Nogrim

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update android 4.0

Sinds ik android 4.0 heb, doet mijn telefoon niets meer zoals het hoort.

- Bijna elke keer als ik op de 'homescreen'-toets druk, doet mijn telefoon een kleine restart.
- Via Whatsapp kan ik geen foto's meer verzenden (alleen via gallerij-foto-foto delen via whatsapp)
- Hotmail & gmail stoppen er continu mee (foutmeldingen)
- Mijn wekker gaat niet meer af
- Kan soms niet meer gebeld worden (gaat niet over)
- Als ik een nieuwe sms krijg, komt er geen "1" meer bij berichten (het icoontje) te staan, alleen een melding in de bovenbalk
- Batterij gaat heel snel leeg (sneller dan voorheen)
- Als ik mijn telefoon op 'stil' zet, is hij daar ook zoineens weer van af.
- Alles duurt extreem lang met laden
- Mijn achtergrond foto verdwijnt heel vaak, dan heb ik ineens een zwart scherm.

Zo dat was het in grote lijnen denk ik wel. Iemand hier nog meer last van of ben ik de enige? En wat kan ik eraan doen?
Misschien handig om te weten: ik heb een HTC Sensation.
6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Eerste stap wanneer je zo'n lijst software-gerelateerde problemen hebt is natuurlijk altijd: Backup maken en terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Heb je dit al gedaan?
Mark31

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een vreemd advies! 
Het is de android branded software die problemen geeft. 

Ook ik heb problemen met de branded update die jullie vrij hebben gegeven.
Om maar even wat te noemen:
* Batterij is dramatisch snel leeg,
* Herstarten willekeurig (lijkt wel),
* Vaak een error bij een internetpagina waarna de telefoon compleet herstart,

Ik vind het vreemd dat wanneer google met een android versie uit komt, deze door samsung aangepast wordt en vervolgens ook nog door Vodafone wordt aangepast, er zo'n bagger product uitrolt.
Hoe kan dat toch?

Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
@Mark,

Wat is vreemd aan dit advies?

Je geeft zelf aan dat het de branded software is die voor problemen zorgt.
We weten zo nog niet of dat een stuk is van Android, van Samsung of van Vodafone.

Heb je een ander alternatief voor ons?

Thanks!

Liltje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er helemaal niet tevreden mee. Beltonen die maarzo worden veranderd, geluid van beltoon en berichten kan je niet meer afzonderlijk regelen, Google zoekmachine is lang zo mooi niet meer, als ik met berichten schrijven bezig ben dan gaat uit zichzelf ineens het toetsenbord weg..moet ik er weer op klikken, mijn weerupdate die in HTC Sense zit doet het niet meer, de klok werkt wel maar het weer neemt ie niet de locatie mee. Dit alles is sinds de nieuwe Android erop zit dus als het aan mij ligt dan zet ik hem weer terug naar de fabrieks- instellingen…..jammer!!
HD7skev

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
best raar, om welke htc gaar het? ik heb nu al; 2 htc telefoons gebruikt. en ben altijd tevreden mee. dit was dan wel met windows mobile 6.5 en phone 7.0 . zit nu eigenlijk tetwijvelen tusen blackberry of htc.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
HD7skev schreef:
best raar, om welke htc gaar het? ik heb nu al; 2 htc telefoons gebruikt. en ben altijd tevreden mee. dit was dan wel met windows mobile 6.5 en phone 7.0 . zit nu eigenlijk tetwijvelen tusen blackberry of htc.

Een Android toestel is verschillend met dat van een Windows toestel 😉 Ik geloof zelf dat HTC al aangekaart heeft dat er problemen zijn met de HTC update. Weet alleen niet meer waar ik het precies gelezen heb =O

Groet

WhiteWolf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic