Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app

*update dd 10-7-2014*

Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe release van de MyVodafone app in de app store gezet. We hebben in deze release de volgende dingen veranderd en toegevoegd:


  • Je kunt het tegoed van je buitenland BloX nu direct op je tegoed scherm en het buitenland scherm zien
  • We hebben de Alles-in-1 op Reis XL BloX toegevoegd
  • In het buitenland tonen we (als je locatievoorzieningen hebt toegestaan in de app) alleen de BloX die van toepassing zijn in dat land
  • Vanaf nu is het mogelijk om buitenland producten van andere providers af te sluiten en te activeren in de app
  • We hebben het tegoed scherm veranderd, zodat het duidelijker is wanneer je tegoed voor het laatst geüpdatet is

=====================================================
Hallo allemaal,

Na de lancering van onze nieuwe My Vodafone app kregen we van zowel klanten als andere experts een enorme hoeveelheid commentaar, tips en suggesties. Ik vind het ontzettend positief om te zien dat zoveel mensen zoveel waarde hechten aan onze app dat ze er hun tijd in willen steken. Bedankt daarvoor! Jullie feedback maakt zowel ons als onze app steeds beter.

Nu is een app als de My Vodafone app nooit helemaal klaar. Er zullen altijd updates blijven komen met verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback en met nieuwe functionaliteit. De eerste release die we recent gedaan hebben bevat de basis hiervoor: de gebruikersinterface, het visuele design en een aantal basisfuncties. Dit zijn allemaal noodzakelijke onderdelen waarbinnen we nieuwe functies kunnen gaan toevoegen.

Met die nieuwe functies zal de app steeds breder, maar ook steeds persoonlijker worden. Wat we daar mee bedoelen is dat de app steeds meer informatie zal laten zien op het moment dat het relevant voor je is. Vodafone Hybrideklanten kunnen bijvoorbeeld naar wens bundels activeren en deactiveren. Maar de app zal ook herkennen in welk land je bent. Hij laat je dan automatisch de juiste tarieven zien, in plaats van een lijst met alle tarieven.

Met die “we laten je zien wat je nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt” gedachte in het achterhoofd gaan we nog heel veel functies toevoegen in de toekomst. En op die toekomst kun jij als klant veel invloed hebben! Naar aanleiding van jullie feedback in het oude topic, en het commentaar dat we telefonisch en elders online ontvingen, zitten er in deze update van de app al de diverse verbeteringen:


  • Niet iedereen vond de swipe-beweging bij het navigeren van de app erg gebruiksvriendelijk. Daarom is de iconen aanklikken nu ook mogelijk
  • We kregen vaak het commentaar dat het te lang duurde om je tegoed te zien. Daarom staan nu al je reguliere tegoeden en de tegoeden van maximaal 2 actieve BloX in één scherm, en zijn alle animaties in dat scherm ruim 2x zo snel geworden.
  • Veel mensen vonden dat het onnodig veel tijd kostte om in te loggen in de app. Als je één account hebt en de optie “wachtwoord onthouden” aanvinkt kom je daarom nu direct in het hoofdscherm van de app. Zo ben je na openen van de app maar één klik weg van de informatie die je zoekt
  • Het icoon voor de buitenlandtarieven werd door velen als onduidelijk gezien. Daarom hebben we dat icoon aangepast naar een duidelijkere versie
Daarnaast zijn er in deze release nog een aantal nieuwe functies beschikbaar, namelijk:


  • Integratie met het Vodafone Forum; de “hot topics” hier op ons forum zullen worden opgenomen in de help-sectie van de app. Zo kun je zelf makkelijker het antwoord vinden op je vragen en gebruik maken van de schat van kennis die jullie als forumgebruikers hier verzameld hebben
  • Klanten met een RED Plus of Super abonnement kunnen via de app rechtstreeks bellen met een collega van de klantenservice. Je hoeft dus tijdens het bellen niet meer door een keuzemenu. Zo kun je sneller en makkelijker contact met ons opnemen
Zoals jullie kunnen zien zijn er door jullie, ondanks uitgebreide tests voor we de app lanceerden, nog heel wat verbeterpunten gevonden. Om er voor te zorgen dat jullie tips in de toekomst zo goed mogelijk worden meegenomen, zijn we druk bezig om een officieel proces in te richten voor het verwerken van die tips. Want wij hebben natuurlijk allerlei ideeën, maar wie weet nou beter wat je nodig hebt dan jijzelf? Zodra dat af is zullen we jullie daarover in meer detail informeren.

Zoals gezegd, deze eerste update is nog maar het begin. Heb je commentaar op deze of toekomstige updates? Dat is en blijft welkom! En heb je suggesties voor nieuwe functies? Ook die worden erg gewaardeerd en nu is het moment om ze te laten horen. Elk goed idee nemen we mee in onze overwegingen. Ik wil iedereen daarom bij deze nogmaals van harte uitnodigen al zijn commentaar, ideeën en tips hier te melden!
117 Reacties 117
stupidbule

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh sorry hoor. 🙂
@NetwerkFreak, ik heb jou nergens genoemd dus ik begrijp jouw reactie niet.
@SamsungExpert, ik geloof je als je zegt dat je niet betaald wordt maar jouw bijdragen zijn zonder kritiek met de spreekwoordelijke veren in de kont van Vodafone. Je tip om de webinterface te gebruiken is maar een workaround maar je doet het voorkomen alsof het een gelijkwaardig alternatief is. Dat vind ik vreemd. Ik ken wat ouderen die een Galaxy Ace hebben. Op die toestellen draait de nieuwe app voor geen meter. Verwijderen, opnieuw installeren geeft geen soelaas. Oude app werkte wel goed. Wat is jouw advies in deze, AKS expert zijnde?
stupidbule

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nogmaals, ik zie dat er weinig gebouwd worden samen met klanten dus de titel is misleidend.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @stupidbule ,

Ik geef alleen aan als de app totaal niet werkt dat je even tijdelijk gebruikt kunt maken van de mobiele versie, kijk het kan bij jou zo klinken dat ik me totaal Vodafone gedraag maar dat mag je zelf inzien.
Misschien dat er later en nieuwe update beschikbaar is waardoor je toch weer gebruik kunt maken van de MyVodafone app.

Ik zelf bijvoorbeeld heb geen klachten bij mij werkt op de Galaxy S4 de app prima! En aantal Forum leden waaronder ook ik deden mee met het opbouwen van de nieuwe app en wat er beter zou kunnen enzovoorts nu kan ik je vertellen dat die discussie al is geweest en dat wij in principe ons best hebben gedaan maar ook de app developers.

Ik vindt het wel vervelend voor je zeker omdat de app het dus bij jou geval niet meewerkt waardoor je of via de PC/laptop dit kunt checken of via de mobiele versie van MyVodafone.
Ik hoor van je terug als je en nieuwe reactie met en enige post hebt geplaatst op 't Forum.
yoilse13

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zat zo is te kijken op de Vodafone app en ik zie dat ik over mn te goed ben, nu bwn ik benieuwd hoe dat komt alleen dat kan je dus niet zien misschien een handige tip!
Verhoeff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
LS,

Ik zou wel graag willen zien hoe mijn gebruik (belbundel & data) zich de afgelopen 2 jaar heeft ontwikkeld.

Cheers, Arjan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

@Verhoeff : Leuk idee van je. Het is inderdaad handig om te bekijken hoeveel je die jaren al hebt verbruikt of wanneer je meer gebruikte en wanneer minder.

@yoilse13 : Ik heb je bericht even verplaats naar dit Topic, past wat beter ;).

Hopelijk kan @Arie-Jan wat met deze twee handige ideeën, maar in ieder geval bedankt voor de feedback naar de app. Of de ideeën ook echt uitkomen dat is de vraag het moet eerst met het team worden besproken.
Ivar06

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Korte vraag met betrekking tot de app.

Ik ga naar het buitenland en wil graag gebruik maken van de €2 bundel. Maar om die te activeren moet ik de My Vodafone app gebruiken. Kost dit mij MB's om de bundel te activeren? (oftewel, kost de My Vodafone app MB's)?

Groet
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ja, de MyVodafone app heeft data nodig om te functioneren, dat gaat van je data-bundel (of via wifi-verbinding). Maar ik denk niet dat de MyVodafone app MB's aan data verstookt hoor, eerder KB's. Je kan die 2 euro bundel ook activeren op het moment dat je nog niet in het buitenland bent en/of via wifi verbonden.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
NetwerkFreak schreef:
Oke, nu weer verder zonder grappen...

Die functie dat je nog 13769 Fotos kan uploaden, was IK groot voorstander van. Waarom? Veel mensen hebben geen idee hoeveel ze nu daadwerkelijk met hun abbonoment kunnen. En daardoor nemen ze soms te grote of te kleine abbonoments. Dit nieuwe scherm draagt bij aan het bewust maken van de mensen, wat een MB nu precies is.


Ik ren nu meteen naar buiten om voor het eind van de maand nog even dik dertienduizend foto's met m'n telefoon te schieten.

Oke, nu weer verder zonder grappen...

Kan die app geen nuttige info geven over wat je met al je megabytes kan doen? Bijvoorbeeld door me te vertellen hoe lang ik nog gratis kan Viberen en Skypen voor m'n databundel op is?

De app kan natuurlijk ook laten zien hoe vaak je de Vodafone-app nog kan updaten voor je megabytes op zijn, maar met meer dan 30 MB per download zal dat cijfer voor de makers van de app misschien iets te confronterend zijn.
kerkwijk20

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste..

Ik heb helaas een klacht over d eapp.
Heb begrepen vanuit de klantenservice dat er een storing is mbt het tonen van het dataverbruik.

2 maanden geleden heb ik mijn oude red abbo. verlengd met mij iphone 4s naar een nieuw red abbo. met een iphone 5s.
Super blij, 4g internet, super snel!
voor beeld van gister, in d eapp wordt er getoond dat ik nog rond de 500 mb data heb, heb ook keurig een sms gehad dat ik nog maar 25% van mijn bundel heb, ik denk, komt wel goed, volgende week weer een nieuwe bundel.
Gister avond rond 22.00 uur was dit, heb daarna nog even muziek geluisterd via spotify. er werd ook in de app aangegeven (en via myvodafone.nl) dat ik 26,- buiten de bundel kosten had, 0900 nummers dacht ik. vanochtend kijk ik nog eens, verrek, 51! buiten de bundel kosten (waarschijnlijk nog het spotify van gister avond, dit omdat de getoonde info de tijd nodig heeft om een meest recente update te verwerken), nu bel ik vanmiddag, hoor ik dat ik al 1 gig (in totaal 3 gig verbruik deze maand) over mn bundel zit! hoe kan het dat er wordt getoond dat ik 51,- buiten de bundel kosten heb (= alleen data, klantenservice bevestigd) en dat ik nog 500 mb date heb??? daarbovenop komt ook nog eens dat de in de telefonische verlenging niet verteld is dat het duiteverbruik 4x zo hard gaat met 4g tov 3g met een iphone 4s.
een klant gaat uit van een "verbruiks" app, net zals my vodafone, dit is zijn leidraad om te kijken hoeveel hij nog kan verbruiken. klatenservice bevestigid dat een storing in de verbruiksgegevenss zijn. een feedbackformulier is al ingevuld, ik hoop dat ik de 51,- op mn 1e factuur vergoed krijg, de storing in d eapp ligt bij vodafone, ik ben de dupe, ook al heb ik het verbruikt! tip voor vodafone, geef aan dat er een storing in de app is! communicatie van vodafone naar de klant is bizar weinig tot geen!
ndewit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de app gedownload en kan niet inloggen omdat ik een zakelijk account heb ipv een 'gewone' my vodafone account. Handig 😞
Craigology

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I have a simple request:
As an expat using Vodafone living in The Netherlands could the new app have the function to switch languages from Dutch to English?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Unfortunately the app only supports the Dutch language. The English language isn't available.
troublemakermk4

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik had 'n vraagje over de My Vodafone app,
Wordt er toevallig nog 'n Blackberry 10 app van gemaakt want ik vind dit toch wel 'n handige app maar er is er alleen geen voor Blackberry OS10.

Deze is er alleen voor Apple en Samsung (Android),
ik heb er geen zin in als ik de android app moet gaan overzetten op mijn telefoon.

Ik denk dat er nog redelijk VEEL mensen zijn die 'n Blackberry nog gebruiken


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @troublemakermk4 ,

Ik denk dat op dit moment geen Blackberry app in gedachten zit, ja er zijn Blackberry gebruikers maar het zijn er weinig. Android en IOS zijn op dit moment de populairste.
Je kunt altijd nog gebruik maken van de mobiele versie van MyVodafone.
Hardy77

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blackberry wordt gebruikt door een relatief kleine groep.
Zie hier voor wat cijfers: http://www.telecompaper.com/nieuws/3-nederlanders-heeft-smartphone-van-huawei-2--1020008
Er bestaat ook een Windows Phone App, die heeft ongeveer evenveel gebruikers als BlackBerry gebruikers.
Maar zoals de tip hierboven kun je nog steeds m.vodafone.nl gebruiken.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Leuk dat jullie 25 overbodige megabytes van de app hebben geschraapt en tekst onder de ikoontjes hebben gezet, maar:

1) Waarom kan ik niet instellen dat de app meteen opent in m'n bel/sms/datategoedscherm? Dat is de enige reden dat ik deze app op m'n telefoon tolereer, en ik weet zeker dat dit voor de meeste gebruikers geldt.

2) De rondjes in m'n saldoscherm stuiteren en dansen en knipperen nog steeds heel irritant. Kunnen jullie in het instellingenscherm een optie inbouwen waarmee ik alle animaties uit kan zetten, net zoals dat in de settings van Android ook kan? Als ik een flipperkast wil zien download ik wel een flipperkast-app.

3) M'n databundel van 2 GB is gesplitst in twee rondjes van een gigabyte, en die staan niet eens naast elkaar. Waarom maken jullie er een zoekplaatje van?

4) De app loopt dagenlang achter. Op het scherm staat op welke dag en op welk tijdstip m'n tegoed is bijgewerkt, maar daar klopt echt helemaal niks van. Als ik op de laatste dag van de maand echt het aantal MB gebruik dat ik volgens jullie app overheb krijg ik een dikke rekening wegens teveel datagebruik van jullie. Tegoedinfo moet up to date zijn, zeker aan het eind van de maand. Anders ga ik jullie ervan verdenken dat de app met opzet achterloopt om overschrijding uit te lokken en buiten-de-bundel-euro's te vangen.

Dus als jullie deze vier puntjes even kunnen repareren?

Tot die tijd blijf ik gewoon m'n backup van de oude versie (2.8.0) gebruiken.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe release van de MyVodafone app in de app store gezet. We hebben in deze release de volgende dingen veranderd en toegevoegd:


  • Je kunt het tegoed van je buitenland BloX nu direct op je tegoed scherm en het buitenland scherm zien
  • We hebben de Alles-in-1 op Reis XL BloX toegevoegd
  • In het buitenland tonen we (als je locatievoorzieningen hebt toegestaan in de app) alleen de BloX die van toepassing zijn in dat land
  • Vanaf nu is het mogelijk om buitenland producten van andere providers af te sluiten en te activeren in de app
  • We hebben het tegoed scherm veranderd, zodat het duidelijker is wanneer je tegoed voor het laatst geüpdatet is
RioWasHere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De app werkt an sich prima, maar de gegevens over mijn resterende bundel kloppen totaal niet. Dat wás wel goed, tot een maand of twee geleden.

Heb onlangs mijn abo veranderd naar Red Super, sindsdien zie ik nergens correcte info over mijn abo.
ArieGoijaarts

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik forum start in de Vodafone app krijg ik steeds het startscherm om te kiezen voor het starten van het forum of het aanmaken van een account. Deze tussenstap zou wegkunnen als ik ingelogd ben en blijf. Is dat mogelijk?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic