Quarsy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rooten van de HTC One m8

Mijn vraag is: Vervalt mijn garantie als ik mijn HTC root. Ik heb gelezen dat het wettelijk verplicht is garantie te verstrekken tenzij er bewezen kan worden dat het defect door het rooten komt bron: . Ook zegt HTC zelf dat rooten binnen de garantie valt bron:. Toen ik in de Vodafone winkel vroeg of mijn garantie vervalt was het antwoord "ja", maar dat zou dus volgens oa. Tweakers niet kloppen. Ik begrijp dat Vodafone het afraadt maar ik zou toch wel een duidelijk antwoord willen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Quarsy , uit jurisprudentie blijkt dat de garantie op een telefoon of tablet niet automatisch mag vervallen, wanneer het toestel is geroot of gejailbreaked. Indien het defect aan het apparaat niet een direct gevolg is van de aanpassingen aan de software, dan heb je nog steeds recht op garantie. Zelfs als in de voorwaarden van de fabrikant of winkelier is opgenomen dat dit niet het geval is. Het gegeven dat een consument zijn toestel heeft gejailbreaked, betekent uiteraard niet dat de batterij na een aantal maanden niet meer hoeft op te laden of dat er een defect in de hardware mag optreden.

Indien je een defect hebt aan een toestel zal dit ter reparatie moeten worden aangeboden. Dan kan een erkend reparateur (Dynafix) onderzoeken wat het defect heeft veroorzaakt.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Quarsy , uit jurisprudentie blijkt dat de garantie op een telefoon of tablet niet automatisch mag vervallen, wanneer het toestel is geroot of gejailbreaked. Indien het defect aan het apparaat niet een direct gevolg is van de aanpassingen aan de software, dan heb je nog steeds recht op garantie. Zelfs als in de voorwaarden van de fabrikant of winkelier is opgenomen dat dit niet het geval is. Het gegeven dat een consument zijn toestel heeft gejailbreaked, betekent uiteraard niet dat de batterij na een aantal maanden niet meer hoeft op te laden of dat er een defect in de hardware mag optreden.

Indien je een defect hebt aan een toestel zal dit ter reparatie moeten worden aangeboden. Dan kan een erkend reparateur (Dynafix) onderzoeken wat het defect heeft veroorzaakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic