fabienneo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik HTC One X

Goedenavond,
 
Ik heb al zo'n twee maanden slechte netwerkverbinding met mijn HTC One X. 
Ik heb deze telefoon bijna een jaar en hij heeft het voorheen prima gedaan. 
Vooral in mijn huis (postcode: 1333) heb ik bijna nooit bereik. Ik kan niet bellen/smsen of gebeld/gesmst worden. 
Ben al naar een vodafone winkel geweest en heb een nieuwe simkaart gekregen, dit heeft niet geholpen. 
Ik heb slechte ervaring met Dynafix, dus mijn toestel opsturen doe ik liever niet. 
Hoop dat u mij kunt helpen.
 
Bij voorbaat dank. 
13 Reacties 13
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Met de One X kun je een simpel proefje doen: zet de WiFi eens uit en kijk dan of het Vodadfone signaal flink verbeterd. Als dat het geval is dan heb je last van een probleem dat bekend is bij HTC, dat kan alleen via reparatie worden opgelost.

Als dat niet het geval is dan heb je een ander probleem.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Het wifi probleem heeft geen invloed op de netwerk ontvangst. Toestellen met een serienummer hoger dan 34(de eerste 2 cijfers na de letters) zouden sowieso geen last moeten hebben.
Als je last hebt van het wifiprobleem kan je dit testen door op het scheen en achterkant te knijpen tvh de volumeknoppen dsn moet get wifisignaal plots veel beter worden. Maar ik raad niet aan dit te doen want je kan het probleem ook zo indiceren.

fabienneo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de antwoorden, maar dit verbeterd mijn signaal helaas niet.
Het gaat ook niet om het WiFi signaal maar gewoon om het Vodafone netwerk
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
wat is je software versie en smallband versie, kan je screenshots maken van die schermen (power+home) onder instellingen->info en ->meer

hebben andere mensen wel goed bereik op het vodafone netwerk?
fabienneo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Smallband versie = 5.1204.162A.29
Software versie = 3.20.401.1

Mijn vriend heeft hetzelfde toestel en prima bereik met het Vodafone netwerk.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
De software en smallband lijken uptodate dus dan weet ik het zo gauw niet
Je kan natuurlijk een factory reset doen maar dan moet je eerst een backup maken van alles, dan alles weer terugzetten en opnieuw instellen maar je kan ook je vraag stellen op XDA misschien dat ze daar iets weten wat niet zo ingrijpend is:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1548

(de link is het correcte subforum voor het stellen van dergelijke vragen, posten in het juiste forum wordt erg op prijs gesteld)
fabienneo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom er net achter dat probleem zich niet voordoet als de netwerkmodus op 'alleen GSM' staat. Zodra ik hem overzet naar 'WCDMA' wordt de verbinding veel slechter. Voor thuis erg fijn, dan gebruik ik toch WiFi, maar buiten is 3G ook wel fijn. Iemand enig idee waarom het probleem zich niet voordoet met GSM?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb de dekking op die postcode voor je nagekeken en 3G is daar erg wisselend. Er komt binnen afzienbare tijd (de komende maanden) ook een nieuwe mast in die regio die dat wisselende bereik verbetert.

GSM is wel prima, dus dat verschil kan ik op die manier verklaren.

Het is natuurlijk wel alleen een verklaring als je alleen op deze postcode matig 3G bereik merkt. Kun je wat voorbeelden van postcodes geven waar je dezelfde klachten merkt?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt hem het beste instellen op WCDMA/GSM zodat hij zowel op 3G als 2G zit. Als het goed is switcht hij vanzelf naar 2G als het signaal op 3G te slecht wordt, en als het goed is mis je dan ook geen telefoontjes.

Als je hem op 'WCDMA only' zet dan kan hij niet terugswitchen naar 2G bij slecht signaal en dan kun je inderdaad problemen krijgen met bellen.
Lakuse

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn eigen postcoderange is 4456 maar het probleem ligt niet lokaal.
Afgelopen week was ik op vakantie in Noord Holland en daar had ik ook dezelfde problemen:
mijn signaal valt soms terug tot net één streepje. Het volgende moment heb ik opeens of weer
5 streepjes of ik heb helemaal geen signaal meer en krijg de melding -Geen Dienst-
Op het moment dat ik mijn HCT (One X) uit- en aanzet dan heb ik wel weer (matig) bereik.
De problemen zijn gekomen na de software update. Wi-Wi werkt overigens wel perfect.
Ik heb het idee dat het meer een software probleem is dan een slecht bereik van Vodafone.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hmm, als het na de update is ontstaan is dat wel opvallend. Welke versies staan er nu op? Dan kunnen we die vergelijken hier.

Roberts trucje helpt ook niet trouwens?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Robert's truukje werk helemaal niet en zegt helemaal niets, hij verwart het bekende wifi probleem van de oudere one x'en met slecht 3g ontvangst. Het One X wifi antenne probleem wordt veroorzaakt doordat de wifi antenneveertje op het moederbord door kleine bewegingen van de behuizing metaalmoe worden en niet meer goed terugbuigen waardoor ze contact verliezen met de antenne in de behuizing. Voor de overige antennes geldt dit niet of veel minder omdat de behuizing daar minder meegeeft en de overige antenneveren veel steviger en groter zijn dan de wifi antenneveren
Lakuse

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn laatste software update was 3.20.401.1, Mijn serienummer is SH29BW105835. Mijn smalbandversie is 5.1204.162A.29 en mijn instelling is GSM/WCDMA.
En nee, resetten heeft geen gevolgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic