nando1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid internet van Blackberry naar Samsung Galaxy

Ik heb een jaar een Blackberry gehad met prepaid kaartje, waarmee ik kon internetten voor €12,50 per maand. Nu ben ik overgestapt naar een Samsung Galaxy S Plus. Mijn internet werkte daar niet. Ik heb toen het Blackberry internet uitgezet en dacht toen gewoon een Vodafone bloX van 100MB te kunnen aanzetten. De €9,50 voor die bloX zijn afgeschreven maar als ik mijn wifi uit zet kan ik nog steeds niet internetten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Moet ik een nieuwe simkaart kopen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Dit kan zijn omdat je de internet instellingen nog moet aanzetten. Me oude HTC Desire HD is ook een Android toestel dus bijna het zelfde. Even denken, je moet eerst naar Instellingen> Draadloos en Netwerk> Mobiele Netwerken> Namen en Toegangspunten> Druk op Vodafone...indien er geen is, druk op menu toets en dan op nieuw APN.
 
Krijg je nieuw venster met de volgende gegevens:
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl (De laatste is geloof ik voor zakelijke abo's)
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: niet invullen
MMS: mag je overslaan
MCC: 204
MNC: 04
Veritificatie: PAP
APN Type: Internet
 
Druk op de menu toets en dan opslaan. Werk die nog niet dan kan het zijn dat pakketgegevens uitstaat. Ga dan naar Instellingen> Draadloos en netwerk> Mobiele Netwerken> Pakketgegevens Aanvinken (staat bovenaan)
 
Hoop dat het helpt =D (Mods correct me als ik iets vergete ben =O)
 
Groet
 
WhiteWolf

Bekijk in context

1 Reactie 1
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Dit kan zijn omdat je de internet instellingen nog moet aanzetten. Me oude HTC Desire HD is ook een Android toestel dus bijna het zelfde. Even denken, je moet eerst naar Instellingen> Draadloos en Netwerk> Mobiele Netwerken> Namen en Toegangspunten> Druk op Vodafone...indien er geen is, druk op menu toets en dan op nieuw APN.
 
Krijg je nieuw venster met de volgende gegevens:
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl (De laatste is geloof ik voor zakelijke abo's)
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: niet invullen
MMS: mag je overslaan
MCC: 204
MNC: 04
Veritificatie: PAP
APN Type: Internet
 
Druk op de menu toets en dan opslaan. Werk die nog niet dan kan het zijn dat pakketgegevens uitstaat. Ga dan naar Instellingen> Draadloos en netwerk> Mobiele Netwerken> Pakketgegevens Aanvinken (staat bovenaan)
 
Hoop dat het helpt =D (Mods correct me als ik iets vergete ben =O)
 
Groet
 
WhiteWolf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic