joost123

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet op reis Europe i.c.m. Internet Extra 3GB

Ik heb een SO Bel + SMS + Web-2 620 abonnement met de oude Internet op reis Europe blox (die nu niet meer te krijgen is) en de blox Internet Extra 3GB.

Hoe werken die blox met elkaar samen?

voorbeeld; Eerste 2 weken van de maand gebruik ik 1GB data in NL en buitenland samen. Is de resterende 3GB dan alleen voor binnen NL? Of kan ik 1GB in het buiteland gebruiken en 3GB in NL?
6 Reacties 6
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Joost,

Je hebt in dit geval 1gb voor NL en Buitenland samen, en 3gb voor alleen Nederland.
De 3gb bundel is dus niet in het buitenland te gebruiken.
joost123
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,

Zou je dat nog eens na willen kijken?
Volgens een VF-medewerkster die ik vandaag sprak zou de 3 gb inderdaad voor alleen Nederland zijn, maar 1gb alleen voor het buitenland (tenzij de 3gb eerder op is, dan wordt binnenlandse data ook van de 1gb gehaald).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Joost, zonder je nummer bij de hand te hebben kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen, maar onze abonnementen werken eigenlijk altijd als volgt:
Je hebt een basisbundel en BloX ter aanvulling.
Je basisbundel wordt altijd aangesproken en opgemaakt voor de bundel van je BloX aangesproken wordt.

Volgens mij heb jij het Internet op Reis Passport (€5 per maand) aan staan waarbij je je normale nationale bundel kunt gebruiken in de Voordeellanden toch?

In dat geval wordt eerst je nationale bundel van 1GB gebruikt, ongeacht of je in het buitenland of in Nederland bent. De 3GB BloX krijgt in Nederland geen voorrang op je normale bundel.

AIs je normale bundel op gaat in Nederland, heb je dus geen MB's meer voor het buitenland. Je 3GB bundel geldt daar niet.

Nu, dat is het algemene systeem. Er zijn op RED een paar kleine uitzonderingen, maar het lijkt me zeer sterk dat het bij jou niet zo werkt, maar stuur ons evt een tweet of laat een berichtje achter op Facebook. Pakken mijn collega's je nummer erbij en dan weten we het helemaal zeker.
joost123
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor deze onduidelijkheid was ik al bang. Onderstaand de chat met VF. Hierin wordt duidelijk gezegd dat buitenlandse data eerst van de 1gb gaat en de Nederlandse data eerst van de 3gb.

Wat is nu juist?? Mijn 06-nr heb ik maar even weggehaald, lijkt me niet handig op een forum...

Vodafone: Welkom bij Vodafone Chat. Eén
van onze adviseurs is zo beschikbaar.
Vodafone: Je bent nu verbonden met Chloé
Chloé: Welkom bij Vodafone Chat, je chat met Chloé. Ik help je graag met het samenstellen van
een abonnement. Waar kan ik je mee van dienst zijn?
joost: hoi Chloe
joost: Ik heb een SO Bel + SMS + Web-2 620 abonnement met de oude Internet op reis Europe blox (die nu niet meer te krijgen is) en de blox Internet Extra 3GB. Hoe werken die blox met elkaar samen? voorbeeld; Eerste 2 weken van de maand gebruik ik 1GB data in NL en buitenland samen. Is de resterende 3GB dan alleen voor binnen NL? Of kan ik 1GB in het buiteland gebruiken en 3GB in NL?
Chloé: Dat is een goede vraag Joost! Dat weet ik niet zeker. Ik kan je even doorverbinden naar een afdeling die dit voor je uit kan zoeken.
joost: graag 🙂
Chloé: Een moment!
Vodafone: Even geduld terwijl ik de chat met de juiste afdeling verbind.
Vodafone: Je spreekt nu met Angelique van Vodafone.
Angelique: Hoi joost, je chat met Angelique. Je bent doorverbonden. Ik lees even je vraag. Een moment alsjeblieft.
joost: hoi Angelique
joost: ok
Angelique: Joost,
Angelique: Bedankt voor het wachten.
Angelique: die 3 Gb zijn alleen geldig binnen Nederland
joost: ja dat begrijp ik
Angelique: ik ga even je gegevens bekijken , dat is wat handiger 🙂
Angelique: Mag ik je 06-nummer?
joost: ja hoor 06 559 80 xxx
Angelique: Bedankt. Heb je even een moment voor me? Ik ga dit voor je nakijken.
joost: ok dank je
Angelique: heb je nog een momentje, de Internet op Reis passport wordt inderdaad al lang niet
meer verkocht , ik moet echt graven in het systeem
joost: ja geen probleem
Angelique: Bedankt voor het wachten.
joost: graag gedaan
Angelique: nou ik heb het haha, je kunt 1 GB in het buitenland gebruiken en de rest in Nederland
joost: ok, dus de Nederlandse data gaat eerst van de 3GB af en de buitenlandse data gaat eerst van de 1GB af
als ik het goed begrijp?
Angelique: ja dat klopt helemaal
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik spreek mijn collega's niet graag tegen, maar ik ga het toch doen 😉
Het algemene systeem waarop al onze abonnementen werken (een enkele uitzondering daargelaten zoals bv een RED Business abo) is: abonnementsbundel eerst, BloX daarna.

Wat het Internet Passport doet, is de bruikbaarheid van je nationale MB-bundel uitbreiden. Hij geeft geen extra 1GB bundel.

De 3GB bundel ga je pas gebruiken als je normale bundel leeg is (ongeacht in welk land je die leeg gemaakt hebt).

Ik snap wel dat je het 100% zeker wilt weten. Ik heb je een PB gestuurd, reageer daar even op aub
joost123
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Ik heb je een PM gestuurd met mijn gegevens.

Extra info; ik had volgens de website tot gisterochtend 612mb gebruikt, gisteren en vandaag ben ik alleen in NL geweest en ook een paar mb's gebruikt, maar op de website staat nog steeds dat ik 612mb gebruikt heb.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic