Uzyr

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Red Pro abonnement

Hoi, 

 

Ik heb een Red Pro Elite abonnement met een dubbele simkaart die als data werd gebruikt. In NL gebruikte ik deze extra simkaart in mijn tablet voor internet en soms in een 4G router voor internet in een 2e woning.

 

Nu ben ik in Istanbul en zou deze extra simkaart in de 4G router moeten werken, echter dat is niet het geval. Kan iemand mij vertellen waarom deze data simkaart nu niet meer werkt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Uzyr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is mij gelukt om in de routerinstellingen te komen. Moest wel eerst inloggen met TurkCell er in daarna heb ik die simkaart eruit gehaald en Vodafone er in. 

Gek genoeg ging de dataroaming automatisch op offline, ingeschakeld en het werkt.

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Uzyr 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst veel plezier in Istanbul. Dat het in Nederland werkt komt misschien omdat het hier gebruikt mag worden in een 4G router. Ik weet niet hoe dat zit in Istanbul? Misschien zegt de provider, waar je nu gebruik van maakt, dat ze dit niet willen ivm teveel gebruik. Je bent te gast op hun netwerk, dus het kan zijn dat ze dit blokkeren.

Maar eerlijk te zijn, ik zou dit niet weten. Je zou nog even kunnen kijken naar alle instellingen, die op deze topic staan omschreven. Anders zal je moeten wachten op een medewerker van Vodafone, misschien dat die je daar nog een juist antwoord op kan geven. Wil je iemand van Vodafone spreken, vul dan de gevraagde informatie in bij je profielinstellingen. Wat je moet invullen en waar, dat kan je terug vinden in deze topic (info). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Uzyr . Welkom hier!

Waar ik benieuwd naar ben is of je de 2e kaart ook al eens even in je telefoon gedaan/getest hebt. Werkt dat wel? 🙂 

Uzyr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb het gedaan in mijn tablet, werkt gewoon. Ook als hotspot kan ik mijn laptop daarmee verbinden. Wel bijzonder dat het niet werkt in mijn 4G Router. Alle lampjes branden behalve het internet lamp.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oke. Dat is goed, want dan weet je dat er niets mis is met het kaartje ofzo 🙂 . Laten we kijken naar de router en de instellingen hiervan: 

Welke APN instellingen heeft de router?
Staat roaming aan?
Kan in de router een ander netwerk geselecteerd worden?

Uzyr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Lycke, 

 

roaming staat aan want dat heb ik in mijn tablet aangezet. Zoals aangegeven, simkaart werkt gewoon in de tablet en kan ook als hotspot gebruikt worden maar ik wil juist gebruiken in mijn 4G+ router met externe antenne. Bereik en snelheid is beter.

APN instellingen wordt lastig want de router is met mijn Vodafone simkaart offline en kan ik dus ook niet in de instellingen van de router.

 

Doe ik een simkaart van TurkCell (Turkse provider) dan werkt de router gewoon zonder dat ik iets hoeft te doen. Alle lampjes branden maar daar heb ik weinig aan met paar GB aan prepaid data.

Wat te doen? Ik heb speciaal zo'n router gekocht voor eur 150 omdat ik veel onderweg zou zijn. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik snap dat je om hulp vraagt, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet goed weet. Gezien de simkaart in de tablet wel werkt, ligt het ook niet aan (de verbinding op) de simkaart. En dus denk ik dat het echt met de instellingen of dergelijke van de router zelf te maken heeft. Hoe dat precies allemaal werkt, durf ik je niet te zeggen. Het is niet een apparaat van ons. 

Kunnen de instellingen misschien aangepast als je het TurkCell kaartje er in hebt ofzo? (ik opper maar wat)

Uzyr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is mij gelukt om in de routerinstellingen te komen. Moest wel eerst inloggen met TurkCell er in daarna heb ik die simkaart eruit gehaald en Vodafone er in. 

Gek genoeg ging de dataroaming automatisch op offline, ingeschakeld en het werkt.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb volgens mij ooit eens onderstaande gelezen, zou het hier misschien aan kunnen liggen? Het lijkt namelijk wel op het zelfde met APN informatie en open houden van modem:
 

De open.vodafone.nl APN was keurig gekoppeld aan zowel mijn gewone simkaart als de Multi-Data simkaart, maar toch werkte het niet. De vodafone medewerker die ik vanmiddag aan de lijn kreeg, zag in zijn systeem mijn Multi-Data simkaart gekoppeld aan mijn Huawei B525s-23a modem via de live.vodafone.com APN. Dus het instellen van die open.vodafone.nl APN in mijn modem bleek helemaal geen effect te hebben. Hoe vaak ik het ook instelde en het modem opnieuw opstartte, het modem bleef gewoon gebruik maken van de live.vodafone.com APN. En dat verklaarde waarom de poorten potdicht bleven. Ik heb hem gevraagd om alle APN's die ik niet nodig heb (dus b.v. live.vodafone.com en office.vodafone.nl) te ontkoppelen van de Multi-Data simkaart, waardoor mijn modem na het opstarten alleen maar verbinding kan maken met de open APN. En het werkt: er staan nu wat poorten open en daardoor kan ik vanaf elke plek op aarde het beeld van mijn camera bekijken, opnames terugkijken en instellingen aanpassen op afstand. Daar was het allemaal om te doen.

 

Let op, de Open APN wordt er niet zomaar op gezet. Dit is omdat je dan niet meer beveiligd bent op ons netwerk. Het verzoek voor de open APN kun je aanvragen via de klantenservice. Ik durf even niet te zeggen of dit ook mogelijk is bij prepaid



*** dit kan eigenlijk wel weg, maar omdat het ook belangrijke info is, laat ik het toch maar even staan ***

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Uzyr wrote:

Het is mij gelukt om in de routerinstellingen te komen. Moest wel eerst inloggen met TurkCell er in daarna heb ik die simkaart eruit gehaald en Vodafone er in. 

Gek genoeg ging de dataroaming automatisch op offline, ingeschakeld en het werkt.

 

Oh, kijk aan… Het werkt nu weer 🙂
Dan was het toch niet wat ik hier boven aangaf. 

Mooi dat je bent geholpen! Veel plezier in ieder geval 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic