DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Locaties waar contactloos betalen mogelijk is

Maestro is inmiddels gestopt met het leveren van de kaart met locaties, laten we het dan zelf doen.
Deze lijst kun je hier vinden.

Graag aanvullen met jouw stad of dorp en winkel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb nu een nieuwe site gelanceerd: http://www.contactloos.net
Hier houd ik het lijstje nu bij en in het Nederlands.
Daarnaast kun je op dezelfde site ook andere dingen vinden die je elders niet kan vinden, zoals de mythes over contactloos betalen en andere handige weetjes.

Ik zal er binnenkort ook een forum openen, maar die is op dit moment nog in de maak.

Bekijk in context

20 Reacties 20
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb onder het kopje "Breda" Dönner HAS Kebab toegevoegd.
Deze nieuwe kebabzaak ondersteunt namelijk contactloos betalen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DavidBlaszyk

Top! Dat is heel erg nuttig voor anderen! Ik heb je Topic vastgezet zodat deze altijd bovenaan blijft staan. Als er meer reacties komen kunnen we er een mooie overzichtelijke lijst van maken. 😄
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
In Dordrecht langs de Biedronka (Poolse winkel) gegaan, ook die ondersteunen contactloos betalen, maar wel met een minimum bedrag van 1 euro (geldt ook voor PIN).
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb op mijn blog een kopie geplaatst in het engels: http://www.davidblaszyk.nl/page.php?id=7
Ik zal de lijst op beide sites tegelijk updaten, op mijn blog in het engels en hier in het nederlands.

Daarnaast heb ik onder "Breda" iWatch en Bijenkorf toegevoegd.
Ook staat de lijst vanaf nu alfabetisch op stad geördened.
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
NHTV (Breda) toegevoegd.

Edit:
En ook Sushipoint (Breda).
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
De IKEA heeft eindelijk contactloos betalen aangezet op hun PIN automaten.
Bij deze dus aangepast.
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb de lijst op mijn blog een enorme update gegeven.
Ik zal het op dit forum later updaten.

Hierbij is het volgende steden bijgekomen:
- Bergen op Zoom
- Eindhoven
- Goes
- Leiden
- Maastricht
- Roosendaal
- Rotterdam
- Sittard
- Tilburg

Daarnaast heb ik ook mijn twijfels over Sumo geüit onder het kopje "Breda".
Daar staat op de muur dat je er contactloos kan betalen, maar in de praktijk geen geschikte PIN automaat gevonden.
Ook heb ik sommige Nederlandse woorden (Australische, Poolse, supermarkt, Eetcafe) omgezet naar Engelse woorden. Dat laatste zal niet voor dit forum gelden, hier blijven deze woorden gewoon in het Nederlands.

Mochten er vrijwilligers zijn die me kunnen helpen de lijst aan te vullen, graag doen!
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Op deze site heb ik het volgende gedaan:
1. Ik heb nog een paar steden toegevoegd (Amsterdam, Terneuzen en Utrecht).
2. Ik heb besloten ook winkels en horeca toe te voegen waar contactloos betalen NIET mogelijk is, zo voelt het wat completer.
3. Hierdoor werd de lijst zo enorm, dat ik de pagina wat opgeleukt heb. In plaats van dat je alles tegelijk ziet, moet je nu een stad/dorp aanklikken om een lijst van die stad/dorp te kunnen zien.

Vanwege reden nummer 2 en 3 heb ik ook besloten om het lijstje op mijn site te houden en niet meer op deze forum.
Anders wordt de lijst veel te lang en moet ik alles op 2 plaatsen tegelijk updaten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DavidBlaszyk

Top. In ieder geval al dank voor alle moeite die je er tot nu toe in hebt gestoken! 😉
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb nu een nieuwe site gelanceerd: http://www.contactloos.net
Hier houd ik het lijstje nu bij en in het Nederlands.
Daarnaast kun je op dezelfde site ook andere dingen vinden die je elders niet kan vinden, zoals de mythes over contactloos betalen en andere handige weetjes.

Ik zal er binnenkort ook een forum openen, maar die is op dit moment nog in de maak.
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Eerder werd op dit forum door meerdere moderators gezegd dat je op Schiphol contactloos kan betalen.

Ben er vandaag geweest en het valt dus zwaar tegen:

Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Heb sinds gisteren de pas voor contactloos betalen. Mocht ik een winkel tegen komen dan laat ik het hier wel weten
Groetjes stevied86
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dat zou geweldig zijn. Hoe meer vrijwilligers, hoe beter. Helemaal aangezien ik nooit in het (noord-)oosten van Nederland kom.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik zelf eigenlijk ook niet aangezien ik in het zuiden woon 😉
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@DavidBlaszyk

Verander even de hyperlink in berichtnummer 9 van dit topic naar een webpagina waarop wel een lijst aanwezig is waar je contactloos kunt betalen. Op DavidBlaszyk.nl is momenteel niets te zien.
Alvast bedankt !

Nog één vraag: was het niet beter geweest als je de lijst per winkelketen had weergegeven, in plaats van per stad?
Je kunt bijvoorbeeld bij alle filialen van AH To Go en bij alle filialen van Blokker contactloos betalen. Ik zou het overzichtelijker vinden als er een lijst zou zijn gesorteerd op winkelketen.

Overigens, wel bedankt voor je inspanningen. Hopelijk sta je open voor goede idee-en. Het is niet bedoeld als kritiek.

Succes!

Netwerker
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik kan ze allebei doen, zodat je met een knopje kan bepalen waarop die sorteert.
Overigens kun je niet bij alle AH to go's contactloos betalen (zoals in Eindhoven en Tilburg).
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Het is stil hier, dus ik dacht maar om even wat te zeggen hier.

Vandaag bij de Lidl geweest en daar ondersteunen ze contactloos betalen nu eindelijk.
Ook kom ik steeds vaker contactloze terminals tegen, zelfs in een kleine ijstent.

Geen enkele Jumbo in de buurt hier ondersteunt het nog (zelfs de Foodmarkt niet), maar ze zouden in de komende weken het wel ondersteunen.
Ik houd jullie hiervoor op de hoogte voor zowel de winkel in Etten-Leur als de Foodmarkt in Breda.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey iedereen,

Tot nu toe alleen bij de ah to go in Maastricht is het mogelijk. Ben verder nog niks tegen gekomen omdat de meeste pinautomaten het nog niet ondersteunen.

Groetjes steven
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
De AH to go in Maastricht staat al in het lijstje, ook de HEMA en Kiosk staan er tussen.
Op dit moment zijn dit de meest gebruikte contactloze terminals:



Let daarom ook vooral op de tweede versie, die is vaak niet zo duidelijk omdat het contactloze logo pas verschijnt wanneer je op het punt staat te betalen. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic