davedegrooot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red smartphone categorieën

Vergeef mij als ik een vraag stel, die al eens is gesteld en/of beantwoord. Ik heb echt mijn best gedaan om deze informatie te vinden, zowel op internet als dit forum, maar heb het niet kunnen vinden.

Ik ben een potentiële neiuwe Vodafone klant en probeer de nieuwe Red abonnementen goed te begrijpen. Volgens mij begrijp ik nu wel goed wat ik bij zo'n abonnement krijg. Waar het onduidelijk wordt, zijn de verschillende categorieën: Red A B C, etc.

Zoals ik het heb begrepen, bepaalt het type smartphone de categorie voor het Red abonnement. Maar ik heb nergens kunnen vinden, hoe het onderscheid wordt gemaakt. Welke smartphone past bij welke categorie?
1 Reactie 1
davedegrooot
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn hemel... Net een zeer "vriendelijk" gesprek gehad met verkoper Bob. Die mag wel eens op een klantvriendelijkheids cursus..

Maar on-topic:

Ik heb het dus gewoon niet helemaal goed begrepen. De categorie wordt bepaald op het moment dat een telefoon wordt aangeboden op de site van Vodafone. Als deze duurder is, dan de standaard smartphone (bv. Samsung Galaxy S4), wordt deze geplaatst in een hogere categorie, wat betekent, dat je vervolgens kunt kiezen hoe je het duurdere toestel wil bij betalen. Of per verhoging van de maandelijkse abonnementskosten, of door een eenmalig bedrag.

Misschien ben ik heel dom, dat ik dat niet meteen door had. Maar goed, kan gebeuren, nietwaar?

Wat ik me dan nu afvraag: hoe wordt dit toegepast als je je abonnement afsluit via een derde partij? Ik wil bijvoorbeeld een LG Nexus 4. Die heeft Vodafone zelf niet, maar kan ik wel via een andere partij aanschaffen in combinatie met een Vodafone abonnement. Als ik het standaard Red abonnement neem, betaal ik de normale kosten, ook al is de Nexus 4 een stuk goedkoper dan de S4. Oftewel, ik ben dan een dure telefoon voor niets aan het afbetalen.

Helaas heb ik hier geen normaal antwoord op kunnen krijgen van Bob. Daar had hij geen zin in, dus ik hoop alsnog op een passend antwoord via dit forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic