be3a18

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rare vraag; twee telefoons met hetzelfde telefoonnummer? Wat gebeurt er dan?

Ik heb een rare vraag. Ik heb twee smartphones in mijn bezit, een oude die ik niet meer gebruik zonder simkaart en mijn huidige telefoon. Ik heb gehoord dat je als extra dienst bij een provider (van Vodafone weet ik dat niet, ik wil het eerst hier navragen voordat ik de klantenservice bel) een extra simkaart kunt aanvragen. Effectief heb je dan dus twee telefoons met hetzelfde nummer. Echter, wat gebeurt er dan als:
- je een telefoongesprek binnen krijgt; en vlak erna weer; gaat andere telefoon dan over?
- je een SMS binnen krijgt; op welk toestel komt dat dan binnen?
- berichten in Telegram en WhatsApp (moet je je ook opnieuw registreren en waar komt dan de verificatie binnen?)

Om de commentaren van het nut hierover voor te zijn; ik vraag me gewoon af hoe het zit; lijkt me interessant vraagstuk.
3 Reacties 3
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi be3a18,

Terechte vragen!

Wij bieden de mogelijkheid om te kiezen voor een DuoSIM of Multi Data SIM.
Bij een DuoSIM kun je beide simkaarten niet tegelijk gebruiken, dit kan alleen als één toestel uit staat. Indien beide toestellen aan staan, kan dit voor problemen zorgen. Wanneer je een Multi Data SIM gebruikt, kun je wel twee telefoons tegelijk gebruiken, maar heb je één simkaart waar je mee kunt bellen/smsen/internetten en één simkaart voor alleen datagebruik. Kijk voor meer informatie ook eens in dit topic.

Indien je nog vragen hebt, horen we het graag.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reactie meer. Omdat hier al een ander topic over bestaat zal ik dit topic nu sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic