Beste medewerkers van de klantenservice,
Ik moet helaas medeleden dat ik erg teleurgesteld ben in de gang van zaken hoe jullie je klanten behandelen, ik heb geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice via de chat en via Twitter. Op de chat is het werkelijk waar altijd vol, welk moment van de dag ook, en s ‘nachts is er een 'storing'. werkelijk iedere nacht, waar 'techneuten' aan het werk zijn om het op te lossen. Natuurlijk is er gewoon niemand aanwezig op de chat, maar zet dan niet neer dat de chat 24/7 open is. Op Twitter word overigens ook niet gereageerd.
Los van het verhaal dat de klantenservice belabberd is, weten sommige medewerkers niet de regels van de Nederlandse en Europese wetgeving. Ik heb nu een iPhone 5 die mankementen vertoont, de iPhone 5 is nu iets ouder dan 2 jaar oud, en heb volgens jullie geen recht meer op garantie. Wellicht, weten jullie niet dat het in Nederland niet zo is geregeld. Als consument heb je recht op een deugdelijk product, voor onbepaalde tijd. Twee jaar tijd is dus onzin.
Ik wil jullie graag verwijzen naar het volgende:
''Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.''
Bron:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa De iPhone 5 valt steeds uit onder de 20 procent, en Apple heeft geconstateerd dat er software matige fouten zijn die niet door de consument zijn toegebracht. Ik ga er dus vanuit dat jullie deze gaan repareren of een vervangend toestel toesturen.
Ik vraag jullie dus vriendelijk deze aanvraag in werking te zetten, of ik stuur een formele aangetekende brief met daarin nogmaals het verhaal, en dat ik een claim doe op mijn consumentenrecht.
Ik hoor graag van jullie hoe we dit gaan oplossen.
Met vriendelijke groet,
Joke