robk1964

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

My Vodafone account aanmaken op iPad Mini

Het lukt mij niet om mijn Prepaid Mobiel Internet SIm te registeren via My Vodafone omdat de iPad Mini geen SMS kan ontvangen. Natuurlijk erg stom van Apple dat ze de Ipad Mini niet uitrusten met SMS-functie maar ook een beetje dom van Vodafone. Want in de begeleidende brief staat dat je de Nano data sim kunt registeren via My Vodafone en dat is dus onmogelijk. In de Vodafone store kunnen ze dat kennelijk wel regelen, maar ik heb de iPad mini in het buitenland nodig en een Inernet op Reis Bloxx moet dagelijks geactiveerd worden d.m.v. het versturen van een SMS.Mijn conclusies i dus dat dit niet gaat werken. Klopt mijn conclusie of is er een workaround om de Bloxx te activeren?
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Rob, jazeker 🙂

Wat betreft My Vodafone zijn er twee opties. Als je ook een iPhone hebt waar de sim in past, dan plaats je sim daar in en doorloop vervolgens de registratie. Dan krijg je de sms op je iPhone binnen en kunt zo inloggen.
Lukt dat niet of heb je geen telefoon waar je sim in past, dan neem even contact op met de klantenservice. Dan zorgen wij dat je in het account kan. En dan kun je daar de BloX elke dag aansluiten.
robk1964
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie Bas. Heb geen iPhone en twee optie zal niet werken omde volgende reden. Als ik via de iPad een internet Bloxx buitenland wil afsluiten dan kan dit via SMS (dat werkt niet op iPad) en kennelijk ook via My Vodafone. Hier komt het lastige de Bloxx sluit je per dag af en hoe kan ik de Bloxx activeren in het buitenland via My Vodafone als ik op dat moment geen internettegoed heb (want daarvoor wil ik de Bloxx nu juist aansluiten); dat gaat mij dan dus eerste dure MB's kosten om een Bloxx af te sluiten om voordelig te kunnen internetten in buitenland. Allemaal redelijk onwerkbaar dus wat mij betreft lijkt het dat met Ipad mini en prepaid maar één oplossing overblijft: smartphone meenemen die activeren voor Internet op reis en die vervolgens als Hotspot instellen en met iPad mini verbinding maken. Omslachtig maar dat zal zeker werken.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @robk1964,

Ik begrijp je situatie, echter kunnen we hier weinig aan veranderen. Er is geen sms functionaliteit beschikbaar op je iPad. De enige andere manier is het activeren via internet. Hopelijk wordt dit door de fabrikant op een later moment alsnog toegevoegd, hier hebben we helaas geen invloed op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic