hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S3 | E-mail instellen lukt niet

Beste,

Het lukt mij niet om mijn e-mail ingesteld te krijgen op mijn Samsung Galaxy S3.
Ik maak gebruik van een mail van PC-Extreme, als ik mijn gegevens volledig invul zoals er bij pc-extreme word vermeld op de website voor android toestellen werkt mijn e-mail op wifi. Op 3g krijg ik de melding dat mijn toestel niet kan verbinden met de server.

Ik heb de inkomende mail server als volgt ingesteld.
inkomende server: mail.pcextreme.nl
poort: 143

uitgaande server: authsmtp.vodafone.nl
poort: 25
Inloggen niet vereist.

Nu krijg ik op zowel wifi als op 3G de melding dat me toestel geen verbinding kan maken met de server.
Als ik mijn uitgaande server aanpas naar de uitserver van pc-extreme werkt het op wifi wel.

Hoe kan ik mijn mail instellen zodat ik op zowel wifi als 3G mail e-mail kan ontvangen en beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
H. Gommers.
35 Reacties 35
Logic

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hai,
Zo te lezen werkt je mail wel via wifi?
En niet via het netwerk

Wanneer je email wilt zenden op de poort 25 is authorisatie verplicht.
Providers hebben in de beginjaren 90 de ppor 25 geblockt om spam tegen te gaan, amders kan elke onverlaat bulkemail zenden onder een emailnaam van jou bv.

Je moet je dus indentifiseren als je via het netwerk 3g wilt zenden, zodat de provider weet dat jij ook je echte bent..

Veel al lukt het dan nog niet....

Gisteren op mijn wekr zelfde maar dan met een s4 met geen mogelijkheid email te onvangen, danwel te zenden...

Wat bleek nu de oplossing ( voor mij) alles weer wissen, de account wissen en opnieuw instellen.....
Soms en ook wel vaak wekr dit ook wel.....
Vroeger dit probleem veel met nokia modellen....

En ps,
Poort 143 is eem imap server, geen pop
( mocht je dit misschien nog niet helemaal duidelijk zijn)

Probeer eens even, wie weet werkt het ook zo bij jou..
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hmm, dat kan aan de toestelsfoftware liggen. Maar voor alle zekerheid:

- om wat voor e-mailaccount gaat het precies? Bv gmail, ziggo, iets anders.
(waarschijnlijk om een exchange mail account?)

Mocht het om iets anders dan gmail of exchange gaan:
- heb je dit account op meerdere toestellen of PC's geïnstalleerd?
- hoe staat het account ingesteld? Op IMAP of POP?
(pop wordt meestal maar op één apparaat geladen, IMAP kan makkelijker op meerdere apparaten tegelijkertijd worden gebruikt)
Rick-Voogd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat op een Hotmail account. Ik heb de mail idd ook op mijn tablet aan staan, en soms check ik mijn mail via de computer.
Waar kan ik de IMAP of POP instelling vinden? Heb er wel eens van gehoord maar staat die instellingen ook bij de email app van de s4?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Je kunt dit inderdaad checken via de instellingen van je e-mail account. Hier kun je een stappenplan vinden!
Rick-Voogd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de email op mijn tablet uitgezet en nu krijg ik weer automatisch de emails binnen. Bedankt 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ok, nice! Ik heb je berichtje even als oplossing gemarkeerd en de topic titel aangepast! Zo kunnen anderen de oplossing ook op een eenvoudige manier vinden. 😄
bakels

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De e-mail service die aan mijn mobiele nummer is gekoppeld lijkt geen replies aan te kunnen en ook niet toe te staan dat ingekomend berichten worden doorsgestuurd. Ook weigerde deze service een berich te versturen waar een hyperlink in stond.
Moet ik een instelling veranderen of ziijn dit structurele beperkingen van deze service? En als het laatste het geval is, waar kan ik dan een lijst van beperkingen vinden? Ik word namelijk al maandenlang achtervolgd met berichten dat de verzending van bepaalde mails is misluktal staan die al lang niet meer in mijn "uit" box.
Reinier Bakels r.bakels@planet.nl
carlette123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Wie kan mij helpen. Sinds een aantal maanden ontvang ik buiten mijn wifibereik geen emails meer en kan ik niet whats appen en of facebook gebruiken. Wel kan ik regelmatig op internet websites bezoeken. Ik heb alle instellingen bekeken en alles staat correct. Het is heel vervelend. Daarvoor heeft hij het wel altijd gedaan. Wat kan ik doen en waar kan dit aan liggen?

Toestel: Samsung galaxy s3
Internet: maximaal pakket.

groeten
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@carlette123 Ik heb je vraag even naar dit topic verplaatst. Hierin staan een aantal goede tips. Mischien kun je daarmee je e-mail weer aan de praat krijgen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@bakels Ik heb je vraag even naar dit topic verplaatst. Hier staan al een aantal goede tips voor het instellen van je e-mail op een Samsung toestel. Lees ze eens door.
Het maakt in elk geval geen verschil of je prepaid hebt of een abonnement. De instellingen zijn hetzelfde.
bakels

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Veel misverstanden. Thuis met mijn eigen Wifi router aan het KPN netwerk kan ik via mijn planet.nl adres die wat ik wel.
Onderweg loop ik echter tegen de genoemde blokkering van poort 25 aan, en zie ik mij dus gedwongen het adres te gebruiken dat ik van Voxafkne meekreeg, in de vorm "mail @vodafone.nl". Via dit adres kan ik WEL simpele mails versturen (een poort 25 blokkering .is er blijkbaar niet) MAAR als het bericht een "reply" of "forward" is kan (of wil) de Vodafone server er niet aan. En blijft mij vervolgens maandenlang bestoken met "verzending mislukt" boodschappen, ook al staat het bericht al lang niet meer in mijn outbox.

Op deze sitr blijft trouwen voortdurend "cookie instellingen" o onder in beeld staan zelfs als ik toestem in een website mét cookies, wat met een klein scherm op een telefoon verschrikkelijk hinderlijk is.
Scooter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mijn Samsung Galaxy SII (leen toestel) heb ik zojuist mijn e-mail account ingesteld, maar heb per ongeluk de gebruikersnaam niet goed ingevuld. Nu werkt het niet. Echter ik kan alles wijzigen bij de instellingen voor inkomende mail, behalve mijn gebruikersnaam. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Scooter Als je de gebruikersnaam niet meer kunt wijzigen, verwijder dan het account van je toestel. Je verliest daarbij geen gegevens, die staan bij je mailprovider. Als je de mail opnieuw instelt dan kun je weer de juiste gebruikersnaam instellen 🙂
mvostade

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een eigen e-mail account, maar een S4 met Vodafone abonnement. Inkomende mail werkt prima, maar ik kan geen uitgaande mail verzenden. Gek genoeg werkte het op mijn vorige telefoon wel.
Ik gebruik:
SMTP-server: bij sendmail.vodafone.nl (geen verificatie mogelijk) en bij smtp.vodafone.nl (geen antwoord van server)
Beveiligingstype: SSL (alle certificaten accepteren mogelijk)
Poort: 465
Inloggen verplicht: ja
Gebruikersnaam: die ik van mijn domeinleverancier heb ontvangen
Wachtwoord: die ik van mijn domeinleverancier heb ontvangen

Wat doe ik fout?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @mvostade,

Ik heb dit topic samengevoegd om te voorkomen dat er straks tientallen topics over uitgaande e-mail instellingen zijn. Lees de berichten in dit topic van de vorige gebruikers en mods even door. De instellingen van de S3 zijn (grotendeels) gelijk aan die van de S4. Het is vooral belangrijk om de gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken die bij de betreffende server horen. Dus als je sendmail.vodafone.nl gebruikt kun je niet de gegevens van de domeinleverancier gebruiken, je hebt in dat geval de gegevens nodig die bij sendmail.vodafone.nl horen.
mvostade

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@marc Dank voor het verplaatsen van mijn topic. Ik ben wat dingen gaan proberen en met authauthsmtp.vodafone.nl (gebruikersnaam: mail06xxxxxxxx en wachtwoord My Vodafone) is het gelukt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic