Goedemorgen. Ik ben onbewust en onbedoeld aangemeld bij een internetdienst, playme5 van Richberg Media AG. Geen idee wat dit is, wil het ook niet weten. Kost 4,50 per week en de eerste 4,50 staan al op de Vodafone rekening.
Dan is daar de site payinfo.nl. Daar kun je je afmelden voor dit soort diensten. Dat heb ik gedaan. Status van de transactie is 'stopgezet'. Dat lijkt gerustststellend. Maar wat blijkt. In elke andere browser waar je payinfo gebruikt en je je mobiele nummer checkt, is het abo weer lopend. Dan zet je dat stop en gaat weer een andere browser bekijken en daar loopt het abo dan weer. Je geeft elke keer je zelfde mobiele nummer op en elke keer is het resultaat anders. Inmiddels op mijn PC 3 browsers gechecked en op alle 3 afgemeld. En op mijn mobiel heb ik mij bij wel 5 browsers afgemeld. Maar hoe betouwbaar is zo'n afmelding eigenlijk? Kans dat ik eerdaags nog een browser bedenk die ik kan gebruiken en dat daar weer het abo op lopend staat. Meer mensen deze ervaring? En hoe weet je nou zeker dat je van die troep afbent.
Groet, Rob