Aangezien ik ook een kapotte S2 heb reageer ik hier even op, mijne liep ook vast tijdens het gebruiken en opnieuw opstarten hielp niet. Ook in download/recovery mode opstarten lukte niet. Er zijn USB jigs waarmee je de S2 in download/recovery mode (weet uit m'n hoofd niet welke) kunt forceren en zodoende de telefoon kunt redden door bijv. een nieuwe kernel/rom te flashen als de voorgaande corrupt is geraakt. Als dit ook niet lukt en het toestel absoluut nergens op reageert heb je een hard bricked toestel. Deze zijn over het algemeen alleen te redden door een JTAG service reparatie waarmee o.a. een nieuwe bootloader op de S2 geladen wordt. Hiervoor moet het toestel uit elkaar gehaald worden en in 9 van de 10 gevallen moet er een connector op het moederbord gesoldeerd worden vooraleer deze aan de computer gehangen kan worden om te repareren, waar ook nog een speciaal apparaat voor nodig is. Deze reparatie kost bij zelfstandige (dus onofficiële) reparateurs vaak zo'n 50 euro.
Ik heb vernomen (weet niet of dit waar is) dat samsung service centra deze reparatie niet uitvoeren en simpelweg een nieuw moederbord in de telefoon zetten waardoor je al je data kwijt bent. Wordt de reparatie wel uitgevoerd zoals ik omschreef is er een grote kans dat in ieder geval de data bewaard blijft (foto's, video's etc).
Ben benieuwd hoe jij je telefoon terug krijgt, heb de mijne nog niet gerepareerd/laten repareren.