Rufus0871

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart in Teltonika RUT360 router geeft foutmelding 'simcard disconnected'

Hallo, ik heb een Teltonika RUT360 router om van 4G naar wifi te komen. dit werkt de afglopen 2 jaar heel goed. 
echter nu zegt deze router disconnected en heb ik geen internet meer. ik zie wel dat de simcard registred is obv 4G maar krijg dus geen IP-adres terug van vodafone om daardoor te kunnen internetten. ik heb de APN al aangepast naar live.vodafone.com echter dit helpt ook niet.als ik dezelfde sim in een mobiel stop doet hij het wel. rara wat kan dit zijn? 

4 Reacties 4
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 58Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Dag @Rufus0871 en welkom op de Community! Als dit zo de één op andere dag niet meer werkt, snap ik zeker dat je verder na wilt gaan wat hier de reden van is. We denken dan ook graag met je mee! Zou je je 06-nummer van de simkaart onder je profiel willen plaatsen? Dan kan ik ook vanaf het account meekijken. 

Rufus0871
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Profiel aangepast bedankt

Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Hoi @Ryan 
Gezien deze vraag nu al een paar keer is langsgekomen, is het een idee om mensen te vertellen wat ze moeten doen via een topic? Open een topic met informatie hoe instellingen aan te passen of wat ze jullie moeten sturen om het in orde te krijgen. Het blijft nu elke keer vragen om een 06 nummer van de klant en verder zie ik geen oplossing. Ik kan het mis hebben en staat het al ergens, dan lees ik het graag. Misschien is het wel ingewikkeld en via een achterdeur aan te passen? 

Zou het fijn vinden als er eens een antwoord komt wat men moet doen. Bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3526Posts
  • 1062Oplossingen
  • 1159Likes

Bedankt voor het aanvullen van jouw gegevens @Rufus0871! Ik heb even een kijkje genomen op de achtergrond en zie wel bij de status van het apparaat (Teltonika RUT360) de melding 'unknown'. Deze melding geeft aan dat de netwerkinstellingen ergens in het apparaat niet goed staan. Normaliter vragen we dan om een kruistest uit te voeren door de simkaart te testen in een mobiele telefoon. Dit heb jij al gedaan, aangezien je aangeeft dat de simkaart in je mobiele telefoon werkt. Dit is de bevestiging dat de simkaart zelf in ieder geval is uitgesloten als mogelijke oorzaak. Het probleem zal in dit geval dan ook in de configuratie/instellingen van de Teltonika RUT360 gezocht moeten worden. Deze instellingen en configuratie van de router kunnen wij natuurlijk niet inzien. 

In ieder geval moet je deze APN-instellingen invoeren bij de router. Daarnaast heeft iedere router nog een scala aan andere mogelijke instellingen. Denk hierbij aan het zelf instellen van een DNS of het aanpassen van een DHCP. Controleer in ieder geval de handleiding van jouw router voor de wijze waarop je de APN kan instellen. Ook kan je altijd nog de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen voordat je de APN opnieuw instelt. Dit zorgt ervoor dat eventuele andere instellingen ook worden uitgesloten. Helaas kunnen we je via deze weg geen verdere tips geven, aangezien het Vodafone gedeelte (de simkaart) is uitgesloten. Wellicht dat je via fora zoals Tweakers nog wel tips en tricks kunt vragen. Hier is vast en zeker ook specifieke kennis aanwezig omtrent jouw Teltonika RUT360. 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic