bbreukelen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaalplug verlies problemen

Ik heb sinds kort een signaalplus kastje van Vodafone omdat mijn 3G bereik binnen huis slecht is.
Ik verlies soms gesprekken en wil graag verifieren waarom.

Situatie:
Ik ben in een gesprek over 3G via de femtocell. Vervolgens loop ik naar buiten of naar de andere kant van het huis waar de femtocell geen bereik heeft. De kwaliteit van de verbinding wordt nu heel slecht en na een tijdje verlies ik het gesprek. Het 2G bereik in mijn huis is prima, kan ik hier uit concluderen dat een gesprek van de femtocell niet automatisch overschakelt naar een 2G mast als ik buiten bereik ben?

Bedankt


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@bbreukelen

Dat is vreemd. Hij zou namelijk echt een handover moeten doen naar 2G. Het lijkt erop dat de Femto de 2G Macro cel(len) niet als handover kandidaat herkent.

Laten we het volgende doen:
- Ik geef je Femtocel even een "schop". Hij zal dan een kwartiertje down zijn. Test het vervolgens nogmaals uit.
- Als het dan nog niet werkt, raad ik je toch aan om (als het mogelijk is) een ander toestel te testen, om eventuele problemen hierop uit te sluiten.

@GerritS1976

Die informatie klopt niet. Ook bij het hebben van volledig 3G macro signaal, zal de handover lukken. Heb het vanmiddag 5 keer getest. Ik heb thuis vol 2G en 3G macro signaal. Zie hier de screenshot van mijn laatste test:



Bekijk in context

10 Reacties 10
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@bbreukelen

Een "handover" van Femto (3G) naar Macro (2G) wordt ondersteund en dit is ook de enige handover die ondersteund wordt. In alle andere gevallen zal een gesprek weg vallen (Femto>Femto, Femto>Macro 3G, Macro (2G/3G)>Femto). Vreemd dat dit niet werkt bij jou...

- Gebeurt dit elke keer als je belt via de Femto en vervolgens naar buiten loopt of gaat dit in sommige gevallen ook goed?
- Hebben eventuele andere gebruikers hier ook last van?
- Welk merk en type toestel gebruik je?
- Op welke postcode gebruik je de Femto?


bbreukelen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Farid,

Bedankt voor je antwoord.

1) Dit gebeurt elke keer. Ik heb net weer 3x getest. Als ik weg van het huis loop wordt de verbinding heel slecht waarna hij volledig weg valt. Daarna pakt hij 3G van de normale mast op, maar dan is de verbinding dus al weg.
2) Ik ben de enige Vodafone gebruiker hier dus geen idee
3) iPhone 4
4) 7245 RR

Bedankt
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Voor wat ik mij meen te herinneren:

Wanneer buiten de 3G dekking ruim voldoende is, zal er geen handover plaatsvinden van SignaalPlus naar 2G tijdens een gesprek. Een handover van SignaalPlus naar 2G (tijdens een gesprek) vind buiten dus hoguit plaats als 3G daadwerkelijk niet beschikbaar is - zelfs het kleinste beetje ontvangst qua 3G voorkomt al een handover van SignaalPlus naar 2G.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@bbreukelen

Dat is vreemd. Hij zou namelijk echt een handover moeten doen naar 2G. Het lijkt erop dat de Femto de 2G Macro cel(len) niet als handover kandidaat herkent.

Laten we het volgende doen:
- Ik geef je Femtocel even een "schop". Hij zal dan een kwartiertje down zijn. Test het vervolgens nogmaals uit.
- Als het dan nog niet werkt, raad ik je toch aan om (als het mogelijk is) een ander toestel te testen, om eventuele problemen hierop uit te sluiten.

@GerritS1976

Die informatie klopt niet. Ook bij het hebben van volledig 3G macro signaal, zal de handover lukken. Heb het vanmiddag 5 keer getest. Ik heb thuis vol 2G en 3G macro signaal. Zie hier de screenshot van mijn laatste test:



bbreukelen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wow, het werkt nu inderdaad!
Als ik een gesprek binnen opzet en naar buiten loop schakelt hij al over op GSM voordat de kwaliteit van het gesprek hoorbaar afneemt.

Enorm bedankt Farid!


Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@bbreukelen

Mooi dat het heeft geholpen! 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@bbreukelen

Ik heb het antwoord van @Farid- als oplossing geaccepteerd. Je gaf toch aan dat het probleem was verholpen. 😉 Dan zien anderen die hetzelfde probleem ervaren meteen dat hier de oplossing te vinden is. 😄
bbreukelen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Prima, bedankt.
Koen1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Farid,

Ik heb een ook een probleem met Femtocel - sinds zondag geregistreerd. Hij werkt op zich wel maar valt steeds weg, alleen het linker lampje brandt dan nog constant; andere lampjes zijn uit. Na een reset werkt de Femtocel weer een tijdje, some een paar uur. Daarna moet ik m weer resetten. Heb je een oplossing hiervoor?

Adres: 7245NN, 10a
Telefoon: Iphone 4s

Groet Koen
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Koen, mocht Farid dit lezen dan kan hij misschien iets voor je doen. Maar ik wil toch even de tip geven om ook de klantenservice te bellen. Het forum is vooral bedoeld als plek voor tips&tricks, dus als er echt een technisch probleem is dat specifiek jou(w femtocel) treft, dan bel ook altijd de klantenservice even 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic