carientje1983

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy Ace loopt vast en onvoldoende opslagcapaciteit

Hoi,

Ik heb een tweetal vragen:

1)
Ik heb sinds een jaar een galaxy ace, maar deze loopt sinds kort dagelijks meerdere keren vast. De enige oplossing is dan nog de batterij er uit halen en hem opnieuw aanzetten. Ook is de telefoon super traag, het openen van bijv. contactpersonen of een app duurt minuten. Hoe krijg ik mijn telefoon sneller?

2)
Daarnaast krijg ik steeds de melding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Ik heb nog maar 25 MB apparaatgeheugen over (van de 150 MB). Al meerdere keren heb ik apps (google play services, maps etc) verwijderd, maar ze staan er een paar minuten later weer tussen. Ook kan ik deze apps niet verplaatsen naar mijn SD kaart (nog 1,56 GB vrij).

Hoe kan ik deze apps definitief verwijderen of het apparaatgeheugen uitbreiden?

Alvast enorm bedankt! 

3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi carientje1983,

Welkom op het forum! Ik zal je vragen beantwoorden aan de hand van de nummers die je zelf hebt aangegeven:

1) Heb je de laatste software op je toestel? Is er misschien een update beschikbaar? Dan is het echt aan te raden om deze te downloaden. Je kunt dit doen door je toestel te koppelen met je computer.

2) Waarschijnlijk gaat het om Apps die op het toestel horen, deze kun je niet verwijderen. Heb je misschien veel foto's, muziek of sms berichten opgeslagen op je toestel? Deze verwijderen kan helpen.
Miriam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb daar ook problemen mee. Zo erg dat ik nu geen sms-jes meer kan ontvangen.
Niet echt handig omdat ik een tweejarig abonnement heb afgesloten. Vodafoonwinkelpersoneel geeft aan dat ik een nieuwe telefoon moet kopen. Als het niet werkt, waarom verkopen ze de Galaxy Ace dan!

DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Ik heb laatst een Topic gemaakt waarin ik beschreven heb wat je in dit geval onder andere kan doen.

Ga hier eens kijken!
@Miriam, waarom de winkel deze telefoon verkoopt is heel simpel. Een Galaxy Ace is een mid-end telefoon. Vodafone wil al haar klanten laten kiezen uit low-end, mid-end en high-end telefoons.

Dat is een service die Vodafone verleent. De keuze van alle denkbare telefoons. Ze hadden ook kunnen besluiten deze niet op te nemen in hun toestel portfolio. Had Vodafone dat niet gedaan dan zouden weer veel mensen geklaagd hebben dat je bij Vodafone niet de volledige keuze in telefoons hebt.

Zie Tele2 of Telfort als goed voorbeeld. Die hebben zelfs abonnementen waarbij je bewust niet de laatste recente toestellen krijgt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic