amy123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abnormaal dataverbruik met iPhone 4S

Hallo,
Ik heb een abonnement van 1000 mb, waar ik meestal na 2 weken al overheen zit. Naar mijn mening is dit toch vrij veel internet en van mijn vrienden hoor ik ook dat zij makkelijk de maand doorkomen daarmee.
Met mijn vorige telefoon, een Blackberry Torch, zat ik nooit op wifi, en zat ik ook nooit over die 1000 mb heen.
Ik heb een iPhone 4S, die zelf aangeeft dat ik vanaf het eerste gebruik zo'n 7 GB heb gebruikt, dit lijkt mij vrij realistisch aangezien ik zo veel mogelijk op wifi zit en geen gekke dingen doe. Ik heb mijn iPhone nu 9 maanden, dus dat is gewoon onder de 1000 mb per maand.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik toch elke maand over die 1000 mb zit? Ligt dit in dit geval aan vodafone?
Bedankt.
5 Reacties 5
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi amy123, goede vraag. De hoeveelheid dataverbruik ligt voornamelijk aan je gebruik. Een moderne smartphone verbruikt gemiddeld wat meer, vanwege alle apps die internet gebruiken. Denk aan de continue synchronisatie van Facebook, Whatsapp, mail, weer, etc. Om je verbruik bij te houden kun je de ingebouwde teller gebruiken, of een van de diverse apps in de App Store. Sommige apps laten je wat meer informatie over je gebruik zien dan andere apps. Wat betreft het verschil tussen het verbruik op je toestel en op je rekening, daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de afronding per hoeveelheid (verschilt per abonnement), aan verkeer dat door het toestel niet gemeten wordt (soms van toepassing bij opbouwen dataverbinding) of heel simpel: gebruik van je simkaart in een ander toestel.
WendyD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 4S. Voordat ik mijn abonnement met 500Mb afsloot kreeg ik van Vodafone te horen dat ik nooit boven de 500 Mb uit kwam. Tegenwoordig heb ik moeite met binnen die 500Mb blijven. Het is nu zelfs zo erg dat ik geregeld mijn data uit moet zetten omdat ik het anders niet red.
 
Ik heb alle push berichten al uit staan, haal mijn mail alleen nog maar handmatig op en zonder afbeeldingen, overal waar ik op de Wifi kan zit ik op de wifi, etc. Maar zelfs thuis als ik op de Wifi zit blijft mijn iPhone Data te gebruiken. Help?!?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Wendy,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, heeft je iPhone de nieuwste software erop staan?
sootje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Amy
ik heb het zelfde probleem 😞
op dit moment heb ik mijn simkaart maar uit mijn telefoon gehaald 
nu heb ik mijn rekening nagekeken en wat ik dan ook tegen kom is dat ze voor het ene data verbruik kosten in rekening berengen en bij het andere data verbruik niet 
na 3 dagen was mijn data bundel LEEG...... nu hebben ze dat na gekeken en komt uit dat ik in 3 dagen 
heeelll lang op internet heb gezeten (waar ik zeker van weet dat het niet zo is)
nu heb ik vodafoon gebeld en ze blijven het er op houden dat er apps open staan terwijl ik denk dat ze uit zijn
terwijl ik zeker weer dat als ik thuis ben mijn internet ZEKER uit doe
ik heb mijn Iphone 4S nu bijna 2 jaar en noooiiit problemen gehad maar de laatste 3 maanden is het raak 😞
ik hoop dat ze mij ook snel antwoord kunnen geven want ik word hier alleen maar heel boos om 
onnodige hoge rekeningen ik baal er van:(
 
groetjes soraya
sootje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
misschien moet je is proberen om je data verbruik helemaal uit te zetten als je wifi hebt dat doe ik nu namelijk ook en tjah het houd je van onnodige hoge rekeningen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic