robertweyn

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S5 Marshmallow

Ik heb de Samsung Galaxy S5 Plus SM-G901F en lees dat de update van Marshmallow er aan komt. Wanneer kunnen we hem verwachten voor de S5?
32 Reacties 32
Anonymous
Niet van toepassing
Zo ver ik weet is hij er nog niet, een exacte datum is ook nog niet bekend.
Het enige wat je kunt doen is af en toe checken of de update klaar staat.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb deze week de Duitse versie geinstalleerd die ik heb gedownload van Sammobile.com
Het is de officiële Samsung versie. Ik heb Odin 3.11 gebruikt voor de installatie.

De update was succesvol maar ondanks een grondige "harde reset" na de update (in het Recovery scherm, Wipe cache partition en Factory reset aldaar) heb ik toch problemen.
Als de netwerkmodus in 4G/3G/2G stand staat dan schakelt hij niet automatisch van 4G naar een "lager" netwerk. GPS heeft dan ook regelmatig problemen met ontvangst tijdens het navigeren in de auto.
Als je netwerkmodus op 3G/2G zet dan lijkt alles wel goed te werken en schakelt hij ook automatisch van 3G naar H en H+ etc.
Ik heb Samsung al gecontact maar natuurlijk geen oplossing gekregen, ik vrees dat ik nog een keer een fabrieksreset moet doen en anders wachten op een update (misschien is het een "glitch" volgens Samsung support).

Dus ik zou niet te snel upgraden als hij binnenkort OTA binnenkomt!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Het gaat hier trouwens om de S5 Plus, SM-G901F, misschien even de titel van het topic aanpassen?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Gisteravond heb ik de Scandinavische versie erop gezet, ook via Sammobile gedownload. Het is de enige andere officiële die nu beschikbaar is. Helaas heeft deze precies hetzelfde euvel...

Nu nog twijfel of ik 5.0.1 weer terug ga zetten of niet. Ik ga binnenkort op vakantie en dan is het misschien niet zo'n slecht idee om hem vast op 3G/2G te zetten ivm de beperkte bundel van Internet op reis ... 😉
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Rustig een paar dagen wachten en dan is de nl versie er ook wel
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
NetwerkFreak zou het daarbij beter zijn? Ik zie net de Vodafone versies van Spanje, Duitsland en Roemenië op Sammobile staan trouwens. Rustig wachten is ivm vakantie geen optie, ik moet het komende week goed werkend hebben of terug naar 5
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hmm, ik heb 5.0.2 er weer opgezet, de officiële non-branded Samsung ROM die ik nog had staan van afgelopen jaar. Helaas lijkt het erop dat het 4G / 3G probleem nu nog steeds optreedt bij mijn telefoon. Dus hij schakelt niet terug van 4G naar "omlaag" indien nodig. Daar ben ik mooi klaar mee. Heeft iemand hier nog ideeën / tips om dit op te lossen, behalve factory reset en wipe cache? (want dat heb ik al meerdere keren gedaan).
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Zo te zien is er verder geen input meer gekomen. Rick_Blaine heb je het inmiddels zelf nog kunnen oplossen?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Serkan Ik heb 6.0.1 weer teruggezet omdat 5.0.1 geen oplossing bood. Een paar dagen de telefoon vooral op 3G/2G gezet, dan is hij prima bruikbaar, hoewel zonder 4G natuurlijk.
Ben nog aan het Googlen geweest en ook gisteren naar de Vodafone winkel. Eigenlijk geen goede oplossing gevonden, behalve wachten op de NL software, al dan niet branded.
Gisteren nog maar eens een wipe cache partition gedaan in Recovery. Toen ik naar huis reed stond hij weer op de 4G/3G/2G stand en toen zag ik ineens dat hij wel op 3G en H(+) stond. Ook ging hij naar 4G. Dus er lijkt enige verbetering nu te zijn! Wat ik wel zie is dat als 4G wegvalt, hij wel even op "geen netwerk" staat, ook GPS valt dan weg. Maar hij pakt hem na een paar seconden wel weer op met H(+) en dan ook soms 3G (wat is eigenlijk beter?). Dus de onderbrekingen zijn kort, hier lijkt wel mee te leven. Ik ga vanavond met vakantie en daarna kijk ik wel verder. Hopelijk komt er een rondje bugfixes binnenkort, na zulke major updates zijn er wel vaker netwerkproblemen.
Anonymous
Niet van toepassing
Laten we het hopen
Alvast een fijne vakantie.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik zie op Sammobile de Vodafone NL versie staan van Marshmallow. Klopt dat?
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb al dik een week geleden, misschien al 2 weken geleden de update aangeboden gekregen. Ik downloaden hem alleen nog niet, ik wacht tot ik terug in Nederland ben.

Maar hij is er dus al wel voor de s5.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dit topic gaat over de S5 plus sm-g901f, heb jij die ook? Of de normale S5?
Anonymous
Niet van toepassing
Voor zowel de S5 als de S5 + wordt de update uitgerold en
Waus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vorige week Android versie 6.0.1 geinstalleerd. Kreeg namelijk de melding dat er een nieuwe software update is en geen zin heb om om het paar uur de update uit te stellen. Na de update werkte alles gewoon zoals behoren op een paar kleine dingetjes na. 1 de graphics in het spel wat ik altijd speel Clash of Clans zijn wat waziger geworden en anders. Niet veel boeiends ik kan er mee leven. 2de punt is dat wat ik al eerder las in dit topic over 4G/3G/2G dat het netwerk niet automatisch overschakeld naar een lager netwerk. Van 4G naar lager dus.. en hierdoor kreeg ik constante disconnecties en geen internetverbindingen (meerdere keren per minuut). Nu ik het heb veranderd naar 3G/2G netwerkmodus dan heb ik geen disconnecties of verbroken internetverbindingen meer. Dus dit gebruik ik maar totdat de bug word opgelost. Wifi werkt gewoon prima.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Waus bedankt voor je verhaal, ben blij te horen dat ik dus blijkbaar niet gek ben met mijn issue, hoewel we het liever niet zouden hebben natuurlijk. Zoals je hebt kunnen lezen is er bij mij inmiddels mee te leven, tenminste onderweg naar Frankrijk had ik maar weinig onderbrekingen (melding van Sygic navigatie dat de GPS eventjes weggevallen was). Hier in Frankrijk heb ik nog niet echt problemen gehad, ook niet met navigeren. Op de camping heb ik gewoon 4G maar dat is niet overal zo. Nu let ik er ook minder op omdat ik hier natuurlijk een beetje let op mijn dataverkeer (geen Spotify srreamen helaas...). Maar ook tijdens navigatie weinig tot geen onderbrekingen.
Heb je je cache partitie al eens gewist en/of een factory reset gedaan via het recovery scherm? Misschien helpt het nog om het iets te verbeteren. Maar als meer mensen er blijkbaar last van hebben dan hoop ik ook dat Samsung en Vodafone snel met een update komen...
Waus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik begon het vooral op te merken als ik op werk was, waar mijn verbinding niet geheel stabiel is op 4G. Vaak gaat hij dan even op 3G en dan weer terug naar 4G/+. Het werd opvallend omdat ik tijdens mijn pauzes altijd een spelletje speel en tijdens zo'n potje ik elke keer werd gedisconnect. Vervelend en frustrerend. Maarja op 3G valt er ook wel mee te leven. Thuis kan ik overigens gewoon constant op 4G/+ blijven. Dus het is maar net waar je je bevindt met de netwerkdekking. Ik vermoed ook dat veel mensen het daarom ook niet eens door hebben dat deze bug uberhaubt bestaat na het updaten. Maarja het is afwachten geblazen tot er hopelijk een fix komt.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Waus ik heb dit appje geïnstalleerd, eigenlijk een snelkoppeling naar je netwerksettings, misschien voor jou ook handig tot de bug gefixt is: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.lorenzo.barbagli.switcher
rvorst

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels is de update naar Marshmallow wel gearriveerd en inmiddels heb ik die geïnstalleerd. Nu doet zich echter het probleem voor dat ik regelmatig geen netwerkverbinding heb of niet verder kom dan H+. Ik heb gebeld met Vodafone Support waar ik doorverwezen werd naar de Samsung helpdesk. Het probleem is daar bekend, er is alleen nog geen oplossing voor. Het advies was om een nieuwe update af te wachten. Wanneer die komt kon men niet zeggen 😞 Dat is toch knap vervelend als je telefonsch niet bereikbaar bent!

Ik ga de 3G/2G-truc ook maar even proberen om te kijken of ik dan in ieder geval weer verbinding heb. Mocht iemand andere ideeën hebben dan hoor ik het graag.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic