Na een klacht te hebben ingediend over Vodafone bij de Consuwijzer heb ik dit teruggemailed gekregen
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
- Misleidende reclame maken, dus reclame waarin de ondernemer dingen zegt die niet waar zijn.
- In de prijs niet alle extra kosten noemen, waardoor de totaalprijs hoger is dan u had verwacht.
- Zeggen dat u de laatste kaarten voor een uitverkocht concert kunt kopen, terwijl het concert niet uitverkocht is.
- Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel ‘lokkertjes’ genoemd.
- U een gratis product aanbieden zonder te vertellen dat u daarna iedere maand nog meer producten krijgt, waarvoor u moet betalen.
- Zeggen dat ze aangesloten zijn bij een keurmerk of een branchevereniging, terwijl dat niet zo is
De twee dikgedrukte, onderstreepte regels zijn in dit geval waar het over gaat. De klacht is tevens doorgestuurd naar toezichthouder ACM. Ik raad aan dat iedereen die hiermee te maken heeft gehad, zijn/haar klacht indient op consuwijzer.nl