Beste Vodafone,
Sinds maandag 29 juli 2013 heb ik last van een Internetstoring. De situatie is als volgt:
Ik heb een Samsung Galaxy S3 mini. Internet werkt normaliter prima, waar ik ook ben. Thuis (in Apeldoorn) zit ik op de WiFi, geen problemen. Ik werk in Oosterbeek (postcode: 6862AH) en sinds maandag heb ik daar geen Internet meer. Bovenin mijn scherm komen normaal gesproken twee pijlen tevoorschijn, een groene en een oranje. Als ik Oosterbeek letterlijk in rijd, verdwijnt de oranje (!) pijl. De groene blijft aan maar Internet heb ik niet meer. 3G en H blijven wisselen, dit was voorheen ook zo. Mijn telefoon geeft dus wel aan dat ik verbinding heb maar ik kan niet Internetten of anderszins. Zodra ik Oosterbeek weer uit rijd, heb ik beide pijlen weer en doet Internet het weer optimaal.
Gisteren -dinsdag 30 juli 2013- heb ik Vodafone Klantenservice gebeld. Ik ben netjes geholpen en de medewerker gaf aan dat ik als tijdelijke oplossing de netwerkmodus op "GSM" moet zetten (normaal staat deze op "GSM/WCDMA (auto-stand)". Als ik de netwerkmodus in Oosterbeek op GSM zet, heb ik inderdaad wel Internet. Deze modus zou dan niet werken als ik thuis in Apeldoorn ben (WiFi), dan moet ik het weer handmatig terugzetten.
Die wissel van de netwerkmodus is dus een tijdelijke oplossing maar vóór afgelopen maandag, heb ik altijd goed Internet/verbinding in Oosterbeek gehad.
Vodafone: kunnen jullie mij helpen aan een oplossing zodat ik weer goed Internet heb, dus via de modus "GSM/WCDMA (auto-stand)"?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet,
StefanievBuuren