden.

Een netwerk update biedt geen soelaas. Wat te doen? Andere netwerken, zoals KPN, werken wel goed.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Othman
Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen en alle mogelijkheden die we aanbieden zijn aan bod gekomen. Ik hoop dat je er een verstandige keuze uit kunt maken.
op je laatste voorstel kunnen we niet in gaan (maar dat had je ook niet verwacht denk ik).
Iedere provider heeft plekken waar hij beter scoort en anderen ietsje minder. Punt blijft dat binnenhuisdekking niet wordt gegarandeerd. Er zijn teveel factoren die een dekking kunnen beïnvloeden, die we niet in de hand hebben.
Ik had je graag iets anders bericht maar ik kan de waarheid niet anders kleuren dan ze is. Sorry

Bekijk in context

17 Reacties 17
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Othman

Ik zie dat er op die locatie een goede 2G, 3G en 4G dekking is. Dus het is erg vreemd dat je dit anders ervaart. Hebben meer Vodafone klanten hier last van? Heb je je simkaart al eens in een ander toestel getest? Of een andere simkaart gekregen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Othman ,

Zou ik mogen weten wat voor toestel u heeft en in wat voor type huis u woont?

Groet,
netwerkfreak

Othman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat om een iPhone 4S vanuit een van de eensgzinswoningen aan de Katschiplaan.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Zou je ook op mijn eerder gestelde vragen willen antwoorden? Anders kan ik je niet helpen.
Othman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuus voor de vertraging, maar ik moest eerst een vergelijkend buurt- en materiaalonderzoek doen.

De resultaten zijn als volgt:
1) Een andere telefoon of simkaart maakt geen enkel verschil.
2) De buren hebben het zelfde probleem en hebben om die reden een ander provider genomen.

De empirische feiten:
1) Goed tot redelijk bereik buitenshuis.
2) Geen bereik binnenshuis van het Vodafone netwerk (geen signaal).
3) Andere netwerken, bijv. KPN, werken wel goed binnen en buiten.

Een werkende oplossing zal ten zeerste op prijs worden gesteld.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Othman

In dat geval zou SignaalPlus wel een uitkomst bieden, omdat het dus toch neer komt op een slechte binnendekking. Deze kunnen we, ivm de omgevingsfactoren, niet garanderen. Kijk even hier voor alle informatie.
Othman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het spijt mij zeer, maar dit natuurlijk geen echte oplossing. Het betekent immers dat ik 85 euro moeten betalen voor SignaalPlus om een dekking binnenshuis te krijgen die bijvoorbeeld bij KPN wel goed is. De Consumentenbond is overigens nogal kritisch over de kwaliteit en het gebruiksgmak van SignaalPlus. Als jullie mij SinaalPlus niet kostenloos kunnen leveren is het voor mij aantrekkelijker om over te stappen naar een andere provider met een betere dekking.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Othman

Het klopt dat SignaalPlus op eigen kosten aangeschaft moet worden. Het ontbreken van 3G dekking binnenshuis is geen reden om je contract vroegtijdig te ontbinden omdat we 3G dekking binnenshuis niet kunnen garanderen. Mocht je binnenshuis inderdaad problemen ervaren met bellen en sms'en dan kun je het toestel het beste instellen op 2G. Binnenshuis kan het signaal namelijk door veel verschillende factoren worden beïnvloed. Dat is ook de reden dat we binnenshuis geen 3G dekking kunnen garanderen.
Othman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onafhankelijk van de instellingen blijft het een feit dat ik met het Vodafone netwerk binnenshuis niet kan bellen en ook niet gebeld kan worden. 2G of 3G maakt geen verschil wat telefoneren betreft, dat is alleen van invloed op het data verkeer.

Kunt u voor mij a.u.b. een werkende oplossing aangeven om binnenshuis te kunnen telefoneren, waarvoor ik geen extra kosten verschuldigd ben?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Othman ,

U moet begrijpen dat wij niet kunnen zeggen; aah doe zus en zo.. en tadaa alles werkt.
Het 2G of #g heeft wel degelijk invloed op u bel ervaring. U telefoon probeerd namelijk van antennes te wisselen en daardoor kan het steeds uitvallen.
Het kan maar zo dat u bouw materialen heeft gebruikt die het signaal tegen houden. Want zoals u al aangeeft, buiten werkt het wel gewoon.
De signaalplus wordt bij kasse bekritiseerd omdat het gebruik maakt van bekabeld internet, en vervolgens gaat de data wel van je mobiele gegevens af. Terwijl veel mensen dan denken; maar dan kan ik toch net zo goed op de wifi gaan? wat internet betreft; Inderdaad 😉
Maar als je het echt gratis wil, en je wilt iets nutteloos fabriceren.
http://my-homemade-diy.blogspot.nl/2012/07/diy-cell-phone-gsm-3g-signal-booster.html
Othman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Samenvattend zijn er dus twee realistische oplossingen wat het telefoneren betreft (het gaat niet om internet, want daarvoor kan ik uiteraard veel makkelijker de WiFi verbinding van de kabelboer gebruiken) :

1) Ik schaf SignaalPlus aan voor ca. 85 euro en hoop dat de problemen opgelost zijn.

2) Ik wend mij tot een van de providers die wel een goede dekking binnenshuis biedt in het postcodegebied 2496. Een provider die niet gehinderd wordt door de gebruikte bouwmaterialen en waarvoor ik geen extra kastje hoef te kopen.

De keuze lijkt mij niet zo moeilijk.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Othman schreef:
Onafhankelijk van de instellingen blijft het een feit dat ik met het Vodafone netwerk binnenshuis niet kan bellen en ook niet gebeld kan worden. 2G of 3G maakt geen verschil wat telefoneren betreft, dat is alleen van invloed op het data verkeer.

@Othman

Dit klopt niet. Je belt tegenwoordig via 2G of via 3G. Het maakt dus wel degelijk een verschil of je het toestel op 2G of op 3G instelt.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Aanvulling op @Maartje ,

2g is het tweede generatie draadloze telefoon netwerk --> GSM
Hierop kan je bellen, smssen en (ik geloof) GPRS internet en WAP.
Langzaam internet (tot +/- 114 kbps) zit er dus op.

3g is de nieuwere generatie die 2g voorbij streeft vooral in internet mogelijkheden, video-bellen en mobiel TV.
Internet gaat via 3g, umts of HSPA. Dit is een heel stuk sneller (tot +/- 2Mbps) dan GPRS.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Othman ,

Ik snap dat keus 2 voor de hand ligt. Ik vind persoonlijk zelf de signaalplus ook een nood-oplossing. Maar het is nu eenmaal niet anders. Tegenwoordig wil iedereen de gas rekening laag hebben. dus neemt extra sterk geisoleerde ramen.
Vroeger waren ramen het punt waar het signaal makkelijk het huis binnen kon, waardoor je goed bereik hebt. Tegenwoordig met de H+++++++ ramen, is die ingang goed afgesloten.

Maar ik zou u even 2 adviezen geven:

1. Stel u heeft 24 maand een abonnoment. Stel vodafone is 4 euro in de maand goedkoper. 24 x 4 = 96 euro. Dan heb je al 11 euro winst als u de signaalplus oplossing kiest.

2. Koop eerst een simkaart (prepaid) van de nieuwe provider, en test die binnen u huis. Zo komt u nooit meer voor ongewenste verassingen te staan. Ook kan u een vriend met een andere provider even uitnodigen voor een biertje/wijntje of fris. En het dan even testen, dat is nog goedkoper.

Zelf heb ik de tijd er nog niet voor gehad, maar het schijnt dat je hele leuke oplossingen kan maken om je signaal te verbeteren.

Bijvoorbeeld een standaard van een cola blikje.
http://www.youtube.com/watch?v=2tZbakp5ESI
Het is misschien wat onnozel dat dit nodig is, maarja. Het is wel een leuk sterk verhaal, dat je dat gemaakt hebt als je vrienden vragen waarom je telefoon in een cola blikje in de vensterbank staat

patrickdoor

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon zelf ook in ypenburg en heb al meerdere keren een andere toestel geprobeerd andere simkaart werkt helemaal niet.ik heb sinds de brand in die centrale uitgebroken is problemen hier in ypenburg.en service is nergens te vinden je kan een signaal versterker krijgen maar dan betalen we ieder de helft.waar is de Vodafone gebleven van vroeger.zelfs op mijn werk ben ik niet bereikbaar.vorige keer was ik niet bereik aan belde mn vrouw op dat ze met.mn zoontje naar het ziekenhuis moest.gelukkig was het niet ernstig maar toch.ik kan niet begrijpen dat zo een groot bedrijf er niks aan doet schande
Othman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik stel voor dat Vodaone eens kijkt hoe KPN het voor elkaar heeft gekregen om wel goed bereik binnenshuis te bereiken, ondanks de gebruikte bouwmaterialen en geïsoleerde ramen, die trouwens tegenwoordig in alle nieuwe woningen te vinden zijn.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Othman
Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen en alle mogelijkheden die we aanbieden zijn aan bod gekomen. Ik hoop dat je er een verstandige keuze uit kunt maken.
op je laatste voorstel kunnen we niet in gaan (maar dat had je ook niet verwacht denk ik).
Iedere provider heeft plekken waar hij beter scoort en anderen ietsje minder. Punt blijft dat binnenhuisdekking niet wordt gegarandeerd. Er zijn teveel factoren die een dekking kunnen beïnvloeden, die we niet in de hand hebben.
Ik had je graag iets anders bericht maar ik kan de waarheid niet anders kleuren dan ze is. Sorry
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic