Brameijkr2d

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SGS2 kapot?

Hallo mede-Vodafone klanten en/of medewerkers,
 
Een tijd terug stootte mijn jongere broertje een glas water over mijn telefoon om. Na hem een halve dag te hebben laten drogen deden alle functies het weer, op het opladen na. Als ik de oplader aansloot, pakte de telefoon de oplader vaak niet en was het heel delicaat rommelen en draaien tot de perfecte stand was gevonden waarin de telefoon wel oplaadde. Tot mijn verbazing was dit probleem na een dag of 10 van ene op de andere dag verholpen en laadde de telefoon weer op alsof hij nieuw was (en de batterijduur leek er zelfs op vooruit te zijn gegaan).
 
Nu ik weer helemaal in mijn nopjes was met mijn telefoon, leek er geen vuiltje aan de lucht. Tot vorige week maandag (29 april). Ik had zachte handen van het douchen, pakte mijn telefoon op en ja hoor... hij viel. Met het scherm naar beneden op de grond. Omdat ik het ergste al vreeste, pakte ik mijn telefoon op en mijn vrees werd werkelijkheid: het scherm naar de knoppen (gigantische barst). Alle functies deden het gelukkig nog, maar sindsdien doet mijn telefoon enorm moeilijk met opladen en de batterij lijkt wel van slechtere kwaliteit dan een batterij uit 1950.
 
Vanavond (van 10 op 11 mei) ging de batterij leeg voordat ik de telefoon op kon laden. Nu laadt de telefoon helemaal niet meer op en krijg ik hem ook niet meer aan, en omdat ik geen batterijicoontje kan zien, kan ik ook niet delicaat rommelen en draaien tot de oplader wel gepakt wordt. Ik gebruik mijn telefoon erg veel voor mijn werk en het is belangrijk dat ik altijd bereikbaar ben, dus de telefoon is van grote waarde. Ervan uitgaande dat de telefoon nu definitief niet meer te repareren is (in ieder geval niet meer door mijzelf), vroeg ik mij af hoe het zit met een nieuwe telefoon aanschaffen. Mijn abonnement loopt nog tot eind januari 2014, en ik heb geen flauw idee hoe dat gaat met het eventueel afkopen van het abonnement of het abonnement uitzitten met een andere telefoon.
 
Mijn (dubbele) vraag dan ook: zou deze telefoon nog te repareren zijn, en zo nee, hoe gaat het in zijn werk met het aanschaffen van een nieuwe telefoon terwijl het abonnement nog loopt? Moet ik dan het abonnement afkopen en een nieuwe afsluiten met een andere telefoon of moet ik (veel) bijbetalen voor een nieuwe telefoon en kan ik dan de rest van mijn abonnement uitzitten?
 
Bij voorbaat bedankt voor de reacties en hopelijk heeft iemand de perfecte oplossing of het antwoord op mijn vragen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Bram van Eijk.
 
PS: Besturingssysteem Jellybean 4.2 (mocht dat wat uitmaken).
3 Reacties 3
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Brameijkr2d... dat is echt dubbel pech! Vochtschade is moeilijk te repareren, omdat het vocht kan zorgen voor corrosie, wat je ook pas later kunt merken. Nog eens een flinke val helpt dan ook niet natuurlijk 😞

Het besturingssysteem is niet van belang, maar wat wel belangrijk is: heb je een verzekering afgesloten? De schade valt niet onder de fabrieksgarantie, maar kan wel onder een verzekering vallen. Neem in dat geval eerst contact op met de verzekering. Als je dit toestel rechstreeks bij ons hebt gekocht, raad ik aan even bij een Vodafone winkel binnen te lopen met het toestel (en liefst ook de aankoopbon/pakbon en je legitimatiebewijs). Dan bekijken we of er nog iets van reparatie kan plaatsvinden - al klinkt je beschrijving al vrij definitief - of dat er een andere optie mogelijk is. Mocht je zelf gaan kijken naar een andere oplossing, dan geef ik nog even 1 tip mee: koop geen Vodafone prepaidtoestel, omdat daarop een simlock zit dat niet werkt met jouw abonnementssimkaart!
Brameijkr2d
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen verzekering afgesloten bij de telefoon. Het abonnement heb ik afgesloten op studentmobiel.nl, en dus niet rechtstreeks via vodafone. Binnenkort heb ik even de tijd en zal ik wel langs een vodafonewinkel gaan om daar mijn opties te bespreken.
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Aangezien het thuis is gebeurd is het bellen van jouw inboedelverzekering nog een optie. Meestal krijg je daar niet het hele toestel vergoed (daar zijn de telefoonverzekeringen niet voor niks voor) maar wel een deel. Dit verschilt wel tussen de verschillende maatschappijen. In ieder geval succes ermee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic