Joti

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim only en Internet

Goedendag,
Ik heb sinds dat Ziggo Mobiel overging naar Vodafone het Red Essential (Special).
Dit houdt in, 6 gig data (incl.. verdubbelaar Ziggo), onbeperkt bellen/sms.
Perfect, helemaal geen klagen, maar toch heb ik 2 vragen.
Nu was ik in mijn account aan het kijken, en er stond dat ik kon verlengen? Het abonnement loopt nu gewoon steeds door voor het bedrag wat ik hieronder noem.........., maar oké, dus ik dacht laat ik die eens aanklikken of ik een aanbieding eventueel krijg.......Wat schets mijn verbazing als ik op verlengen zou klikken zou ik ineens € 20 betalen ipv € 15,28 die ik nu betaal per maand...............Hoe kan dit?, ik ga op deze manier niet verlengen en laat het lekker lopen zoals het nu loopt.. maar ik ben toch benieuwd hoe dit nu kan.
En de volgende vraag is:
Ik heb 6 gig data (3 + 3 van Ziggo). Deze verbruik ik in de maanden dat ik niet op vakantie ben amper. Nu kun je de overige MB's doneren heb ik gezien naar het Leger des Heils.........maar waarom mag ik die overgebleven gigs die ik heb zelf niet opsparen om zo genoeg op vakantie aan gigs te hebben?
Ik ben benieuwd voor de antwoorden, alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Joti
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een paar goede vragen en ik hoop dat ik je kan helpen met een antwoord.
Als eerst begrijp ik dat je eerst Ziggo Mobiel had en dat je over moest stappen naar Vodafone, Ziggo ging daar namelijk mee stoppen. Deze klanten kregen een extra korting en daarom ligt de prijs van je abonnement best laag. Ik zou alleen wel even controleren of deze prijs hetzelfde blijft, ook als je contract is verlopen en je maandelijks kunt opzeggen (dus wat is de prijs na je contract periode). Dit kun je navragen door een chat te starten met Vodafone en vragen of de prijs 15,28 euro blijft of dat na je contract periode kortingen komen te vervallen (dat kan namelijk ook). Dus voor duidelijkheid zou ik even vragen wat voor jou geldig is.

Als je contact gewoon stilzwijgend doorgaat dan ben je zeker gek als je gaat verlengen en/of aanpassen. Dan zou ik het ook zo laten. Maar deze adviezen kan je vragen als je aan de chat zit, ze weten daar alles van.

Dataverbruik meenemen naar volgende maanden en/of gebruiken voor andere momenten is al vaker op de community besproken. Vodafone zegt hier "voorlopig" nog niet over na te denken en het is nu zoals het is. Als je data nog niet op is dan ben je die gewoon kwijt. Daarom is er een goed doel waar je eventueel je data aan kunt schenken. Natuurlijk ook heel erg mooi om te doen, toch? Zelf houden is ook heel mooi maar dit is wel zo'n goed doel en als je er verder toch niets mee doet, waarom niet. Maar deze discussie is er al vaker geweest en meenemen is gewoon "nog" geen optie. Wie weet komen ze er ooit nog eens mee maar dat is gis werk en daar moeten we maar niet aan beginnen 🙂

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht je nog meer vragen hebben over je contract dan kan je ook een berichtje schrijven via Facebook of Twitter. Daar zitten ook mensen die je graag verder helpen en in het systeem kunnen kijken. Op de Community kunnen we je alleen adviezen en informatie geven, maar verder niet zoveel 🙂

Fijne dag en geniet van het mooie weer 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Joti
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een paar goede vragen en ik hoop dat ik je kan helpen met een antwoord.
Als eerst begrijp ik dat je eerst Ziggo Mobiel had en dat je over moest stappen naar Vodafone, Ziggo ging daar namelijk mee stoppen. Deze klanten kregen een extra korting en daarom ligt de prijs van je abonnement best laag. Ik zou alleen wel even controleren of deze prijs hetzelfde blijft, ook als je contract is verlopen en je maandelijks kunt opzeggen (dus wat is de prijs na je contract periode). Dit kun je navragen door een chat te starten met Vodafone en vragen of de prijs 15,28 euro blijft of dat na je contract periode kortingen komen te vervallen (dat kan namelijk ook). Dus voor duidelijkheid zou ik even vragen wat voor jou geldig is.

Als je contact gewoon stilzwijgend doorgaat dan ben je zeker gek als je gaat verlengen en/of aanpassen. Dan zou ik het ook zo laten. Maar deze adviezen kan je vragen als je aan de chat zit, ze weten daar alles van.

Dataverbruik meenemen naar volgende maanden en/of gebruiken voor andere momenten is al vaker op de community besproken. Vodafone zegt hier "voorlopig" nog niet over na te denken en het is nu zoals het is. Als je data nog niet op is dan ben je die gewoon kwijt. Daarom is er een goed doel waar je eventueel je data aan kunt schenken. Natuurlijk ook heel erg mooi om te doen, toch? Zelf houden is ook heel mooi maar dit is wel zo'n goed doel en als je er verder toch niets mee doet, waarom niet. Maar deze discussie is er al vaker geweest en meenemen is gewoon "nog" geen optie. Wie weet komen ze er ooit nog eens mee maar dat is gis werk en daar moeten we maar niet aan beginnen 🙂

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht je nog meer vragen hebben over je contract dan kan je ook een berichtje schrijven via Facebook of Twitter. Daar zitten ook mensen die je graag verder helpen en in het systeem kunnen kijken. Op de Community kunnen we je alleen adviezen en informatie geven, maar verder niet zoveel 🙂

Fijne dag en geniet van het mooie weer 🙂
Joti
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Energyboy

Allereerst dank je wel voor je antwoord.
Mijn abonnement is allang "verlopen"
Wel raad dat je nooit een email of wat dan ook krijg met een aanbieding of iets dergelijks, maar dit is wat er onder mijn profiel staat:

Abonnement:
Red Essential (Special)
Looptijd van je contract:
Van 21 augustus 2017 tot en met 20 september 2017
Verlengen kan vanaf:
4 maanden voor einddatum 20 september 2017

In eerste instantie betaalde ik € 15 per maand en dat is sinds oktober 2018 verhoogt zonder schrijven naar
€ 15.28
Dan ga ik er maar vanuit dat ik het lekker zo laat en niet ga verlengen...
Dank je wel ,
Fijne dag en geniet zelf ook van het mooie weer,,,,:sun_with_face:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt Joti,
Het is goed wanneer je bedrag niet omhoog is gegaan en je contract eigenlijk al is afgelopen dat je dan nog steeds die 15,28 euro blijft betalen. Dan zou ik ook zeker niet een ander abonnement nemen en dat geeft je ook rustig de tijd om nog eens rond te kijken wanneer Vodafone wel weer een mooie aanbieding voor je heeft. Gelijk heb je 😉

Veel plezier in ieder geval.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Even een kleine toevoeging. In oktober vindt altijd de inflatiecorrectie plaats.
Vodafone past de op 1 oktober 2018 vastgestelde indexatie toe op jouw abonnement. Dit betekent dat je maandbedrag vanaf volgende maand met maximaal 1.39% wordt verhoogd. Dit percentage is vastgesteld door het CBS.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen.
Het gemiddelde inflatiepercentage over 2017 is 1,39%.
Op de rekening van de maand september is dit aangegeven dat dit vanaf 1 oktober 2018 toegepast wordt op jouw abonnement. Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2018 met maximaal 1,39%.
In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS. Meer informatie vind je hier: http://voda.fo/ne/9d85l
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Mooie extra info Steven.
Ik was daar niet meer op ingegaan eigenlijk, zat beetje in het eerste deel van het verhaal 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel Energieboy, ik las het inderdaad. Dacht even nog deze info toevoegen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat er geen reactie meer is geweest, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic