henryb

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Red Together klacht

Ben al sinds libertel tijd klant bij vodafone, nu heb ik vorig jaar mijn zoon middels red together toegevoegd, nu is de medewerker zo handig geweest om een nieuw abbo voor 2 jaar aan te gaan, hiervoor heb ik geen toestemming gegeven! Nu eindigt mijn nummer (hoofd nr) media september en ga naar een andere provider, jammer want ik was tevreden, Vodafone kan mijn abbo niet zakelijk maken omdat mijn zoon zijn nummer er niet los van kan worden gemaakt, iedereen snapt het probleem, maar niemand kan wat bij vodafone. 

Nu vraag ik mij af, wat gebeurt er met met het abbo van mijn zoontje als ik mijn nr opzeg, hij vraagt wel een nieuws nr aan, maar ben benieuwd wat ze mij in rekening gaan brengen.

Na 15 jaar vodafone zal ik ontevreden vertrekken ,jammer maar waar. Vermoed dat dit nog weleens een interessant gevalletje geschillencommissie kan worden. Heeft iemand ook deze ervaring?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

De contracten van een red together abonnement lopen meestal niet gelijk. Omdat het vaak gebeurt dat de abonnementen niet tegelijk worden afgesloten. 

Nu heb ik je eerste bericht meerdere malen gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat nu precies het gewenste eindresultaat is. Je wilt een zakelijk abonnement, begrijp ik dat goed? En dan dus geen Red together meer, maar het nummer van je zoon (wat nu een Red Together extra abonnement is) omzetten naar een zelfstandig abonnement? Welk abonnement had je hiervoor in gedachten? 

 

Stel dat je nu “gewoon” je Red Together hoofd abonnement zou opzeggen per de einddatum van je contract, dan vervalt (uiteraard) het Red Together abonnement. 
Het Red Together extra abonnement blijft een “Red Together Extra” abonnement, maar heeft dan geen data meer. Omdat dat onderdeel is van “Red Together” en dat abonnement is er dan niet meer. Het onbeperkt bellen blijft wel onderdeel. 
Nou kan ik me voorstellen dat dat totaal geen wenselijke situatie is, dus kan het nummer beter worden overgezet op een ander (sim-only) abonnement, denk ik. Aan jullie uiteraard dan de keuze welke. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @henryb 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nu werk ik niet bij Vodafone maar zelf zou ik denken dat Vodafone je het advies geeft om je zoon te laten migreren naar een ander abonnement. Want als jij met je nummer weg zou gaan dan kan het extra abonnement niet aanblijven, zo is de regel. Maar dan zou je zoon over kunnen stappen naar een ander abonnement en jij kan dan weg. Misschien dat ik hier nu iets te makkelijk over denk?! 

Maar zoals ik schreef, ik ben niet werkzaam bij Vodafone en dit is echt iets voor een Vodafone Community medewerker om met je mee te kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Heb nog even geduld en dan komt er een medewerker en die zal je verder helpen. Om ze sneller te laten helpen, vul belangrijke gegevens in bij je instellingen. Waar kan je dit invullen, en wat moet je invullen, lees hier. Als je dit hebt ingevuld dan kunnen ze sneller handelen. 

Succes in ieder geval!

henryb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Energieboy ,

Bedankt voor je reactie. deze oplossing heb ik ook voorgesteld, maar daar kan vodafone niet aan beginnen.

Zo raken ze wel 3 nummers kwijt, mij, mijn zoon en het zakelijke abbo wordt ook elders ondergebracht. Wel jammer dat de logheid van zo’n groot bedrijf een soort van 2e KPN van ze maakt, dat was dus juist ook reden waarom ik niet snel naar een KPN zou gaan.

Bedankt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uh ja, beetje dom van Vodafone. 
Uiteraard weet ik niet wat de achterliggende gedachten is, maar het is een vreemde regeling. Jammer!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @henryb. Welkom op de Vodafone Community. 

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk minder leuk! Ben je zo lang klant bij ons, dan willen we natuurlijk niet dat het zo negatief eindigt. Na het toevoegen van jouw zoon is het abonnement gewijzigd naar Red Togheter. Dit is namelijk het enige abonnement waarbij je de bundel samen kunt delen. Het Red Togheter abonnement kan alleen maar afgesloten worden voor een periode van 2 jaar. Hier moet je uiteraard toestemming voor geven, omdat het een wijziging in je abonnement en contractsduur betreft. In de bevestiging van deze wijziging hoort dit ook vermeld te staan. Als er geen toestemming door jou is gegeven, dan raad ik je aan om online een klacht in te dienen. Dat kan hier. Vermeld hierbij ook wanneer deze verlenging is gedaan. De klachtenafdeling zal dan contact met je opnemen. 

Wat betreft het gedeelte dat jouw nummer verdwijnt bij ons. We kunnen dan op dat moment het abonnement van jouw zoon migreren en hierin een voorstel doen. Dit kunnen mijn collega's natuurlijk met je regelen, maar mag ook via deze weg. Hiervoor is het vooral van belang dat we weten hoeveel data jouw zoon nodig heeft, het telefoonnummer en de verificatie. Je kunt deze gegevens vermelden in jouw profiel. 
 

henryb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Cecilia Vodafone ,

 

Bedankt voor je reactie,

Mijnontract loopt af in sept. 20chter heeft het 2e nummeren andere eind datum, dat is het rare, als beide nummersezelfde eind datumadden was het ook geen probleem, zit zitten in het zelfde contract. Ikben daooenieuwd hoe dit vanaf sept. gaat lopen, want het 2e nr heeft geen contract valt onder mijn contract en dat ga ik opzeggen.  Lijkt mij dat vodafone niet zomaar opzicht eenabbo er aan kan koppelen. Niemand kan me uitleggen hoe dat kan, maar ook niemand kan of wil het oplossen. Klacht heb ik hierover ingediend maar conclusie was helaas, dus dacht probeer het hier nog een keer. Maar vind het heel jammer dat de 8 mensen die ikhier tot nu toe oveesproken hebben dit niet kunnen oplossen.zeker jammer voor vodafone

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @henryb . Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar er lijken wat tekens in je vorige bericht weggevallen, waardoor ik nu niet goed begrijp wat er nu allemaal staat. 
Wat wil je graag dat we voor je doen, op dit moment? 🙂 

henryb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Lycke Vodafone Ik zou graag willen dat de contracten gaan samen lopen zodat het weer klopt en niet de situatie nu, elke keer dat ik verleng of naar een andere provider dien ik rekening te houden met 2 contracten terwijl ik er maar 1 heb.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

De contracten van een red together abonnement lopen meestal niet gelijk. Omdat het vaak gebeurt dat de abonnementen niet tegelijk worden afgesloten. 

Nu heb ik je eerste bericht meerdere malen gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat nu precies het gewenste eindresultaat is. Je wilt een zakelijk abonnement, begrijp ik dat goed? En dan dus geen Red together meer, maar het nummer van je zoon (wat nu een Red Together extra abonnement is) omzetten naar een zelfstandig abonnement? Welk abonnement had je hiervoor in gedachten? 

 

Stel dat je nu “gewoon” je Red Together hoofd abonnement zou opzeggen per de einddatum van je contract, dan vervalt (uiteraard) het Red Together abonnement. 
Het Red Together extra abonnement blijft een “Red Together Extra” abonnement, maar heeft dan geen data meer. Omdat dat onderdeel is van “Red Together” en dat abonnement is er dan niet meer. Het onbeperkt bellen blijft wel onderdeel. 
Nou kan ik me voorstellen dat dat totaal geen wenselijke situatie is, dus kan het nummer beter worden overgezet op een ander (sim-only) abonnement, denk ik. Aan jullie uiteraard dan de keuze welke. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic