Dayenne1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht netwerk bereik

Hallo,

Ik heb waar ik ook ben verschrikkelijk slecht netwerk bereik. Mensen klagen dat ik niet te verstaan ben..

Volgens jullie reclame zou ik met vodafone overal bereikbaar moeten zijn, niet dus. Zelfs als ik thuis ben kunnen mensen mij niet bereiken omdat ik 0,0 bereik heb.

Wat kunnen jullie hieraan doen? Zit nu serieus te overwegen om over te stappen naar een andere provider als mijn abonnement afloopt bij jullie!
13 Reacties 13
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice. Is het de simkaart niet dan is het waarschijnlijk de telefoon.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Mocht je een onderzoek plaatsen, let er dan op dat je dan de tijdstippen, nummers, postcodes noteert waar je bent en wat je in beeld ziet staan zoals 2g 3g 4g en hoeveel streepjes.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Anonymous
Niet van toepassing
Even een kleine aanvulling op het bericht van
Signaalplus wordt niet meer aangeboden door Vodafone. Deze is dus ook niet meer verkrijgbaar.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Zo ver mij bekend functioneren ze nog steeds. Dat ze niet meer aangeboden worden door vodafone was mij niet bekend.

Gelukkig zijn er nog andere manieren om er aan 1 te komen.
Anonymous
Niet van toepassing
Ze functioneren gelukkig wel nog , Heb er zelf ook een 🙂
Support hierover wordt ook nog gegeven
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Heej Dayenne1 , ik ben erg benieuwd! Heb je iets gehad aan de tips van Steven- en NetwerkFreak ?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
Dayenne1 , hopelijk ben je er met bovenstaande tips uitgekomen! Omdat we niets meer van je gehoord hebben, sluiten we dit topic over 48 uur. Je kunt er dan niet meer op reageren.
Dayenne1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk is nog steeds verschrikkelijk helaas...... en sorry ik ga niets aanschaffen zoals signaalplus om het bereik in mijn huis beter te moeten krijgen. Betaal al genoeg per maand dus vind het belachelijk om dan nog iets aan te moeten schaffen. Ik zit mijn contract braaf uit en kijk dan wat ik doe....
Anonymous
Niet van toepassing
Wat heb je allemaal geprobeerd? Heb je het ook laten onderzoeken?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Dayenne1 , jammer om te lezen dat de bovenstaande tips geen succes hebben opgeleverd. Heb je het probleem ook laten onderzoeken zoals Steven- aangaf?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hoi Dayenne1 we hebben helaas geen reactie meer van je ontvangen. Kun je ons aangeven wat de status van je klacht momenteel is?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic