cardinal808

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen bellen Amersfoort Vathorst

Sinds een aantal dagen kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Dit lijkt niet een telefoon specifiek probleem te zijn, gezien ik meerdere (Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S3, HTC Desire, HTC One) heb geprobeerd en alle toestellen vertonen dezelfde problemen.

Op het moment dat je gaat bellen, hoor je geen kiestoon of overgaan geluid, maar er wordt zonder geluid een connectie gemaakt. Je hoort alleen een echo van jezelf. Soms hoor je willekeurige stemmen van andere mensen in het "gesprek", waar ik simpel de vodafone helpdesk probeerde te bellen.

Nu heb ik handmatig al geprobeerd te schakelen tussen verschillende netwerkmodussen, maar dit lijkt niet veel uit te maken. Het probleem zich te concentreren aan de kant van de A1, gezien ik elders in de wijk gewoon kan bellen. Lijkt alsof jullie een gare telefoonpaal hebben. Kan dit worden opgelost?
8 Reacties 8
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @cardinal808 ,

Als u dit op het forum zet heeft dit helaas niet veel effect.
Omdat hier gebruiker, gebruiker moet helpen.
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking
Even de dekking controleren, en anders een storing melden dia de klantenservice,

cardinal808
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via de Vodafone app kan je:
1. Bellen (dat gaat dus niet)
2. Chatten (geen medewerkers beschikbaar)
3. Twitter
4. Forum

Blijft niet veel over dan Twitter denk ik zo.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @cardinal808 ,

De medewerkers van de chat kunnnen je daar ook niet mee helpen. die van twitter wel. Omdat hier prive berichten naar elkaar toe gestuurd kunnen worden hebben deze medewerkers meer inzicht in je persoonlijke gegevens.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi! Even inhaken op de discussie. De medewerkers van de chat kunnen ook helpen. 😉 Dat is namelijk gewoon een klantenservice kanaal. Het enige probleem is dat medewerkers vaak bezet zijn omdat het zo druk is op de chat. Je moet dan even wachten totdat er een medewerker vrij is om te chatten.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Maartje ,

In theorie zou dit misschien zo moeten zijn, maar ik heb het gister zelf aan de lijven onder vonden. Ik heb (nadat ik 30 minuten heb lopen wachten) eindelijk iemand in de chat gekregen.
Ik wou de kwaliteit van de chat medewerkers wel eens weten, omdat ik veel mensen hoorde over de onkunde van de medewerkers. Ik had de onthulling van de s5 gezien, dus ik wou er één bestellen.

Ik ging de chat in met de volgende vragen:
- Kan ik mijn abonnoment verlengen, en dan een s5 nemen?
- Kan ik de Samsung Gear 2 en Gear fit ook in een keer mee bestelen?
- Komt de octa-core versie van de s5 ook?
- Is er een 4G dekking op mijn locatie? Kaart is er erg onduidelijk over

Op geen van deze vragen kon de medewerker antwoord geven.... Dus toen dacht ik bij mezelf (gemeen als ik ben): "Laat ik de medewerker is testen".
Dus ik gaf aan dat 150 meter van mijn huis de vodafone mast stond. Maar dat ik toch steeds 2g/3g schommelingen had. Dat ik op het forum gekeken had, en ze mij kon vertellen of er storing was. ( ik heb geen schommelingen, alleen ik weet dat er onderhoud plaats vind)
Alleen tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ze daar geen inzage in had...:@
En dat ik mijn telefoon aan en uit moest zetten, dan was alles opgelost.
Hoe kan iemand nu geen inzage hebben, en garanderen dat wanneer ik hem opnieuw aan en uitzet, dat het dan opgelost is....

Ik adviseerde de chat al niet, omdat ik er alleen maar negatieve reacties over kreeg.
Lange wachtijden / onkunde / spelfouten.
Maar naar mijn eigen ervaring, heb ik besloten hem zelf ook nog niet te adviseren.

De leukste spelfout die ik ooit gezien heb is in een ander topic. Daar schrijft een medewerkster van de chat zelfs vodafone fout. Vrouw LOL

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nou, ja. Ik kan alleen voor mezelf/ons team spreken natuurlijk. Wij (de moderators van het forum) zijn onderdeel van de 24/7 Web Crew en nemen op bepaalde tijden de chat over. Vooral 's nachts. Overdag zijn wij gewoon actief op Twitter, Facebook en het forum. Daarom durf ik dus ook met zekerheid te zeggen dat wij op de chat hetzelfde kunnen doen als via Twitter of Facebook :D.

Echter weten wij natuurlijk ook niet álles 😉 De Samsung Galaxy S5 is gisteren pas "officiëel" gelanceerd dus het exacte hoe en wat is bij ons ook nog niet bekend. Ik zou je dus ook nu geen antwoord kunnen geven op de vraag of je bijvoorbeeld de Samsung Gear 2 en de Gear Fit in één keer mee kunt bestellen. Die informatie is er nog niet.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Maartje

Dat die informatie er niet is, kon ik begrijpen.
Alleen de slechte afhandeling van mijn "netwerkklacht" die kon ik niet begrijpen. Ik hoop dat je dit snapt.

Om je een indruk te geven van de kwaliteit van de chat. dit topic
Ik snap dat de medewerker de informatie niet kan geven. maar het volgende snap ik niet:

Selly: Hoi Dhr krenning , je chat met Selly van de klantenservice. Waarmee kan ik je helpen?
persoonlijk vind ik "u" hier netter staan

Selly: Van Vodafone Thuis weet ik niets het spijt me. Daar is een anfdere klantenservice voor.
Selly: Dat mioet dan bij Vodafone
Selly: Daarom raad ik uit daarmee contact op te nemen. ( je raad iets uit? wat?)
Selly: oei dat is zeer vervelend. Maar ik kan hier echt helemaal niets voor je doen. Ik heb geen toegang tot gegveens van Vodafone Thuis.
Selly: Het spijt me ik heb daar echt geen ingang van. (ingang? toegang bedoel je...)
Selly: Meneer Kenning, ik kan uw vraag daarover echt niet beantwoorden. Als ik in mijn systeem melding hioervan
Selly: Ik begrijp dat dit ontzettend vervelkenbd is.
Selly: Je kunt deze chat opsklaan. Maar echt ik heb geen toegang tot gegevens van Viodafone

Mijn nederlands is ook niet perfect, en maak ook fouten. Alleen ik krijg er dan ook niet betaald voor:D

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @NetwerkFreak
Uhm ik zeg: géén hoofdprijs. Het blijft allemaal mensen werk maar in deze chat zijn wel een paar "mis-hits" ingeslopen. Bedankt voor je feedback (nu goed geschreven ;))

Ik was nog even gaan vragen over je opmerking dat je lang moest wachten bij de chat. Het is bekend dat er wachtrijen kunnen ontstaan indien je via de App chat. Hier zijn we flink mee bezig. DIt euvel moet binnenkort opgelost zijn. Via de computer mag je geen lange wachttijd hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic