Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

De nieuwe iPad retina en iPad mini

Hi allemaal,

Na het succes van de iPhone 5 voegt Vodafone nu ook de iPad mini en de iPad retina toe aan haar assortiment.
Beide tablets zijn in verschillende uitvoeringen te verkrijgen, zo kun je kiezen voor een witte of een zwarte WiFi + 3G/4G variant met 16GB, 32GB of 64GB. De tablets worden bij Vodafone aangeboden in combinatie met een Mobiel Breedband abonnement, zodat je overal gebruik kunt maken van (mobiel) internet via het Vodafone netwerk of anders natuurlijk via WiFi, Wil je liever geen abonnement? Dan hebben we nog altijd een prepaid optie voor je! Kijk voor meer informatie over de verschillende abonnementen en voorwaarden op http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_tablet/ipad/ of ga naar één van onze Vodafone winkels!


Hierbij wat specs van zowel de iPad mini als de iPad retina. Welke wordt het voor jou?


iPad retina


De Apple iPad 4 is relatief kort na de voorgaande iPad 3 aangekondigd; tussen de release van beide producten zat een tijdspanne van ongeveer zes maanden, echter zijn er wel degelijk grote verschillen tusse deze tablets. De vierde generatie iPad staat bekend als de 'Nieuwe iPad 4' of 'New iPad 4', maar wordt vanwege het super scherpe retina beelscherm ook wel de iPad retina genoemd.

Retina display

Dankzij het 9,7-inch HD Retina-display (2048 x 1536 pixels) is alles haarscherp en zijn de kleuren levensecht. Foto's en video's zijn dankzij de 3,1 miljoen pixels vol van detail, maar hier werkt de camera natuurlijk ook aan mee.

De nieuwe iPad 4 heeft zowel de frontcamera als de iSight camera verbeterd: een 1,2 megapixel FaceTime-frontcamera met een 720p HD-videorecorder en een 5-megapixel iSight-camera met een 1080p Full HD-videorecorder. De combinatie van het scherm, dat een miljoen extra pixels heeft in vegelijking met een Full HD Televisie, en deze camera's zorgt voor een "brilliante" ervaring.

A6X chip - Battery - Lightning connector

De belangrijkste verschillen met de iPad 3 betreffen de nieuwe processor en de connector. De dual-core Apple A5X-chip van de iPad 3 is op de iPad 4 vervangen door een recentere dual-core Apple A6X-chip met 'quad-core graphics', waardoor de snelheid van de prestaties is verdubbeld. Apps starten sneller op en lopen vloeiender, zelfs als deze zware grafische features bevatten.


Het nieuwe retina scherm, de snelle processor en alle extra features hebben echter amper effect op de batterijduur. De batterij van de nieuwe iPad 4 gaat nog altijd 1o uur mee om te lezen, spelen, internetten, chatten, foto's maken en alle andere activiteiten die jij wilt uitvoeren.



Daarnaast is de 30-pin connector vervangen door de nieuwe, kleinere Lightning-connector (bekend van de iPhone 5). Deze is 80% kleiner dan de 30-pin connector die we kennen van de voorgaande Apple producten.
Het grootste voordeel van de nieuwe lightning connector is dat het niet mogelijk is om deze verkeerd in te pluggen; de kabel kan op 2 manieren worden ingeplugd, er is geen onder of boven bij deze connector.

Accessoires die echter met de 30-pin connector werken kunnen ook met de nieuwe iPad worden gebruikt danzij speciale adaptors die los verkocht worden.




iOS6

Ook in de software zitten verschillen, want de nieuwe iPad 4 wordt standaard geleverd met iOS 6. Nieuw in iOS 6 zijn o.a. de uitgebreidere Facebook-integratie en Apple's Mapsnavigatie-app. (Meer over iOS 6 vind je hier: Nieuwste features van iOS6)
De Safari-browser, de Siri-app (voor voice-besturing in het Engels) en de iMessage-app (waarmee je gratis berichten kan uitwisselen) zijn uiteraard voorgeinstalleerd.

iPad mini

Naast de nieuwe iPad 4 komt Apple ook met een iPad mini. Een tablet die met een schermdiagonaal van 7,9 inch makkelijk in één hand past. Hij is slechts 7,2 mm dun en weegt zo'n 308 gram. Daarmee is deze half zo zwaar als "zijn grotere broer" de 9,7 inch iPad 4. Met de iPad mini vult Apple de ruimte tussen de de ipod Touch 5G (4-inch) en de gangbare iPad (9,7 inch). Echter maken deze afmetingen de iPad mini niet minder iPad dan enige voorganger.

Het scherm heeft dezelfde resolutie als een iPad 2, 1024 x 768 pixels, en levert daarmee net zo een helder en scherp beeld. Ondanks dat de iPad mini kleiner is dan de gangbare iPads is deze zo ontworpen dat alle bestaande apps ook op deze kleinere tablet draaien. De iPad mini heeft wel ook een 1,2 megapixel FaceTime-frontcamera met een 720p HD-viderecorder en een 5-megapixel; iSight camera met een 1080p Full HD-viderecorder, net zoals de iPad 4.


Onder de motorkap zit een dual-core A5 processor, vergelijkbaar met de processor in de 2e generatie iPad en een batterij die tot 10 uur meegaat zonder tussendoor opladen. Uiteraard is deze nieuwe iPad ook uitgerust met de nieuwe, kleinere lightning connector, zoals beschreven hierboven bij de nieuwe iPad 4. Deze connector gebruik je voor randapparatuur en het opladen van de iPad Mini.

De iPad mini draait op iOS 6, dat in vergelijking met iOS 5 uitgebreidere Facebook-integratie kent. Ook nieuw in iOS 6 is Apple's Maps-navigatie-app. (Meer over iOS 6 vind je hier: Nieuwste features van iOS6.)







Nu weet je de specs, de verschillen, de mogelijkheden. Welke iPad heeft jouw voorkeur?
Heb je nog vragen, aanvullingen, opmerkingen etc? Plaats dan een post hier in het topic!
5 Reacties 5
wgoettsch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan de nieuwe modellen nog niet vinden op de Vodafone website. Indien ik een nieuwe iPad bestel, kan ik dan zeker zijn dat ik de iPad4 krijg en niet de iPad3?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
wgoettsch schreef:
Ik kan de nieuwe modellen nog niet vinden op de Vodafone website. Indien ik een nieuwe iPad bestel, kan ik dan zeker zijn dat ik de iPad4 krijg en niet de iPad3?
Goedemorgen!

Momenteel staan ze inderdaad nog niet online.
Ik zal dit even navragen wanneer ze online worden geplaatst.
Voor de Apple iPad mini zal sowieso ook een banner op de website komen, dus dat valt wel op wanneer deze online staat.

*Update*

De iPad 4 is reeds te bestellen via: http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_tablet/ipads_en_tablets/
De mini zal spoedig volgen.

haasdijk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kocht een iPad mini. Aangezien ik bijna altijd gebruik kan maken van wifi (maar een enkele keer niet) wil ik graag een prepaid nano sim in het toestel hebben. Ik heb daar goede ervaringen mee, zowel via een dongle voor mijn MacBook Pro als op mijn iPad2.
 
Via de website kan ik hier echter niets over vinden. Wel de prepaid nano sim voor de iphone 5. Werkt dat ook of koop ik dan belminuten of SMSjes en ben uiteindelijk zo veel duurder uit?
 
Peter
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Haasdijk, ik heb het voor je nagevraagd en je kunt in de Vodafone winkel de prepaid nano simkaart aanschaffen.
De kosten voor deze kaart zijn €7,50 🙂 en je kunt er desgewenst de juiste BloX op activeren.



Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
*Update*



De iPad mini is er!

De nieuwe iPad mini staat nu online bij Vodafone en kan besteld worden via: http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_tablet/ipad/bestel_ipad/

Profiteer nu van mooie online kortingen!
Ga snel naar de website en bestel deze mooie nieuwe iPad! Leuk als kerstcadeautje!
Of krijg jij deze uiterst handige iPad misschien wel als cadeau voor kerst?

Zou dit jouw ideale kerstcadeautje zijn? Waarom?
Of heb je toch liever de Retina?


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic