Hillpet

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Red Essential met Multi Data Sim in buitenland

Ik heb al een tijdje een Red Essential met Multi Data Sim: 1 sim in mijn Samsung J7, de 2e sim in een tp-link 4G Mifi router zodat ik onderweg ook met mijn Ipad/Laptop kan internetten. In NL werkt dat heel prima. In het buitenland NIET ! Tot mijn verbijstering zie ik dat de Mifi-router niet via 4G verbind, maar met een R (?). Op dat moment gaat mijn Samsung J7 onmiddelijk van 4G af en heb ik helemaal geen internet verbinding meer. Zet ik de Mifi-router weer uit, gaat de Samsung J7 onmiddelijk weer naar 4G en heb ik weer internet. Maakt niets uit of ik roaming aan of uit zet (in NL werkt het in alle gevallen goed). Dit is het geval in D (vodafoon.de), in F en CH (Swisscom). Blijkbaar laat het vodafoon netwerk geen Multi-data sim toe voor buitenlande gebruikers ? Zo heb ik niets aan mijn Multi-data sim abbo !
Ik zie meerdere Multi-data sim issues in het forum, maar deze zie ik nergens. Komt iemand dit bekend voor ?

Thx,
Hillpet.



3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Deze TS heeft een nieuw kaartje ontvangen en toen was het opgelost:
https://forum.vodafone.nl/t5/Netwerk/Dual-data-Sim-buitenland-selecteert-geen-Vodafone/td-p/283072

Misschien dat je er ook iets aan hebt?
Hillpet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy,

dat wellicht had gekunt. Ik heb toch een oplossing gevonden gepost door Jouko, door een nieuw profiel aan te maken voor mijn Tp-Link 7350. Ik had er weinig vertrouwen in maar werktte voor Zwitserland, en nu ook in Italie.

https://forum.vodafone.nl/t5/Netwerk/TP-Link-mifi-router-7350-geen-verbinding-in-het-buitenland/m-p/...


Thx!
Hillpet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Super en bedankt voor je bericht terug.
Veel plezier!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic