Ik heb een ESIM voor gebruik op een iWatch Ultra 2 in mijn abonnement staan. Dit zou alleen nog gekoppeld moeten worden.
Via de toegang tot Watch krijg ik via Mobiel Netwerk / Configureer mobiel netwerk / Mobiele Configuratie een zwart scherm met tekst als “ error” , “bad request” , “a mandatory field in the request payload is missing” en nog meer van dat soort regels.
Hoe dit op te lossen of gaat dit opgelost worden?
Ik hoor graag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Was een paar dagen in het buitenland maar zag al een update. Nu in Nederland en het werkt!!! Top opgepakt en opgelost. Dank je wel Cecilia.
Op basis van wat ik gelezen heb, heb nu mijn huidige OneNumber abonnement beëindigd. Ik begrijp dat mijn huidige abbo dan morgen opgezegd is. Klopt het dat ik dan morgen weer opnieuw moet aanmelden om het probleem te verhelpen? Hoop wel dat de 3 maanden gratis dan weer geldt.
@PBL1 Via My Vodafone kan je een nieuwe e-SIM genereren. Dit duurt doorgaans enkele minuten en dan kan je de nieuwe e-SIM installeren en OneNumber opnieuw bestellen/aanvragen.
Ik zag dat de link in het centrale topic niet goed was meegenomen. Dit heb ik gelijk aangepast en voor de volledigheid deel ik het topic met de tips van gebruikers hier ook even. Mocht de actie nu niet geactiveerd worden, dan kunnen we altijd nog handmatig hiervoor een vergoeding aanmaken. Dat komt altijd in orde! 🙂
Goedemiddag.
Dank voor de snelle reacties en het meedenken. Begrijp ik nu uit de meldingen dat ik mijn telefoon ook eerst op eSIM moet zetten? Ik heb nu een sim op een ‘kaartje’ in gebruik namelijk
@PBL1 Sorry dat er nog wat onduidelijkheid is! Je kunt niet zelf via My Vodafone een nieuwe eSIM bestellen voor OneNumber. Het gaat in dit geval dus om het genereren van een eSIM voor de hoofdaansluiting (oftwel de primaire simkaart). Je kunt dus jouw fysieke simkaartje omzetten naar een eSIM in de My Vodafone App en deze installeren op je toestel. Vervolgens kun je dan na deze installatie het bestelproces voor OneNumber weer doorlopen.
Hoi Cecilia. Sorry dat ik er weer op terug moet komen maar ik kom er maar niet uit.
Als ik een eSIM aan wil vragen op mijn 'vaste' SIM krijg ik de melding dat er al een aanvraag loopt. In mijn overzicht 'producten' staat ook een tweede SIM opgegeven die inactief zou zijn. Daarnaast is melding van een extra SIM (eSIM) die actief zou zijn.
De 'Start (e)SIM-wissel' kan ik dan ook helaas niet uitvoeren. We gaan het vast allemaal oplossen maar vind het best lastig allemaal
Hi @PBL1
Daar hoef je zeker geen sorry voor te zeggen! Ik zie onder je gegevens inderdaad een actieve fysieke simkaart, een inactieve fysieke simkaart en een actieve eSIM voor OneNumber. Op basis van de foutmelding en het feit dat er zowel een actieve als inactieve fysieke simkaart staan zal dit roet in het eten gooien. Wil je eens bellen of chatten met de klantenservice? Zij kunnen de simkaart die je niet in gebruik hebt verwijderen. Als dat gedaan is, dan kan je je toestel en Watch eens herstarten en de aanvraag opnieuw doorlopen. Mocht de foutmelding dan nog niet verdwenen zijn, dan kan je na deze handeling ook een eSIM genereren voor de fysieke simkaart.
Dank voor het bericht. Ik ga contact zoeken en dan de aangegeven stappen doorlopen. Ik laat het zeker nog weten.
Zojuist heel prettig geholpen door de klantenservice. Inactieve kaart is verwijderd. Nu even wachten tot deze ook bij uit het systeem is en dan opnieuw proberen 🤞🏻
Ha Cecilia, Hoe kan ik je een prive bericht sturen? De mijne werkt ook helaas niet. configureren is greyed. software is up to date. Toestellen opnieuw gestart ook. Helaas geen resultaat.
Fijn om te horen @PBL1. Houd me vooral even op de hoogte totdat alles in kannen en kruiken is 🙂
@umitd87 Jij krijgt in dit geval dus een andere melding te zien dat de topicstarter. Er is sinds vandaag een fix live, waardoor de 'configureer je mobiele netwerk = greyed out' in onterechte gevallen niet meer zou mogen voorkomen. Nu ben ik wel benieuwd naar welke software er nu precies op je mobiel en Watch staat. Zorg ervoor dat dit iOS 17.1 en WatchOS 10.1 is. De betaversie (17.2 en WatchOS 10.2) ondersteunen we niet.
Maak je gebruik van iOS 17.1 en WatchOS en kun je de activatie nog steeds niet doorlopen ondanks een herstart van je Apple Watch en iPhone, dan wil ik je vragen om in je Community profiel onder 'Persoonlijke Informatie' je klantnummer te vermelden en voor welk mobiele nummer je de aanvraag probeert te doen. Geef je een seintje als je dit hebt aangevuld?
Ha Cecilia,
Ik heb iOS 17.1.1 en WatchOS 10.1.1
Mijn persoonlijke pagina is nu ook updatet 🙂
Bedankt @umitd87! Zoals aangegeven zou je hier eigenlijk niet meer tegenaan mogen lopen, dus bij deze heb ik je gegevens doorgezet voor nader onderzoek! 🙂
Perfect! hij is niet meer greyed overigens. Nu blijft hij hangen op 'Mobiele configuratie'; Je aanbieder vragen over activering van mobiel abonnement. Loopt nu inmiddels 10 minuten.
Check! We zijn dus weer een heel klein stapje verder. Ik heb je gegevens in ieder geval al doorgezet. Blijf je deze melding houden probeer dan in ieder geval nogmaals de Watch en iPhone beide opnieuw op te starten. Blijf je dan deze foutmelding houden, dan hoor ik het graag en of je dan een screenshot mee wil sturen. Dan voeg ik die informatie toe!
en......hij werkt!
Hoi Cecilia. Vanmorgen, zondag, was mijn tweede sim en de esim weg uit mijn ‘producten’. Opnieuw geprobeerd aan te melden via de iWatch app. Weer zelfde melding. Gekeken of ik van mijn sim een eSIM kan maken maar die optie is ook weg. Ten einde raad nu zowel iPhone als iWatch geupdate naar 10.1.1 En …. Nog steeds zelfde melding. Ik blijf er de moed niet in houden maar is niet makkelijk. Heb je nog een idee?
Hi @PBL1
Ik ben even voor je op onderzoek gegaan. De inactieve simkaart zie ik nog steeds actief staan onder jouw producten. Voorafgaand aan het contact met mijn collega is via My Vodafone een verzoek ingediend om OneNumber te verwijderen. Deze order om OneNumber te verwijderen is vastgelopen. Deze order moet eerst doorlopen, voordat de vervolgactie van mijn collega om de inactieve simkaart te verwijderen, verwerkt gaat worden.
Ik heb een case laten aanmaken naar de technische dienst om de order om OneNumber te verwijderen te laten cancellen (indien mogelijk) en anders te verwerken. Zodra deze vastgelopen order is opgelost, dan zal de inactieve simkaart verwijderd worden. Vanaf dat punt kunnen we dan opnieuw proberen om OneNumber voor je te activeren.
Vanuit de case (12848979) zal je bericht ontvangen, maar ik houd de case hier ook voor je in de gaten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.