1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nikes007

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

Moderator edit december 2022: statement bijgewerkt
Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

297 Reacties 297
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10769Posts
  • 3333Oplossingen
  • 2625Likes

Het antwoord zal je vast al weten…. Vodafone kan daar nog niets zinnigs over melden 

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1743Oplossingen
  • 2205Likes

Hoi @Nikes007 

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk ook in je Apple Watch een eSIM wilt gebruiken. Helaas is hierover nog niks bekend.

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen gaan wij onze klanten hierover informeren.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Energieboy …. ja dat weet ik… ?

@Steven Vodafone …. dank voor de snelle respons...?

zal wel mooi zijn als mijn AW met 4G  en die van anderen ook ondersteund worden...? maakt niet uit door welke provider...?

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1743Oplossingen
  • 2205Likes

Snap ik @Nikes007. Zodra er meer bekend is, zal ik dit laten weten 🙂 

BercoApple

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er al iets bekend, in Duitsland België Frankrijk word het al ondersteund, waarom in Nederland niet??

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1743Oplossingen
  • 2205Likes

Helaas is hierover nog niks bekend @BercoApple. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten

wvak

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

KPN heeft ondersteuning bevestigd.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim

Vodafone zal wel snel volgen.

Toch?

Salf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nu KPN de Apple Watch gaat ondersteunen (zie https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim)... gaat Vodafone nu dan wel eindelijk ook daar in mee? 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10769Posts
  • 3333Oplossingen
  • 2625Likes

Geen idee, dat weet alleen Vodafone en dat vertellen ze ons niet. We zullen dus moeten afwachten en anders moet je een keuze maken, blijven of gaan. 

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1743Oplossingen
  • 2205Likes

Helaas heb ik geen update hierover. Ik ga intern navragen of er al iets bekend is over de eSIM en de Apple Watch. Zodra ik meer weet, laat ik dit natuurlijk weten. Natuurlijk snap ik dat jullie zo snel mogelijk van deze optie gebruik willen maken. 

FlowG1987#

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit is het moment waar ik al zeker 4 jaar op heb gewacht!  Eindelijk een aanbieder die 4g erop gaat ondersteunen. Ik heb eigenlijk een hekel aan KPN en zou liever bij vodafone blijven. Maar als vodafone het niet ook ondersteund of op zijn minst aankondigt het ook te gaan ondersteunen ben ik Weg. En dat terwijl ik al sinds libertel en mijn eerste mobiele abonnement bij vodafone zit en gebleven ben. Ik switch niet zo snel. Belachelijk dat het uberhaupt zo lang moet duren. Niet normaal. Ik zit er echt al jaren naar uit te kijken maar het kwam maar niet.... Tot nu.

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1743Oplossingen
  • 2205Likes

Inmiddels heb ik een terugkoppeling betreft de eSIM en de Apple Watch: Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

net bericht dat t-mobile het wel gaat ondersteunen

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10769Posts
  • 3333Oplossingen
  • 2625Likes

Als je weet hoe lang het heeft geduurd voor de eSIM van TM ook bij Vodafone kwam, dan denk ik dat je nog wel even kan wachten. 

A3n

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het is nu oktober 2021. Komt Vodafone nu met de functionaliteit om de esim van de Apple Watch te ondersteunen?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10769Posts
  • 3333Oplossingen
  • 2625Likes

Die vraag ligt nu al op meerdere topics. Zolang Vodafone nog geen antwoord wil geven, of kan geven, blijft het wachten. Op dit moment heeft Vodafone aangegeven hier nog niet mee bezig te zijn en de medewerkers geven aan hier nog geen informatie  over te hebben. 

BozzDH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven dit onderwerp zorgt voor aardig wat beroering, en sinds de introductie van de Apple Watch 7 met 4G geldt dat nog meer (zie ook de andere treads hier bij de community), maar dat is je vast niet ontgaan 😊.

Aangezien Vodafone in het buitenland wel de Apple Watch met 4G ondersteund, wat maakt de situatie in Nederland anders? Ik mag toch aannemen dat in het buitenland het GSMA consumer model - waar je naar refereert - ook van toepassing is en dat Vodafone in die landen er geen probleem mee heeft om daaraan te voldoen.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10769Posts
  • 3333Oplossingen
  • 2625Likes

Hoi @BozzDH 
Steven is op dit moment met vakantie, hij zal dus nog even niet reageren, dan weet je dat 🙂

Jammer genoeg kan je Vodafone DE, BE, SP, FR, of welke Vodafone dan ook, niet vergelijk met Vodafone NL. De bedrijfsvoeringen zijn anders en ik heb eens begrepen dat ook de infrastructuur anders is (of zoiets). Dus het is heel lastig om vergelijkingen te maken met andere landen. 

Hoe dan ook, Steven is er dus even niet, hij zal weer reageren als hij weer terug is. 

BozzDH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Energieboy,  dank voor de toelichting!

Hopelijk heeft Steven een fijne vakantie en kan hij naar terugkomst ons verblijden met positieve ontwikkelingen bij Vodafone in relatie tot de Apple Watch + 4G.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic