PBoehlee

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red business super multisim in buitenland

Ik probeer al weken mijn multisim werkend te krijgen in het buitenland zoals me beloofd en verkocht is. De smartphone crew en customer support zijn verdeeld:

Het kan wel, kan sinds 2 septbember of zal nooit kunnen.

Als mij wordt aangeboden mijn abo te wijzigen word ik al 2x doorverbonden met iemand die me bezweert dat dat niet nodig is en dat ik terug gebeld word. Dat moet sinds 2 sept nog gebeuren
Sinds 31 aug een nanosim aangevraagd maar die is er nog steeds niet ( 5 werkdagen jaja). De verkeerde sim in n oude iPhone gedaan en heb alleen service in NL
Ik heb mijn abo vanwege de buitenland multisim genomen, hotspot is geen optie voor mijn werk.

Werkt het nu wel of niet of onder voorwaarden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Jeroen,

Het zou kunnen dat je nog een variant van het abonnement hebt waarbij je nog los moet betalen voor het gebruik van data in het buitenland via je Multisim. Het is namelijk pas sinds September mogelijk om bij dit abonnement de Multisim ook in het buitenland te gebruiken. Daarom staat dit nu ook op de website vermeld. Wanneer is je abonnement precies actief geworden?

Neem anders even contact op met mijn collega's via Facebook of Twitter zodat zij voor je kunnen nakijken welke variant je precies hebt. Het zou in ieder geval wel altijd mogelijk moeten zijn om gebruik te maken van internet in het buitenland via je Multisim door de roamingblokkade die erop zit te verwijderen. Alleen is het dan zo dat bij één variant kosten in rekening worden gebracht en bij de andere niet.

Bekijk in context

30 Reacties 30
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik tweet deze vraag / klacht minstens 4x per dag, bel dagelijks en stuur mails zonder resultaat. Ben moedeloos.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor alle duidelijkheid: DIT staat er op de red business site:

Alleen beschikbaar in combinatie met Red Business Super abonnement.

1 databundel voor uw smartphone en tablet

Gebruik uw data-tegoed van uw Red Business Super abonnement ook op uw tablet.
Bij het Red Business Super abonnement is één MultiSim Business standaard inbegrepen.
1 databundel voor uw smartphone en tablet, u heeft geen extra abonnement nodig
Gebruik uw smartphone en tablet tegelijkertijd, los van elkaar en waar u ook bent in Nederland en het buitenland.

Duidelijk
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo PBoehlee, de systemen achter de Multisim Business zijn inderdaad aangepast waardoor de multisim bij een RED Business Super ook in het buitenland hoort te werken. Dat was eerder niet het geval. Onder welke naam tweet je de vraag? Vraag ik mijn collega's die te bekijken.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@pboehlee
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit nu in Frankrijk waar het niet werkt. Duitsland ook niet.
De nano sim is er ook nog niet.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste BasT,
Je bent de enige die reageert en me deze info geeft. Zou je de voor mij relevante collega's hiervan op de hoogte kunnen brengen en ze ervoor laten zorgen dat ik:
1 een nano multisim krijg die
2 in het buitenland werkt?

Mij lukt het niet en ook via Twitter wordt met mij geen contact opgenomen.

Ff naar een Vodafonewinkel 30 km bij mij vandaan op die ene zaterdag dat ik in NL is geen optie.

Bij voorbaat veel dank
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi PBoehlee, ik kan niets vinden onder de naam 'pboehlee'. Naar welk account stuur je een tweet? Je kunt het webcare team bereiken via het VodafoneNL account. Je kunt eventueel verwijzen naar mij en/of dit topic. Dan kunnen we het verder oppakken.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik stuur de tweets altijd naar@vodafoneNL. Ik zal een aantal retweeten en verwijzen naar SeR. Dank alvast.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Om 19:43 verzonden
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
BasT en SeR,
Tweets lijken niet aan te komen. Gebruik Ik volg@vodafoneNL al jaren. Vreemd

Nog andere manieren om geholpen te worden?
Gilian

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De klantenservice van vodafone heeft misschien 10 medewerkers die kunnen inleven in een klant zijn/haar situatie.

Je betaald voor service die je niet krijgt.
Gilian

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik herken mijzelf. Moet je maar opletten phoebbe als je opzegt. Ligt hij er binnen 2 werkdagen. Ow nee, of het boeit ze niet en sluiten ze je gewoon af
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil niet per sé opzeggen, ik wil een oplossing. Die is er wel alleen weten zij dat niet. Ik ben n vette klant van zo'n € 1000,- per jaar maar dat lijkt vodafone niet te interesseren. 21/11 verloopt mijn abo ...
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al verzonden via Twitter :
@PBoehlee:@vodafoneNL BasT stuurt mijn vragen aan jullie: HELP mijn multisim in het buitenland aan de praat. HELP me aan n nanosim. REAGEER aub

Waarom reageren jullie niet?
Miss als jullie mij ook volgen dat je de berichten wel kunt ontvangen? Mijn volgers zien t nl wel!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik zie inderdaad dat je account op privé staat. Dat is inderdaad de reden dat we je tweets niet kunnen zien.

Ik heb je gevolgd, als je dat verzoek accepteert kunnen we je tweets zien als het goed is 🙂
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik blijf tegenstrijdige berichten krijgen, nu via Facebook:

Hallo Pieter, je kunt geen gebruik maken van je 1GB databundel met je multisimkaart in het buitenland. Standaard staat gebruik van de multisimkaart in het buitenland ook geblokkeerd. Ik kan dat voor je deblokkeren, maar internetten kost dan het buitenbundeltarief (€ 0,45 per MB (exclusief btw) in Voordeellanden en € 7,50 per MB in de Rest van de Wereld). Groetjes, Rachelle

En op de Vodafone site staat echt:

Alleen beschikbaar in combinatie met Red Business Super abonnement.

1 databundel voor uw smartphone en tablet

Gebruik uw data-tegoed van uw Red Business Super abonnement ook op uw tablet.
Bij het Red Business Super abonnement is één MultiSim Business standaard inbegrepen.
1 databundel voor uw smartphone en tablet, u heeft geen extra abonnement nodig
Gebruik uw smartphone en tablet tegelijkertijd, los van elkaar en waar u ook bent in Nederland en het buitenland.

Vooral dat laatste zinnetje EN IN HET BUITENLAND
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone vecht het intern uit en regel het voor mij. Ik wacht al 7 weken sinds ik 9/8 RED bus. Super nam als upgrade. Betaal bijna €1000 per jaar voor niks. VIP service?
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Peter, ik heb via Facebook antwoord gegeven op je vragen
Jeroen033

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@PBoehlee
Is het inmiddels gelukt dit werkend te krijgen? Ik ben zelf inmiddels ook bijna 3 maanden bezig en heb nog steeds geen eenduidig antwoord gekregen na diverse telefoongesprekken met de klantenservice te hebben gevoerd. Ik ervaar het probleem als zeer storend en het enige dat ik van de klantenservice te horen krijg is 'gebruik de personal hotspot functie maar.' Probleem hiermee is dat ik dan niet gelijktijdig kan bellen en internetten, wat juist de voornaamste aanleiding was tot het overstappen op dit abbonement. Ben ergens ook wel benieuwd naar de wijze waarop vodafone de rest van zijn klanten behandeld, aangezien dit volgens de specificatie van het abbonement een 'VIP behandeling' zou moeten zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic