SProductions

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Schoffering klant

Na dik een half jaar de klantenservice lastig te vallen over het slechte bereik op ons adres, diverse mogelijke oplossingen geprobeerd te hebben zoals gebruik van een Signaalplus enz, is altijd het vaste antwoord van Vodafone geweest:" Volgens ons systeem heeft u dekking, dus wij doen verder lekker niks. U kunt de abonnementen afkopen voor een idioot bedrag."

Een van de reacties die wij ontvangen hebben is de volgende:
"Bij het afsluiten van uw contract had u een wettelijk zichttermijn van 14 dagen om te kijken hoe de netwerkdekking (ook 3- en 4G) op uw postcode was. Indien deze niet goed was had u uw contract kosteloos kunnen ontbinden met retour van het toestel (twee weken na verzending van het toestel).

Echter hebben wij deze abonnementen al een jaar en hebben de eerste 6 maanden geen problemen gehad.
Uiteindelijk bleek er een verkeerde instelling in de nabijgelegen zendmast te zitten.


De afgelopen maanden heb ik de volgende vraag al zo'n 10x gesteld, echter wordt deze vraag vakkundig ontweken en is dus nog steeds niet beantwoord.

De betreffende vraag is de volgende: Wie heeft bepaald dat als ik de eerste 2 weken geen problemen heb, ik de rest van de contractduur ook geen problemen kan hebben? Dit was namelijk in ons geval wel zo en heeft geresulteerd in 6 MAANDEN problemen met bellen. Maar zoals gezegd, hier wordt door Vodafone keer op keer aan voorbij gegaan en daar wordt ik op zijn zachtst gezegd strontziek van.

Deze vraag is reeds diverse malen via My Vodafone gesteld, echter worden de tickets afgesloten zonder de moeite te nemen de vraag te beantwoorden.

Als allermooiste afsluiter van het hele verhaal wordt na de eerder genoemde 6 maanden slecht bereik met onze zakelijke telefoons en er boven water komt dat er dus toch WEL een probleem was tegen ons gezegd. U bent nu geholpen, dus wij willen u niet meer horen.
Wat gebeurt er met al die uren aan de telefoon, aangetekende brieven, bezoeken aan de Vodafone winkel enz enz?
Na het stellen van deze vraag werd ik min of meer uitgelachen en kon men 'echt niets voor ons doen'

Zoals de titel aangeeft is dit een vreselijke schoffering van je klant en hebben wij hier een smerige smaak aan overgehouden. Alle verdere vragen en / of klachten die we hierover dooregeven worden genegeerd of er wordt verwezen naar een vorig antwoord. (Waar dan geen antwoord in staat uiteraard)

Is er nog iemand binnen Vodafone die wel het belang van klanten onderschrijft en hier ook naar acteerd? Of is dit de gang van zaken bij alle klanten...

Betalen en je muil houden
5 Reacties 5
SProductions
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dan komt nu de reactie:"Uw verhaal is niet volgens de forumregels, neem contact op met de klantenservice"

Hoe ironisch zou dat zijn... (en pijnlijk kansloos)
Anonymous
Niet van toepassing
Hey SProductions,

Allereerst het klopt inderdaad dat dit bericht niet bedoels is het forum. Omdat via het forum geen klachten worden afgehandeld . Tevens via hier kan ik niet in de systemen van Vodafone omdat hier geen privacy gevoelige gegevens gedeeld worden en het forum tevens is bedoeld voor tips and tricks voor en door forumleden.

Echter als ik het verhaal lees snap ik heel goed waar de frustratie van daan komt.
Wat er namelijk dient te gebeuren is het volgende: er dient als eerste een case worden aangemaakt door mijn collega's van data om inderdaad te bevestigen dat het inderdaad aan de netwerk paal ligt waar een verandering in heeft plaats gevonden. Zodra dit bevestigd wordt vanuit de desbetreffende afdeling dient er een case aangemaakt te worden om eventueel het contract te laten ontbinden met daar natuurlijk ook de uitslag in van de case. Deze afdeling zal bepalen of het mogelijk is om de contracten stop te laten zetten.

Nogmaals vanuit hier kan ik niks betekenen en hoop ik voor jullie dat er snel een oplossing komt.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Jouw verhaal is inderdaad niet conform de Regels van het Forum Board Abonnementen.
En jouw topic zal door een Vodafone Moderator worden gesloten.

De enige weg om je contract met Vodafone voortijdig te be-eindigen is via De Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag.

Weblink: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/

Je bent dan wel klachtengeld verschuldigd aan De Geschillencommissie. Maar dat klachtengeld krijg je terug zodra je je zaak hebt gewonnen. Een klachtenprocedure bij De Geschillencommissie duurt zes tot acht weken. Ik adviseer je om een advocaat gespecialiseerd in consumentenrecht te consulteren. En om alle kosten die je moet maken, te verhalen op Vodafone.

De klantenservice gaat je echt niet verder helpen. En dit Forum is geen Klaagmuur. Hier wordt je niet geholpen. En dit topic zal worden gesloten.

Succes!


Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals al uitgelegd > topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic