robvanr

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Payinfo afmelden per browser

Goedemorgen. Ik ben onbewust en onbedoeld aangemeld bij een internetdienst, playme5 van Richberg Media AG. Geen idee wat dit is, wil het ook niet weten. Kost 4,50 per week en de eerste 4,50 staan al op de Vodafone rekening.
Dan is daar de site payinfo.nl. Daar kun je je afmelden voor dit soort diensten. Dat heb ik gedaan. Status van de transactie is 'stopgezet'. Dat lijkt gerustststellend. Maar wat blijkt. In elke andere browser waar je payinfo gebruikt en je je mobiele nummer checkt, is het abo weer lopend. Dan zet je dat stop en gaat weer een andere browser bekijken en daar loopt het abo dan weer. Je geeft elke keer je zelfde mobiele nummer op en elke keer is het resultaat anders. Inmiddels op mijn PC 3 browsers gechecked en op alle 3 afgemeld. En op mijn mobiel heb ik mij bij wel 5 browsers afgemeld. Maar hoe betouwbaar is zo'n afmelding eigenlijk? Kans dat ik eerdaags nog een browser bedenk die ik kan gebruiken en dat daar weer het abo op lopend staat. Meer mensen deze ervaring? En hoe weet je nou zeker dat je van die troep afbent.
Groet, Rob
25 Reacties 25
robvanr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nou, er is niet veel nieuws te melden. Positief is denk ik, dat de eerste afschrijving van het weekabonnement plaats heeft gevonden op 7 februari j.l. Inmiddels is het 18 februari en er is geen volgende afschrijving gekomen. Ik neem dus maar aan dat het abo inderdaad is gestopt. Van de aanbieder geen reactie en helaas ook van Vodafone geen enkele reactie op mijn klacht van meer dan een week geleden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij ons gaan er een aantal werkdagen overheen voordat je een reactie krijgt. Dit heeft te maken met dat mijn collega's het ook bij de dienst opvragen etc.
Je gaat dan ook nog van mijn collega's een reactie krijgen.
robvanr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Tot slot....

Inmiddels een reactie gekregen van Vodafone. Een standaard antwoord. Er wordt geheel voorbijgegaan aan het vreemde gedrag van payinfo. Maar het goede nieuws is: ik ben afgemeld bij de betaaldienst en ik krijg de kosten terug. Dan is het voor mij wel klaar.
Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken. Met vr. groet, Rob
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat fijn dat je het terug gestort krijgt! Ik zal het intern via hier ook aankaarten. Dankjewel voor het melden hiervan 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic