AdZ

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart wissel prepaid 3g -> 4g

Het wil maar niet lukken om mijn 3g standaard simkaart om te wisselen voor een 4g micro simkaart, alle winkels in R,dam en omgeving gehad, laatste kans was telefonisch contact opnemen, dit ruim 6 weken geleden dus gedaan en 4 weken geleden nog eens terug gebeld voor wat recentere info, antwoord was u staat nog in de computer en we zijn er mee bezig, dan vraag je je af komen die kaartjes van mars, venus, of nog verder weg.

Ben er dus nu al een 6 maanden totaal mee bezig om een simkaart omgeruild te krijgen ( beetje triest eigenlijk wel ) dus zet ik hier ook maar eens een berichtje neer.

Zou graag eens een zinvolle verklaring krijgen van een Vodafone medewerker op deze vraag, vooral het feit waarom zoiets een half jaar kan duren ??????
18 Reacties 18
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@AdZ

Je wilt je standaard simkaart vervangen door een micro simkaart, dit staat los van 3Gof 4G want dat zijn netwerkfrequenties waar je gebruik van kunt maken indien je toestel dit ondersteunt.

2G, 3G,4G en 4G+

Snelheden zijn afhankelijk van je toestel en het netwerk (2G, 3G, 4G of 4G+).

2G-netwerken zijn langzaam. Als je op dit netwerk zit, kun je bellen en sms'en.
Met het 3G-netwerk kun je bellen, sms'en en snel data verzenden en downloaden
4G- en 4G+ -netwerken bieden razendsnel internet dat vergelijkbaar is met internet via de kabel.

http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-Ons-Netwerk/Wat-is-het-verschil-tussen-2G-3G-en-4G-en-hoe-kan-ik-dit/td-p/234069

Meestal hebben de winkels de lege simkaarten op voorraad om te wisselen en dan krijg je vanuit de winkel direct je nieuwe micro simkaart geactiveerd mee.
Vanuit de klantenservice kunnen ze een simkaart naar je versturen echter het nadeel daarvan is dat je tijdens de verzending ( 3-5 dagen) niet bereikbaar bent op je mobiele nummer.
https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-bestellen.shtml

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?
groetjes,
daims

AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@daims

Je hebt mijn vraag hiermee natuurlijk niet beantwoord, je hebt ook waarschijnlijk de vraag niet geheel gelezen of niet goed geïnterpreteerd, alle normale wegen die je kunt bewandelen voor het omwisselen van een sim zijn reeds bewandeld.

De uitleg over 2g 3g en 4g is niet navenant aan de gestelde vraag, ik wil niet meer dan een kaart die in mijn huidige 4g telefoon past, in dit geval is dit de micro sim, ik heb alle winkels in REO al gehad........... en al reeds telefonische hulp ingeroepen waar ook niet veel reactie uitkomt.

Nu kan ik je per definitie al vertellen dat mijn oude (Libertel) sim uit 1999 van het type 2FF zeker geen 4G gaat worden, ik moet dus een 3FF simkaart hebben met 4G ondersteuning.



daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@AdZ

Spijtig om niet al te positief bericht tegemoet te zien...
2FF geeft de aanduiding van standaard simkaart aan, 3FF staat voor micro sim dit heeft verder niks te maken met de netwerkfrequentie.

Voor gebruik van 4G met je prepaid simkaart heb je de 4G BloX nodig.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/extra-opties/blox/4g-blox.shtml

Je toestel dient 4G ready te zijn.
Je dient dus ee simwissel te krijgen zoals ik in mijn eerste bericht al heb aangegeven.
De klantenservicr kan een nieuwe micro prepaid simkaar versturen echter is het nadeel dat je tijden het versturen tijdelijk niet bereikbaar bent.
Indien de winkel geen prepaid micro simkaart op voorraad heeft om te wisselen kunnen zij deze voor je bestellen.

Groetjes,
daims
AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@daims

"Spijtig om niet al te positief bericht tegemoet te zien...
2FF geeft de aanduiding van standaard simkaart aan, 3FF staat voor micro sim dit heeft verder niks te maken met de netwerkfrequentie."

Een sim uit 1999 heeft geen 4G ondersteuning dus dat maakt wel degelijk het verschil, 4G ondersteuning is pas na 2003........, zinloze reactie.

"Voor gebruik van 4G met je prepaid simkaart heb je de 4G BloX nodig.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/extra-​opties/blox/4g-blox.shtml"

Heb ik geen vraag over gesteld........, zinloze reactie.

"Je toestel dient 4G ready te zijn.
Je dient dus ee simwissel te krijgen zoals ik in mijn eerste bericht al heb aangegeven.
De klantenservicr kan een nieuwe micro prepaid simkaar versturen echter is het nadeel dat je tijden het versturen tijdelijk niet bereikbaar bent.
Indien de winkel geen prepaid micro simkaart op voorraad heeft om te wisselen kunnen zij deze voor je bestellen."

Klantenservice contact is reeds gedaan, staat in de vraag aangegeven dat ik hier al 6 maanden mee zoet ben.........

Nogmaals, lees de vraag.......

AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot nu toe weinig reactie van de kant van Vodafone, jammer, maar evengoed blijf ik hoopvol.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@AdZ

Je mag wel iets respectvoller reageren naar forumgebruikers die hier vrijwillig zijn om jou te helpen. Je berichten nodigen namelijk niet uit tot verdere discussie. Probeer hierop te letten alsjeblieft.

Je geeft aan dat je al zo lang bezig bent om een simkaart om te wisselen. Heb je die simkaart wel al in je bezit en moet deze gewoon nog geactiveerd worden? Of moet je deze echt nog aanschaffen en hebben ze nergens een simkaart op voorraad?
AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben zeer respectvol geweest met de reacties, heb in duidelijke woorden verteld dat de reacties inhoudelijk niets met mijn vraagstelling te maken hebben, de vraag die ik stel is vrij simpel doch duidelijk.

Heb in de vraag ook aangegeven dat ik alle Vodafone winkels in Rotterdam en omstreken bezocht heb en teleurgesteld weer verlaten heb, telefonisch zaken geprobeerd te regelen met ook geen reactie anders dan we zijn er mee bezig.

Ik vroeg het mijzelf ook af hoe het mogelijk is dat ik hier dus zo maar 6 maanden mee zoet kan zijn gezien het over iets simpels als een Simkaart gaat.

Ik heb met jullie ook een zakelijk contract met een bedrijfsbundel, ik heb hier geen klachten over, daarom vraag ik mij dus af hoe het mogelijk is dat een prepaid kaart niet ff vervangen kan worden, als ik jullie bel over het leveren van lege simkaarten voor de bedrijsbundel na de diefstal van het zoveelste mobieltje dan heb ik die binnen 2 dagen in de bus, zoek de verschillen!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@AdZ

Het is mogelijk dat je het respectvol bedoelt, maar zo komt het niet over. Vandaar dat ik vroeg om er een beetje op te letten.

Ik vind het ook vreemd dat het zo lang duurt. Het is wel zo dat een prepaid simkaart alleen in een winkel vervangen kan worden als ook je gegevens zijn geregistreerd in My Vodafone. Is dat het geval?
AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Een prepaid simkaart kan volgens de telefonische helpdesk gewoon opgestuurd worden en geactiveerd na vervanging, met dat verschil dat je hem in de winkel gelijk mee krijgt en bestellen via de telefoon vijf werkdagen duurt, mijn nummer staat al geregistreerd sinds het mogelijk is om te registreren, dat gezegd hebbende vind ik het gewoon te triest voor woorden dat je voor zoiets simpels als het vervangen van een simkaart zo veel woorden vuil moet maken, het is gewoon onwil richting de prepaid klant, simkaarten met abbo waren overal ruim voorradig ??
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@AdZ

In dat geval kun je ons misschien het beste even een bericht sturen via Twitter of Facebook. Je kunt eventueel verwijzen naar dit topic. Dan kunnen we je gegevens erbij pakken en nakijken wat er dan precies in ons systeem staat vermeld.
AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Ik denk niet dat ik een verplicht twitter of Facebook account ga nemen voor het wisselen van een prepaidkaart, we hebben het probleem hier al groter gemaakt als dat het initieel was, het verstandigste lijkt het mij dat een Vodafone medewerker het even op pakt en dan gewoon probleemloos oplost zoals gevraagd boven aan deze topic, ik vrees namelijk dat dit een eindloze discussie wordt zonder oplossing als zodanig als we op deze manier doorgaan want wees nou eerlijk ook u als moderator kan mij niet voorzien van een nieuwe simkaart en ook de verdere mensen die gereageerd hebben evenmin, de oplossing ligt bij Vodafone dus.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We willen je graag helpen, maar via deze weg kunnen we dit helaas niet voor je oplossen. Zoals mijn collega al aangaf kun je dit via andere kanalen bij ons aankaarten zodat we je hiermee verder kunnen helpen.
AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan

Probeer mij die kanalen eens uit te leggen, ik zal je vertellen welke kanalen er reeds benaderd zijn, dat zijn zo wat alle winkels in rotterdam en omstreken met elk hun eigen excuus, telefonisch is het reeds gedaan 7 weken geleden waar in mij werd verteld dat het 5 werkdagen zou duren, nu zijn 7 weken wel 5 erg lange werkdagen, ik heb dus na 14 dagen nog maar eens gebeld om te vragen wat de stand van zaken is, we zijn ermee bezig is dan het standaard antwoord, welke kanalen zijn er nog ??
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @AdZ ,

Wat @Serkan bedoelt is dat het via het forum niet mogelijk is om je hier mee verder te helpen. Het forum is bedoeld voor tips and tricks voor en door forumleden. Wij kunnen dus ook niet in de systemen van Vodafone.
Zie www.vodafone.nl/support/contact op welke manier dit wel kan.

Groetjes stevied86
AdZ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@stevied86

Ik quote uit de startpagina van dit forum.

"Op het Forum kun je om hulp van andere gebruikers vragen en kun je zelf een bijdrage leveren door te reageren op andermans vragen. Ook zijn er op het Forum een aantal moderators en Vodafone medewerkers actief. Zij zijn te herkennen aan het Vodafone logootje of een "M" naast hun naam en hun handtekening onder berichten."

Ik lees hier toch echt Vodafone medewerkers, enige actie zou hun niet misstaan in deze.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi @AdZ ,

Dat is inderdaad waar dat niet alleen forum leden op het forum beschikbaar zijn, ook de moderators zijn hier aanwezig om bijvoorbeeld en bericht te bevestigen, niet bedoelde topics te verwijderen of te sluiten en ook om het forum over het algemeen te beheren.

Alleen je via het forum helpen is in dit geval niet mogelijk, lees hier waarom dat niet mogelijk is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten omdat het probleem niet via het forum opgelost kan worden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Verplaatst naar het archief
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic