DivebuddyNL

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samsung Watch 5 LTE i.c.m. Vodafone

Samsung Watch 5 LTE Kan ik deze gebruiken met mijn Vodafone abonnement in Nederland 

37 Reacties 37
DivebuddyNL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Energieboy ze zeggen al tijden dat ze het gaan doen maar nog steeds niks. Ik vindt de Samsung watch gewoon leuk maar wil ook kunnen bellen 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik ben het helemaal met je eens, Vodafone zegt al lange tijd niets en we moeten als klant maar in een vijver blijven vissen en ons afvragen of we niet bij een andere provider beter uit zijn. Maar nu Vodafone heeft laten weten dat ze er mee bezig zijn heb ik er wel vertrouwen in. Misschien ook niet goed, maar beetje vertrouwen mag wel 🙂

Wie weet, straks met de grote Apple Watch aankondiging van Apple. Eigenlijk hoop ik zelf daar wel een beetje op 🙂

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Maar wat een gedoe zeg! Ik wacht liever op het beslissing van Vodafone een soortelijk abonnement als T-mobile aan te bieden. Ik wil graag hetzelfde telefoon nummer op mijn smartwatch als op mijn mobiel.

Misschien moeten we beter Samsung aanspreken, en hun laten handelen met Vodafone, met nadruk op het feit dat met een e-sim abonnement, meer mensen zullen de Wacht 5, (of tegenwoordig 6) kopen.

Voorlopig neem ik genoeg met mijn Bluetooth verbinding, maar ik vind natuurlijk jammer, en spijtig, dat Vodafone achter blijft met de technologie. Nogmaals is het een raadsel waarom T-mobile het wel zo makelijk kan aanbieden en Vodafone niet... Wat zou de reden zijn, (of redenen)... 

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Heb je ook een bron ? van wat je meld over ondersteuning?   en een tijdspad?  Voor mij werkt het in ieder geval prima. ik kan nu tijdens het sporten of surfen. gewoon bellen als dat nodig mocht zijn 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Stelde je die vraag aan mij @Rdeheld ?
Bron: https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/eSIM-Apple-watch-ondersteuning-2021/td-p/1741

Moderator edit augustus 2023: statement bijgewerkt
Vodafone werkt op dit moment aan eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee wordt het mogelijk om je bestaande telefoonnummer te gebruiken op een smartwatch, zelfs als je telefoon niet in de buurt is. Meer informatie over de beschikbaarheid en ondersteunde modellen delen wij zodra dit bij ons bekend is.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Zou het? Maar wederom geen tijdspanne….

Zoethoudertje?

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik zie nu dat Vodafone one number nu voor de Iphone beschikbaar is gekomen
https://www.vodafone.nl/abonnement/onenumber

Wat about de galaxy watch?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Rdeheld 
Op dit moment is er nog geen ondersteuning voor de Galaxy Watch. Wanneer Vodafone deze gaat ondersteunen is nog geen informatie over. Wanneer Vodafone deze gaat ondersteunen dan zal dit in de media verschijnen. Dit is wat Vodafone heeft geschreven: De ondersteuning van eSIM is vooralsnog alleen voor Apple Smartwatches. 

Er is verder nog geen informatie over het beschikbaar stellen van andere toestellen.

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Leuk voor de IPhone gebruikers... Wij, androiders, wij wachten nog geduldig af... Pfffffff... 

Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Vodafone kennende kan je nog wel 1 jaar of langer wachten voordat ze Android smartwatches gaan ondersteunen. Waardeloos dit. 

S1KRR

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Een paar feiten op een rijtje:

1. Onenumber is beschikbaar in Ierland, Italië (gespeld "Itatlië op de site, maar dat terzijde), Verenigd Koninkrijk, Roemenië, Tsjechië, Spanje, Duitsland en Portugal.  En Nederland een beetje. (Onenumber.vodafone.com)

2.  Overal, behalve in Nederland is het beschikbaar op de Galaxy met LTE.

3.  Ondanks dat het in al die landen is ondersteund is roaming niet mogelijk

 

Voor mij:

Ik ben wel klaar met Vodafone. Dit is het zoveelste akkefietje wat nu de druppel is voor mij want:

1. Toen ik besloot na vele mailtjes en telefoontjes toch mijn abbo voor een jaar vast te zetten, (Red Unlimited) was ik ook opeen mijn duo sim kwijt. Pas na zoeken kwam ik er achter dat het niet meer bij de abbo's zat. 

2. Ik ben al heel wat jaren klant bij Vodafone en heb ook al heel wat jaren Ziggo korting gehad. Nu blijkt dat ik geen Ziggo internet heb, ik de korting niet meer krijg. Is ook gelijk 7.50 duurder. Wellicht terecht, maar daar hadden ze 6 jaar geleden ook wat van kunnen zeggen. Had ik mijn oude abbo gehouden, had ik nog korting gehad.

3. Nu de halfbakken implementatie van Smartwatch support terwijl het in het buitenland WEL gewoon kan. 

4. Prijsverhogingen gaan sneller dan het service aanbod. 

 

Dus ik zit mijn contract wel uit, maar daarna is het tijd om een ander eens de kans te geven.

 

 

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik kan u niet ongelijk geven... Ik heb wat berekening gedaan en al met al ben ik €30 goedkoper als ik op T-mobile overstap (nu Odido), en dat ondanks de korting bij Vodafone. Enige minpunt bij T-mobile is het palet van de TV zenders, die is gewoon slecht, ook hebben ze niet het Turkse pakket, (voor mijn vriendin) en dat is wel jammer, want daar praat ik over de kabel met 1gb down en up  en de vaste prijzen zonder korting plus 2 wifi spots en opname mogelijkheid. En natuurlijk ondersteunt T-mobile esim voor smartwatch voor €5 per maand. Voorlopig blijf ik dus bij Vod, maar het moet niet te gek of te lang gaan worden. Iets anders opvallend bij Vod, is dat ik al een tijd een abo voor 600 download had voor €95, en toen zag ik op de site Ziggo Giga ( dus 1gb download) ook voor €95 en het nieuwste modem (zwart). Even gebeld en ja hoor, meneer, geen probleem, we zetten uw abonnement over voor hetzelfde geld. Toch vreemd, vind ik, omdat toen ik vroeg voor het nieuwste modem, nee, sorry, kon het niet, en nu in een eis weer wel... 

Muijrersp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tja,  wel weer voor de Apple gebruikers.  Hoelang mogen we nu weer wachten voor de Android gebruikers?

Jeroenvr1972

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste vodafone medewerkers, nu esim beschikbaar is voor iPhone vraag ik me echt af wanneer het beschikbaar is voor samsung watches. Het is echt van de zotte dat het zo lang moet duren. Ik denk er sterk over om over te stappen naar KPN. Jullie zeggen het komt eraan, maar geef dan een datum! Dan weten we wat... bedankt alvast, jeroen

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Inmiddels 2024... en nog niet te horen over Samsung smartwatch E-sim ondersteuning. Wat jammer toch! Zo een mooie horloge aan de pols en niet kunnen genieten van haar meest interessant functie. Kom op Vodafone! We wachten al zolang op u! 

PtothaG

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tja, Galaxy watch 6 aangeschaft, echter niet vooraf gekeken of Vodafone E-sim zou ondersteunen voor dit horloge. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat men het niet zou ondersteunen. Nu zit ik vaak te klooien met de wifi en bluetooth op het horloge om maar weer verbinding te krijgen. Vodafone, als jullie (meer) geld willen blijven verdienen aan mij, dan zou ik niet al te lang meer wachten met de ondersteuning hiervan. Buiten dit ben ik gelukkig wel een tevreden klant, de rekening valt altijd op tijd in de brievenbus 😀

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Helemaal mee eens! Het is gewoon abnormal dat Vodafone de Android smartwatches niet ondersteund, (wel die van Appel), maar ook vind ik asociaal dat ze geen reden willen geven. Ze laten ons gewoon in de dark, wachten en hopen alleen maar dat ooit de licht gaat branden. Toch verdient volgens mij Vodafone aardig wat centjes, als niet samen met Ziggo, en de esim technologie bestaat, de klanten zijn er genoeg tegenwoordig met een smartwacht... dus ik zie niet goed waar het probleem ligt.

En ja, overstappen is altijd een mogelijkheid, maar wel een gedoe waar je, (ik, iig), niet echt op zit te wachten... Je hebt immers niet voor niets voor Vodafone gekozen.

Laten we maar hopen dat "Voda" ook wel eens dit Forum bezoekt, en wakker wordt van zoveel ongeduldige mensen. En nogmaals, Vodafone, geef ons een goede reden, misschien hebben we nog begrip voor... 🙂 

GJKranendonk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alles is voor reclame apple watch en telefoon hier zal vodafone veel geld voor krijgen van apple . Er zullen ivm die functies en nu one number toch twijfelaars over gaan stappen. Als je dit 2 jaar vol houdt heb je alle abonnementen een kans gegeven om te kiezen. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic