komatsu300

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Prepaid buitenland

Hallo, wij zitten op Kaapverdië.

We hebben een prepaid kaartje, een oude 2G/3G maar werkte goed tot medio Februari. We hadden zelfs opgewaardeerd niet zolang geleden. 3G heeft plaats moeten maken voor 4G en 2G zou gewoon blijven functioneren. Bij ons niet op Kaapverdië, einde oefening.

Hier ondervinden wij last van, want bij digid kunnen we nu niet meer inloggen met S.M.S. Daar kan je alleen maar met je oude nummer terecht en niet veranderen, dus je zit gepind met dat ene prepaid nummer. Hier zijn ze ook overgestapt op 4G dus ik denk dat T plus (provider) 2G niet meer ondersteund. Alles draait op 3G of 4G.

Wat nu te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee John, je begrijpt het nog steeds niet. Het kaartje moet in Nederland geactiveerd worden! anders werkt het niet buiten de EU.  Dan nog dat Digid verhaal natuurlijk, het oude nummer kan je niet veranderen.

Bron: consumer Vodafone.

Bekijk in context

18 Reacties 18
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

hmm sms moet gewoon werken op 2G, 3G, 4G, 5G dat maakt niks uit, daar kan het niet aan liggen.

Waarom kan je niet meer inloggen dan, je kan geen smsjes meer ontvangen?

Ik lees in een andere topic, dat je iets schrijft over bundels, maar om in het buitenland bereikbaar te zijn en smsjes te kunnen ontvangen heb je helemaal geen bundel nodig,

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waarom kan je niet meer inloggen dan 

 

Dat is ook mijn vraag, waarom kan ik geen SMS ontvangen of verzenden? In Januari nog wel maar sinds Februari niet meer.  Met de simkaart kan ook geen saldo meer opgevraagd worden, geen verbinding. Vreemde zaak, en ik kan niet inloggen bij Digid omdat mijn sms verificatie niet wordt verstuurd.

 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
komatsu300 wrote:

Waarom kan je niet meer inloggen dan 

 

Dat is ook mijn vraag, waarom kan ik geen SMS ontvangen of verzenden? In Januari nog wel maar sinds Februari niet meer.  Met de simkaart kan ook geen saldo meer opgevraagd worden, geen verbinding. Vreemde zaak, en ik kan niet inloggen bij Digid omdat mijn sms verificatie niet wordt verstuurd.

 


Je geeft zelf al aan dat je niet zolang geleden hebt opgewaardeerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om handmatig via je smartphone een andere netwerk proberen te selecteren, heb je dat al is gedaan?

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal eens kijken of dat resultaten biedt. Ik heb deze hulp gevonden.

https://community.ben.nl/buitenland-76/hoe-kan-ik-handmatig-netwerk-selecteren-in-het-buitenland-216...

Resultaten laat ik horen.

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan kiezen tussen T+ of CVmovel, beide bieden geen uitkomst. Geen SMS...helemaal niks, geen verbinding.

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
komatsu300 wrote:

Ik kan kiezen tussen T+ of CVmovel, beide bieden geen uitkomst. Geen SMS...helemaal niks, geen verbinding.


Staat roaming op je toestel wel aan? Anders denk ik dat je even contact moet opnemen met vodafone, zou mij niet verbazen als er een of andere netwerk blokkade opzit.

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb 2 simkaart, lokaal en Vodafone geplaatst. Lokaal werkt gewoon perfect via CVtelecom, maar T+ voor Vodafone dus niet.

Heb Vodafone gecontacteerd via mail, maar ik wacht al 4 dagen op antwoord. Bellen kan ik niet vanwege slechthorendheid, dat is mijn handicap. Kan Vodafone hier nu niet gewoon op inspringen en oplossen?

Hoe komen we hier nu uit?

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
komatsu300 wrote:

Heb 2 simkaart, lokaal en Vodafone geplaatst. Lokaal werkt gewoon perfect via CVtelecom, maar T+ voor Vodafone dus niet.

Heb Vodafone gecontacteerd via mail, maar ik wacht al 4 dagen op antwoord. Bellen kan ik niet vanwege slechthorendheid, dat is mijn handicap. Kan Vodafone hier nu niet gewoon op inspringen en oplossen?

Hoe komen we hier nu uit?


Een lokale simkaart zal ook werken als roaming uitstaat, maar als roaming op je toestel uitstaat dan werkt een vodafone kaartje niet, je moet dus echt even controleren of dat AAN staat.

Je kan vodafone ook via een live chat contacteren: https://www.vodafone.nl/support/contact/

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hij heeft het altijd gedaan en roaming staat aan. Live chat werkt alleen bij myvodafone! Je moet geregistreerd zijn

Hopeloos dit.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @komatsu300

Wat een onhandige situatie dit! Ik kan mij best voorstellen dat je even met je handen in het haar zit. Om je goed te kunnen helpen ontvang ik graag wat meer informatie van je. 

  • Kun je nog wel bellen en gebeld worden via het simkaartje? Zo niet, wat krijg je dan te horen?
  • Is er nog bereik met het simkaartje?
  • Wanneer heb je voor het laatst gebruik gemaakt van je nummer? 
     

Bij prepaid is het een voorwaarde dat je je nummer één keer in de 6 maanden moet gebruiken (bellen, smsen, opwaarderen of data verbruiken. Het tegoed/nummer wordt dan met 6 maanden verlengt. 
We horen graag van je! 

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
  • Kan niet bellen of gebeld worden, verbindingsproblemen of ongeldige mmi code.
  • Ja, bereik via T+
  • 2 maanden terug of zo, kan dat niet precies zien want de simkaart is niet open. Toen heb ik s.m.s verstuurd.  Op 30 mei  2019 heb ik opgewaardeerd, intussen tijd heb ik zeker gebruik gemaakt van de dienst. Wanneer precies dat weet ik niet.

Edit: Ik kan een nieuwe simkaart naar je opsturen de kaart zal wel eerst in Nederland geactiveerd moeten worden anders heb je kans dat die niet gaat werken in Kaapverdië

Dat was een respons van e-mail consumer. Ik heb haar vragen beantwoord en wacht dus op het vervolg, misschien kan jij de boel kortsluiten maar dat weet ik dus niet.

Het is i.d.d. een beetje veel vervelend

Grt. Komatsu,

 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Je zei dat je kort geleden had opgewaardeerd en nu zeg je dat het mei 2019 was, bijna een jaar geleden

Heb je in het afgelopen jaar een betalende handeling uitgevoerd met je simkaart? Dus heb je ZELF gebeld, gesmst of internet gebruikt? Zo niet dan is je simkaart gewoon verlopen.

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb je in het afgelopen jaar een betalende handeling uitgevoerd met je simkaart

 

E-mail consumer Vodafone schreef  we kunnen een nieuwe simkaart opsturen, maar nu ineens niet meer naar het buitenland. Blij gemaakt met een dode mus. Iedere 6 maanden blijft je kaart geldig als je een betaalde handeling verricht. Dat heb ik gedaan.

2 maanden geleden of nog korter werkte alles gewoon, dus die 6 maanden waren niet voor niks. Even een rekensom, 30 mei plus 6 mnd. = 30 nov. Dan begint de nieuwe cyclus weer voor 6 mnd. tot 30 mei en daar zijn we nog niet.

 

Weet je wat het is, iedereen moet gewoon aan 4G, het buitenland gebeuren buiten Europa telt al helemaal niet meer mee. Bundels kan je daar gewoon niet gebruiken. En waarom zou de vriendelijke dame van consumer Vodafone mij geen kaartje kunnen opsturen daar naar toe? Nog geen 15 minuten geleden beloofde ze mij het!  Ze vroeg heb je dan nog een adres in Nederland? nee natuurlijk niet! ik woon al 15 jaar in het buitenland, en 15 jaar is het goed gegaan met dat nummer, en ineens per ongeluk toevallig in Januari niet meer omdat 3G uitgefaceerd is en plaats moet maken voor 4G

Bundelpakketten daar gaat het om, dat is geld verdienen en de rest is onzin. Wie gebruikt nog 2G met een oud kaartje? laat dat nou het probleem zijn. En buiten Europa die nemen maar een lokaal kaartje, maar dat nummer bij Digid kan je daarmee niet aanpassen.

Vervelende situatie, nou...inderdaad maar de oplossing lijkt er niet aan te komen omdat een nieuwe simkaart ook nog eens geactiveerd moet worden in Nederland, zegt consumer Vodafone.

bartvries

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tja, je woont al 15 jaar niet meer in Nederland. Het kaartje is dus ook al best oud. Zou best eens kapot kunnen zijn of niet de juiste security parameters te bevatten voor 4G netwerken, die bestonden toen nog helemaal niet. Vodafone is best bereid een nieuwe te verstrekken maar levert producten aan de Nederlandse markt. Dan zal er toch minimaal een Nederlands adres moeten zijn. Je kunt niet verwachten dat zij sims de hele wereld over gaat sturen. Naast de kosten hiervoor is er ook nog extra risico voor misbruik. 

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Tja, dan houdt het gewoon op. Ik verzin wel iets voor Digid want dat houdt ook op voor mij, geen S.M.S code.

Alles zou best eens kunnen, een maandje geleden werkte alles nog naar behoren. Maar we geven gewoon het kaartje de schuld. 4G is nu hot over een paar jaartjes 5G, als de zendmasten niet afgefikt worden tenminste. Dus die kaartjes worden toch wel oud. Als zo`n kaartje in een telefoon zit , wat moet er eigenlijk aan slijten?

Bedankt voor het meedenken, en het oplossen van het probleem.

bartvries

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou, als je met zo'n kaartje rondrijdt dan wordt er regelmatig gegevens weggeschreven naar het geheugen op zo'n kaartje. Het blijft een klein computertje.  Dat EEPROM geheugen is maximaal x te lezen en beschrijven. 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Als je op EBAY kijkt zijn er altijd wel resellers die nederlands prepaid simkaarten wereldwijd verkopen, je betaalt er wel wat meer voor dan als je direct bij een provider zou bestellen, maar in jou geval zou het wel een oplossing kunnen zijn 😉

komatsu300
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee John, je begrijpt het nog steeds niet. Het kaartje moet in Nederland geactiveerd worden! anders werkt het niet buiten de EU.  Dan nog dat Digid verhaal natuurlijk, het oude nummer kan je niet veranderen.

Bron: consumer Vodafone.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic