Ferdinand

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Puk code invoeren is niet mogelijk (Iphone 4S)

Hallo,

Ik heb per ongeluk 3x een verkeerde pincode ingevoerd na het installeren van een update. Vervolgens moest ik m'n PUK invoeren. De telefoon startte echter opnieuw op waardoor ik nu in het beginscherm vastzit. Ik krijg de melding "Pukcode vergrendeld". Als ik echter probeer te ontgrendelen kom ik in het cijferscherm waar ik de viercijferige toegangscode moet invoeren. Maar hier krijg ik natuurlijk een foutmelding. De vraag is dus, hoe kan ik mijn achtcijferige PUKcode invoeren voordat ik mijn toegangscode (pin) moet invoeren?
Ik heb iets gelezen over **05*(PUK-code)*(nieuwe pincode)*(nieuwe pincode)#
Dit is echter bij de Iphone volgens mij niet mogelijk omdat ik in het beginscherm geen sterretjes kan intoetsen maar alleen maar cijfers.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie!

10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Je zou eventueel kunnen proberen om de simkaart in een andere telefoon te stoppen en dan vervolgens de pukcode invoeren. Wat je ook kunt doen is de pukcode opzoeken in me Vodafone of opvragen bij de klantenservice. Zorg wel dat je bij de klantenservice een klantnummer bij de hand hebt.
Ferdinand
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie Steven. Ik heb echter geen andere mobiele telefoon waar de simkaart in past. De PUK-code heb ik, dat is het probleem niet. Het probleem is dat je in het eerste invoerscherm alleen een viercijferige code kunt invullen (je pin) en dus niet de achtcijferige PUK-code. Deze moet echter eerst worden ingevoerd voordat de pincode wordt geaccepteerd....
Fedora

Gedreven Meedenker
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kom je in het juiste scherm als je drie de verkeerde pin invult?
Ferdinand
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee. Dat is dus het probleem.
Anonymous
Niet van toepassing
Dus je hebt de ontgrendelingspin niet van je telefoon.
Zeg dat dan ????
Anonymous
Niet van toepassing
Dan dien je de telefoon te herstellen via iTunes. Helaas is dit de enige mogelijkheid.
Ferdinand
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die heb ik ook. Je begrijpt het niet.
Anonymous
Niet van toepassing

Haal eens anders de simkaart uit het toestel en zet hem dan eens aan. Vul je de ontgrendelings pin en vervolgens stop je de simkaart er in om dan de pukcode in te voeren. Of eventueel in een ander toestel de pukcode invoeren.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je ook kunt doen is de simkaart eruit halen. Toestel pin verwijderen. Simkaart erin en opnieuw opstarten. Op deze manier zal deze niet aansporingen terwijl je de pukcode moet invoeren.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ferdinand

Is het inmiddels gelukt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic