Pietjebell2018

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S7 (binnen garantie) scherm burn in. Reparatie vraag?

Hoi,
Ik heb in augustus 2016 een abonnement afgesloten incl. samsung galaxy s7.
Mijn telefoon heeft nu het bekende burn in problem vanwege het scherm dat samsung gebruikt (oled). Het toetsenblok en een aantal icoontjes zijn te zien op elk wit scherm wat zeer irritant is.

Nu hebben we contact gehad met een medewerker van de vodafone winkel en die zei dat het onder garantie viel en dat deze hoogstwaarschijnlijk kostenloos gerepareerd zou worden (kleine kans op eigen risico). Ze had dit dus in de computer uit gezocht en gaf ons ook 2 telefoonnummers mee die we moesten bellen voor o.a. een claimnummer en de reparatie. Ook hadden we recht op een tijdelijk vervangend toestel.

Nu had ze gebeld en werd er haar verteld dat de telefoon niet verzekerd was en dat we nergens recht op hadden. De 1 zegt A en de ander B. Nu zijn wij in de war. Ik heb ook het serienummer van de telefoon ingevoerd op een website om te kijken of er fabrieksgarantie op staat. Garantie is nog geldig tot juli 2018. Samsung geeft dus 24 maanden garantie.

Wat moet ik nu doen vodafone want volgens mij is het gewoon een fabrieksfout en kan de gebruiker er niets aan doen??
mvg


4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Pietjebell,
Heb je inmiddels al antwoord op je vraag ontvangen en heb je al duidelijkheid wat nu verstandig is? Ik heb zojuist iemand gesproken van een VodafoneZiggo winkel en die vertelde mij dat als het toestel geen valschade heeft het 'hoogstwaarschijnlijk' onder garantie zou moeten worden gemaakt (dus hoogstwaarschijnlijk kostenloos). Je kan het toestel dan inleveren bij een Vodafone(Ziggo) winkel en die gaan hem dan opsturen.

Zelf zou ik dus langs een Vodafone(Ziggo) winkel gaan en laten zien dat die niet is gevallen en opgeven dat je 24 maanden garantie hebt. Wat je eerder hebt te horen gekregen van een medewerker van Vodafone(Ziggo) zou dus moeten kloppen met wat ik ook heb gehoord, maar hang mij er niet aan op natuurlijk. Ik ben geen VodafoneZiggo medewerker!! Misschien kan je naar hem/haar terug gaan in de winkel met je toestel en kunnen ze hem daar dan opsturen?!

Wil je echt zekerheid, dan kan je wachten op een moderator van Vodafone en die kan je melden wat je moet doen. Aangezien ik geen medewerker ben kan ik je ook geen garanties geven of vertellen wat je nu moet doen. Succes in ieder geval en hoop dat Vodafone je snel kan helpen met dit probleem.
Pietjebell2018
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks voor je bericht.

Ik heb vanochtend via facebook met een samsung medewerker gechat en deze mevrouw zei ook al dat het gewoon onder fabrieksgarantie moet vallen en dat ik een afspraak moet maken bij het samsung service point (bij mij om de hoek). Ik gaf ook al aan dat er geen enkele schade is aan het toestel. Lijkt me ook sterk dat een burn in door een val veroorzaakt word. Is een bekend probleem bij oled schermen.

Afspraak is gemaakt en ga van 0 kosten uit, al hoewel er soms medewerkers zijn die moeilijk kunnen gaan doen als je de verkeerde treft. Via vodafone heb je ook nog kans op eigen risico dus dat probeer ik later wel als er niets opgelost is vrijdag.

Ik laat het wel weten vrijdag zodat andere mensen met hetzelfde probleem toch misschien kosteloos het scherm kunnen vervangen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
TOP, goed om te horen. Goed om dan langs een Samsung servicepoint te gaan, dan zal die ook sneller klaar zijn. Laat weten als je er geweest bent en hoe het met je toestel gaat 🙂
Pietjebell2018
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vrijdag ochtend geweest. Geen enkel probleem om het scherm te vervangen. Samsung deed totaal niet moeilijk en werd meteen binnen een uur vervangen met nieuw scherm. Normale kosten 180 euro!

Daar kan vodafone van leren. Verkopen je graag een telefoon met verzekering en al die onzin maar als het er op aan komt dan kennen ze je niet meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic