Hanneke1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overstap abonnement naar prepaid

Ik ga overstappen van een abonnement naar prepaid. Ik heb het prepaid pakketje al aangevraagd.
Moet ik mijn abonnement daarnaast nog apart laten stopzetten? Deze loopt binnenkort af.
Of gebeurt dit automatisch wanneer ik prepaid activeer?
Alvast hartelijk dank.
Hanneke
12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Als je het nummer wilt behouden, dien je nummerbehoud aan te vragen: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml Je abonnement wordt dan automatisch stop gezet. Wil je dit niet, dan dien je zelf het abonnement stop te zetten. Dit kun je doen door te bellen met 1201, optie opzeggen. Doe je dit niet dan loopt het automatisch door. Let er wel op, je hebt een opzegtermijn van een maand Hanneke1
Hanneke1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmm ik raak toch wat in de war.
Vanmorgen aan de telefoon werd over apart aanvragen nummerbehoud niets gezegd toen ik uitlegde wat ik wilde... Alleen dat ik prepaid moest aanvragen online. Dat deed ik. Toen kwam de hier gestelde vraag nog bij mij naar boven. Online vind ik op zoveel verschillende pagina's slechts delen van het proces / het antwoord. De link helpt alweer meer.

Dus:
Ik wil nummerbehouden.
Ik heb het prepaid pakket aangevraagd. Volgens mij moet ik dat nu in eerst in huis hebben voordat ik nummerbehoud kan aanvragen?
En als ik nummerbehoud heb aangevraagd, wordt automatisch het abonnement stopgezet?

Ik ben nu nog op tijd om op te zeggen, maar misschien net niet meer als ik het prepaid pakketje niet uiterlijk vrijdag binnen is... Wat is in dat geval handig? Toch apart stopzetten? Maar is dan niet alsnog mijn nummer weg?
Of dus helaas nog een maand abonnement hebben?

Dank weer!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Hanneke1,

Wanneer je je huidige nummer wilt behouden, moet het nummer dat je nu in gebruik hebt actief zijn.
Jouw abonnement wordt inderdaad automatisch stopgezet wanneer je overgaat naar prepaid.
Via de volgende link zie je precies hoe je nummerbehoud (van abonnement naar prepaid) moet aanvragen:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/abonnement-naar-prepaid.shtml

Je moet dus niet jouw abonnement stopzetten, dit wordt automatisch gedaan wanneer je nummerbehoud aanvraagt.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hanneke1,

Is het allemaal gelukt? 🙂
Hanneke1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, het belangrijkste deel van mijn vraag was hier nog niet beantwoord, maar dat is inmiddels telefonisch door een collega gebeurd.
Echter; ik heb al 2x het prepaid pakketje aangevraagd, maar nog niks in huis. Toen ik dit forum-gesprek startte was het 1e verzoek al gedaan... Begin vorige week nog maar eens gedaan. Ik krijg ook nergens een mail o.i.d. met bevestiging - al weet ik niet of die er zou moeten komen - maar op de site lijkt het gelukt te zijn.
Dus daar is het nog steeds op wachten.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Hanneke1

De gratis kaartjes worden verstuurd zolang er voorraad is.
Anders is er altijd de optie om een kaart te halen een in winkel (verschillende winkels verkopen ze). Dan heeft u hem direct,
Hanneke1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke... dan is het misschien een tip om wel een (automatische) mail te versturen als iemand ze aanvraagt, omdat ik nu geen idee heb of het verzoek uberhaupt goed bij jullie terecht is gekomen... Daarin kan je aangeven dat het dus even zou kunnen duren of dat ik 'm zelf kan ophalen in een winkel.
Ik wacht nog heel even af en anders ga ik 'm zelf ophalen. Dan kan ik door naar deel 2.

Dank!
Hanneke1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke... dan is het misschien een tip om wel een (automatische) mail te versturen als iemand ze aanvraagt, omdat ik nu geen idee heb of het verzoek uberhaupt goed bij jullie terecht is gekomen... Daarin kan je aangeven dat het dus even zou kunnen duren of dat ik 'm zelf kan ophalen in een winkel.
Ik wacht nog heel even af en anders ga ik 'm zelf ophalen. Dan kan ik door naar deel 2.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Hanneke1

Heb je ondertussen het prepaid-pakketje ontvangen?
Hanneke1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Sharon,

Ik heb nog even gewacht maar toen maar zelf het pakketje gehaald in een winkel.
En natuurlijk kwam zojuist alsnog het pakketje per post.
Wel jammer dat die per post gratis was met 25% korting op 1e opwaardering en die in de winkel niet.
Nummerbehoud is aangevraagd, dus als het goed is komt het allemaal goed nu.

Dank
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Hanneke1

Fijn om te horen dat het toch nog allemaal goed is gekomen voor zover. Check even je inbox, ik heb je ook nog een privébericht gestuurd.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic