Luukvand

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy SIII kapot

Hallo Vodafone,
ik heb twee maanden geleden een abbonnement bij jullie afgesloten voor een Samsung Galaxy SII.
Hij heeft het de hele tijd goed gedaan en er is ook geen val of waterschade.
Maar nadat ik hem vannacht aan de oplader legde (op dat moment waren er geen problemen).
Toen ik vannochtend wakker werd en mijn telefoon pakte brande er een blauw lichtje, hij lag toen nog aan de oplader.
Hij reageerd op geen enkele knop waar ik op drukte en toen ik hem uit de oplader haalde verdween het blauwe licht ook.
Sinds dien reageert hij nergens meer op. Ik heb hem aan de computer gelegd, ik heb de batterij eruit gehaald en er weer in gedaan. Ook heb ik een andere oplader gebruikt maar hij reageert nergens op.
Weten jullie misschien wat ik kan doen?

Groeten Luukvand
10 Reacties 10
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Luuk,

Dat klinkt niet goed, kun je het toestel wel nog aan/uit zetten.
Wat voor een kleur heeft je scherm dan en krijg je hier een foutmelding op te zien ?

Mocht er geen verbetering zijn dan is het raadzaam om naar de Vodafone winkel gaan.
Mijn collega's zullen dan bepalen of het toestel defect is en ter reparatie aangeboden kan worden.

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,

markie1999

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Luuk,
ik heb vanochtend PRECIES hetzelfde probleem ervaren, me SIII doet helemaal niets meer.
Heeft u in de tussentijd al een oplossing gevonden voor het probleem? Of heeft  hem opgestuurd voor reparatie? zo ja, hoe duur was dat?
mvg,
Mark
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
markie1999 schreef:
Beste Luuk,
ik heb vanochtend PRECIES hetzelfde probleem ervaren, me SIII doet helemaal niets meer.
Heeft u in de tussentijd al een oplossing gevonden voor het probleem? Of heeft hem opgestuurd voor reparatie? zo ja, hoe duur was dat?
mvg,
Mark
Zonder het toestel in de hand te hebben is het heel moelijk om te bepalen wat de oorzaak precies is en of er kosten zijn als het toestel gerepareerd moet worden. Want opzich zit er nog garantie op je toestel (het kan nog geen 2 jaar oud zijn ;)) maar dan moet het defect wel onder de garantie vallen.

Wat je thuis wel nog kan proberen is:
- batterij eruit, minuutje wachten
- batterij er weer in.
Start hij nu op?

Zo nee: nog een keer batterij er uit - er in
Start nu je toestel op met de knoppencombinatie: Volume omhoog + home + power (in die volgorde indrukken en alle knoppen vasthouden)

Als het goed is start je toestel nu op in de recovery modus. Je kunt vanuit daar een fabrieks-reset doen, maar dan ben je wel de gegevens op je toestel kwijt!

Dus ik zou eerst kijken of hij met die combinatie opstart en of dat misschien al voldoende is om hem te overtuigen ook weer normaal op te starten;)
En als je de mogelijkheid hebt, maak een back-up, ook voor je hem naar de winkel brengt (ook reparatie = wissen data op het toestel)
Gerald

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hetzelfde probleem heb ik sinds dinsdagochtend. In de ochtend stond het scherm op het opstartscherm (zwart scherm met tekst Samsung Galaxy S3)  Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. De optie Volume+Home en Power werkt niet. Volume- werkt wel, telefoon komt in downloadstand. Hierna de batterij er maar weer uit gehaald. Is er een andere oplossing? Kan in de Vodafone winkel en reset gedaan worden of moethet toestel opgestuurd worden?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Gerald,

We hebben een aantal winkels waar een monteur aanwezig is voor o.a Samsung telefoons. In dit soort winkels kunnen ze voor dit soort problemen net iets meer service bieden. Je kunt je toestel natuurlijk via elke Vodafone winkel ter reparatie aanbieden, maar als je naar een winkel mét monteur gaat, kan het probleem misschien ter plekke worden opgelost. Hier vind je een overzicht van deze winkels: http://voda.fo/ne/monteur
Gerald

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, dank voor de reactie. Ik heb de telefoon opgestuurd via The Phonehouse ter reparatie. Toestel in juli gekregen. Ik hoorde van iemand dat het waarschijnlijk aan een defect mainbord ligt. Ze hadden hetzelfde probleem ineens. Afwachten tot ik toestel terug krijg.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Gerald,

Dat is prima. Wacht de reparatie even af.
Mocht je nog vragen hebben dan willen we je uiteraard graag helpen.
dennizz40

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb sinds vandaag presies hetzelfde probleem.
gsm ligt langs mij op de tafel. en van het ene op het andere moment doet hij niets meer,

nooit eerder problemen gehad, hij is niet recent gevallen of dergelijke, 
gelukkig zijn er meerdere met dit probleem,
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi dennizz40,

Probeer of een reset of update helpt en ga er anders ook even mee naar de winkel.
Hopelijk is het probkeem snel opgelost.
dpdanthony

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Toestel lag op tafel, blauwe LED knipperde nog, maar hij ging niet meer aan. Batterij eruit en weer in en hij deed helemaal niets meer. Vandaag naar de Vodafone winkel gegaan waar de monteur hem openhaalde en meende 'vochtschade' te zien door een haast niet zichtbare verkleuring op een metaal contactje. Dit is volkomen onzin, ik heb het toestal altijd normaal gebruikt en er kan geen waterschde zijn. Maar ja de monteur zegt van wel, dus ik kan helemaal niks doen en zit met een duur abbonement en een niet werkende telefoon van een paar maanden opgescheept.
Ik vind dit niet kunnen, normaal gebruik hoort onder de fabrieksgarantie te vallen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic