bosaap
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Phising mail ?

Ik ontvang een mail met als subject: '’Onze Red abonnementen zijn vernieuwd.'’

In de mail wordt mij gevraagd om om 2x op een button te drukken.

'’ik wil gratis extra data'’

'’doe de upgrade'’

Ik vind dit een erg verdacht mailtje.
Phising mail???

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11181Posts
  • 1686Oplossingen
  • 2089Likes

Dit is een mail van ons @bosaap.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9276Posts
  • 2939Oplossingen
  • 2047Likes

Hoi @bosaap 
Als je de gedachten hebt dat dit misschien wel eens phishing kan zijn, dan zeker nergens op klikken. Het beste wat je kan doen is de mail door te sturen naar phishing@vodafone.nl. Die kunnen voor je bekijken of de mail echt is of niet. En mocht deze dan niet echt zijn dan kunnen ze hier op de community een melding maken. 

In ieder geval alvast bedankt voor het doorsturen en heb je geen vertrouwen, niets mee doen.  

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11181Posts
  • 1686Oplossingen
  • 2089Likes

Kun je eens een screenshot uploaden @bosaap? Dan controleer ik of het een phishing mail is. Daarnaast hoor ik ook graag van welk e-mailadres de mail afkomstig is. 

bosaap
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mail is afkomstig van:

nieuwsbrief@informatie.vodafone.nl

 

 

Moderator edit: mail gezien en weg gehaald ivm mobiele nummer. 

 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11181Posts
  • 1686Oplossingen
  • 2089Likes

Dit is een mail van ons @bosaap.

Bekijk in context

bosaap
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus het is een oprecht aanbod. Waarom gebeurt dat niet automatisch dan, iedereen wil dat toch.

Per wanneer gaat dat dan in? Als je op beide buttons drukt!!

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11181Posts
  • 1686Oplossingen
  • 2089Likes

Het wordt niet naar iedereen verstuurd. Dit wordt verstuurd naar klanten met een bepaald abonnement. Dit gebeurt om de zoveel tijd in batches. Zodra je op akkoord klikt, zal er ook een melding komen dat het binnenkort wordt omgezet. Daarnaast komt dit ook uit bij mijn collega's van de afdeling migratie. Zij gaan op volgorde van de e-mails, de abonnementen omzetten. Zodra je abonnement is omgezet, ontvang je een sms ter bevestiging @bosaap 

Uitgelicht topic