knienke84

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

S4 Mini "kan geen vertrouwbare verbinding met de server tot stand brengen"

Ik zit met het volgende probleem: gisteren is mijn S4 mini in het toilet gevallen. Geprobeerd om alles te drogen, maar helaas: het touchscreen werkt niet meer. Op naar de winkel voor een nieuwe S4 Mini.

Zo gezegd zo gedaan: simlockvrije S4 mini gekocht, "oude" simkaart erin gedaan. Ik wil in de Playstore allerlei appas gaan downloaden, maar ik kan maar niet inloggen met mijn Gmailaccount. Telkens weer krijg ik de melding "kan geen vertrouwbare verbinding met de server tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw SIM-kaart is niet geschikt voor gegevensservices".

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Ik kan ook mijn contacten niet van mijn SIM-kaart importeren. Ook bijzonder vervelend. Mocht iemand daar nog een oplossing voor weten dan hoor ik het graag...anders zal ik al mijn contacten moeten benaderen voor hun telefoonnummer....
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
knienke84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hij doet het nu: thuis moest mijn telefoon toestemming krijgen om op het netwerk te mogen (lang leve een IT-huisgenoot die zoiets regelt, maar er nooit is als je hem nodig hebt) en op het werk doet hij het vanochtend gewoon. Helemaal snappen doe ik dat niet, maar dat geeft niet 🙂

Bekijk in context

14 Reacties 14
Anonymous
Niet van toepassing
Hey knienke84,

Dat is niet zo fijn. Ik denk dat je simkaart beschadigd is door de val in het toilet.
Wat je kunt doen is een back up maken van alle gegevens via Samsung kies, je contacten kun je eventueel ook via vodafone contacts of je gmail account een back up van maken.

Betreft je gmail account raad ik je aan om naar Google.nl te gaan en vervolgens rechts bovenin proberen in te loggen. Mocht het niet lukken kun je daar aangeven dat je het wachtwoord vergeten bent en herstellen.

Je kunt langs de winkel gaan voor een nieuwe simkaart om deze te laten activeren zodat je ook weer van het netwerk gebruik kan gaan maken. Laat me weten of het gelukt is.

Groetjes stevied86
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
knienke84

Kun je wel bellen met de simkaart in je nieuwe toestel?
knienke84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
robertwebbe: Ik kan wel bellen inderdaad.

En m'n telefoon maakt wel contact met mijn Wifi-netwerk, maar op internet kom ik desondanks niet.

Ik zal eens kijken of de Vodafonewinkel in de buurt vandaag geopend is. Wellicht hebben zij een nieuwe Simkaart voor me en is het probleem dan opgelost.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey knienke84,

Check dan als eerste voor de zekerheid je instellingen van de telefoon. Deze vind je terug op http://handleidingen.vodafone.nl/web door je telefoon te selecteren en vervolgens op internet te zoeken.
Dan staan deze in ieder geval correct. Zorg er dan wel voor dat de mobiele gegevens aan staan!

In de winkel kunnen ze tevens zien of je correct op het netwerk staan. Mocht dit niet het geval zijn dan kunnen ze een reset uitvoeren en eventueel een kruistest. Hierbij gaat jouw simkaart in een andere telefoon en een werkende in jouw telefoon.

Als het de simkaart is krijg je een nieuwe.
Tevens kunnen zij in overleg met de klantenservice zien of er een blokkade is en deze eventueel verwijderen. Echter of de winkel open is durf ik niet te zeggen. Het is een feestdag. De klantenservice is echter vanaf morgen weer geopend.

Groetjes stevied86


robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
knienke84

Kijk eens bij Instellingen > Gegevens gebruikt of er wel een vinkje aan staat bij Mobiele gegevens.

En anders bij Meer netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten of er wel een toegangspunt staat genaamd Vodafone Internet (en daaronder live.vodafone.com). Er moet ook een groene stip achter staan (anders even het lege rondje aanklikken).

Ik schat 99% dat het niet aan je simkaart ligt maar aan de instellingen. De simkaart werkt of werkt niet. Aangezien je kunt bellen lijkt die prima te werken.
knienke84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb op jullie robertwebbe en stevied86 advies de instellingen van mijn telefoon gecontroleerd. De instellingen zijn conform handleidingen.

Een (vervelend) mysterie... 🙂
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
knienke84

Heb je je toestel ook al een keer uit- en aangezet?
Anonymous
Niet van toepassing
Dan dien je echt contact even op te nemen met de klantenservice. Zodat zij kunnen zien wat er aan de hand is.

Groetjes stevied86
knienke84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het blijft een mysterie: ik ben dus gisteren naar de Vodafonewinkel gegaan, probleem uitgelegd en mijn telefoon overhandigd. De medewerkter keek me vreemd aan want ik had gewoon 3g-netwerk (thuis ook hoor, maar toch kon ik niet op internet). Hij probeerde een willekeurige website en voila, hij deed het. Hij heeft niks aan de instellingen veranderd. Het blijft dus echt een mysterie :S.

Waar mijn contactgegevens gebleven zijn kon de medewerker me overigens niet vertellen. Ik ben nu maar alle contactinformatie bij mijn Gmailcontacten aan het invoeren zodat ik altijd een backup heb.

Nu alleen nog een klein probleem met Wifi: hij maakt wel contact met het netwerk thuis en ook op het werk, maar op internet kan ik niet (tenzij ik Wifi uitschakel). Misschien maar even terug naar de fabrieksinstellingen #zucht#.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval stevied86 en robertwebbe
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
knienke84

Dan lijkt het probleem eerder te liggen aan je WiFi of internet thuis. Ik zou die eerst een resetten.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
knienke84

En?
knienke84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hij doet het nu: thuis moest mijn telefoon toestemming krijgen om op het netwerk te mogen (lang leve een IT-huisgenoot die zoiets regelt, maar er nooit is als je hem nodig hebt) en op het werk doet hij het vanochtend gewoon. Helemaal snappen doe ik dat niet, maar dat geeft niet 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic