MarcelleNM

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update naar Marshmallow LG G3

Update: door

Afgelopen week heb ik Android Marshmallow gedownload op mijn LG G3, allemaal prima, maar ik ervaar wel een paar problemen. Opnieuw opstarten heeft ook niet gewerkt.

1. Ik krijg geen meldingen meer van WhatsApp, alleen van groepsapps. De instellingen kloppen, daar ligt het niet aan. Ik moet echt WhatsApp openen om te zien of ik een berichtje heb.m

2. Mijn contactenlijst blijft hangen op 'Lijst met contacten wordt bijgewerkt'. Dit duurt nu al een paar dagen. Zorgt er ook voor dat m'n batterij super snel leeg is (2 a 3 keer opladen op een dag terwijl ik hem niet eens intensief gebruik...). Ik kan dus niet bij m'n contacten en ik kan ook niet naar het tabblad 'Bellen', dus ik kan ook geen telefoonnummers intypen.

3. Swiftkey werkt niet optimaal, terwijl de app wel geüpdatet is. Soms zit er een vertraging op met typen.

Als iemand tips heeft of weet hoe dit op te lossen is, graag!
Afgelopen week heb ik Android Marshmallow gedownload op mijn LG G3, allemaal prima, maar ik ervaar wel een paar problemen. Opnieuw opstarten heeft ook niet gewerkt.

1. Ik krijg geen meldingen meer van WhatsApp, alleen van groepsapps. De instellingen kloppen, daar ligt het niet aan. Ik moet echt WhatsApp openen om te zien of ik een berichtje heb.m

2. Mijn contactenlijst blijft hangen op 'Lijst met contacten wordt bijgewerkt'. Dit duurt nu al een paar dagen. Zorgt er ook voor dat m'n batterij super snel leeg is (2 a 3 keer opladen op een dag terwijl ik hem niet eens intensief gebruik...). Ik kan dus niet bij m'n contacten en ik kan ook niet naar het tabblad 'Bellen', dus ik kan ook geen telefoonnummers intypen.

3. Swiftkey werkt niet optimaal, terwijl de app wel geüpdatet is. Soms zit er een vertraging op met typen.

Als iemand tips heeft of weet hoe dit op te lossen is, graag!
12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Je zou eens een soft reset kunnen proberen
Ik raad aan om dit altijd na een grote update.
MarcelleNM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is het verschil tussen een soft reset en opnieuw opstarten?
Als ik op internet zoek naar soft reset staat er dat je de uit-knop 10 seconden in moet houden tot het toestel vanzelf uitschakelt, dit gebeurt alleen niet.. Ook al hou ik de knop 20 seconden in.

Edit: Batterij er uit halen ook geprobeerd, heeft niet geholpen. Upgrade-foutherstel via LG Support Tool heeft ook niets opgelost.
Anonymous
Niet van toepassing
Bij een soft reset wordt het toestel gewist en wordt de software er nogmaals opgezet.
MarcelleNM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is een hard reset toch?
In ieder geval, als ik de soft reset probeer zoals het op internet sta (de aan/uit knop lang inhouden), gebeurt er niet eens iets. Ga vandaag wel even langs de winkel 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
nee een hard reset is dat het toestel terug wordt gezet naar fabrieksinstellingen (het moment waarop je het toestel voor de eerste keer aangezet hebt). Veel mensen halen deze twee opties door elkaar.
MarcelleNM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja in de winkel zeiden ze dat een hard reset m'n enige optie is. En een back up maken lukt nu ook niet want m'n telefoon verbindt niet (meer) met m'n laptop : Een back up via LG Back up lukt ook niet omdat ik te weinig ruimte heb op m'n telefoon.

En hoe voer je de soft reset dan precies uit?
Anonymous
Niet van toepassing
"Fabrieksinstellingen"
Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon.Druk op het icoontje voor instellingen.Druk op Algemeen.Druk op Back-up & reset.Druk op Fabrieksinstellingen.Herstel fabrieksinstellingen
Druk op Telefoon opnieuw instellen.Druk op Alles wissen.Druk op OK om te bevestigen.Wacht even terwijl de telefoon de fabrieksinstellingen herstelt.Volg de aanwijzingen op het scherm om de telefoon in te stellen en gebruiksklaar te maken.

  • In dit geval wordt het bedoelt als een soft reset.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
MarcelleNM, is het in de winkel ook niet meer gelukt om een back-up te maken? Je kunt eventueel ook kijken of er apps beschikbaar zijn om belangrijke bestanden te back-uppen.
MarcelleNM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren deed alles het opeens weer, heel raar. Ik krijg m'n meldingen weer binnen en kan ook bij m'n contacten. Toch bedankt voor de tips!
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
MarcelleNM , erg fijn om te horen dat alles weer werkt! Dank ook voor je terugkoppeling.
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic