JaapD

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Overstap Ziggo mobiel naar vodaphone, truc van Vodafone om duurdere abonnementen te verkopen.

Eind juli kreeg ik een mail met de mededeling dat in oktober mijn Ziggo mobiel contract overgaat naar Vodafone. Navraag bij de helpdesk (ik werd van de Ziggo helpdesk naar die van Vodafoe doorgeschakeld) leerde mij dat het contract net zoals bij Ziggo voor onbepaalde tijd was met hetzelfde maandbedrag. Het contract vervalt en de speciale conditie als je gaat verlengen of een ander contract neemt. Het advies was om de drukte te voorkomen en nu over te stappen. Ik heb dit advies ter harte genomen en ben overgestapt.
Op 2 augustus kreeg ik de bevestiging van Vodafone. Alles zoals in de mail van Ziggo vermeld. Geen aansluitkosten, geen eenmalige kosten alleen maandelijkse kosten met het juiste bedrag.
Op 11 augustus ging het fysiek over en toe begon de ellende. Op 'My Vodafone' vind je:

  • Het abonnement type klopt, maar het abonnement loopt maar een maand en je hebt de optie om te verlengen.
  • Alleen verlengen kun je maar naar een ander duurder contract.
  • de helpdesk zegt dat het contract goed staat, maar dat dit normaal is. (Een ander contract op het web dan in het systeem van Vodafone) En dat ik niets moet doen anders vervalt mijn contract.
  • Als ik niets doe, dan stopt het contract na de eerste maand, maar volgens de helpdesk loopt het door. Maar die uitspraak wil men niet in een mail naar mij sturen.
Op de Vodafone app is de mededeling nog erger:

  • Je contract is onbekend
  • Hoera! Je abonnement loopt af op xx-yy-2017 (een maand na de overgang). Dat betekend dat je je contract kan verlengen.
  • En blijf je bij ons, dan hebben we een leuk aanbod voor je. (En dat aanbod is dat je een duurder contract mag afsluiten.)
De helpdesk zegt, niets doen aen alles komt goed. Het is standaard zo dat Ziggo klanten eerst een maand klant worden en dan kunnen ze eventueel overstappen. Maar dat kon je toch al.
Ik hoop dat anderen die geforceerd overgaan, niet hun contract verlengen want dan is Vodafone de lachende derde.
12 Reacties 12
Giorgakis

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Je krijgt bij Vodafone dezelfde condities als bij Ziggo Mobiel. Contract van een maand met stilzwijgende maandelijkse verlenging.
Je zit dus niet, zoals bij de meeste andere contracten van Vodafone, voor één of twee jaar vast maar je kunt per maand opzegggen als daar een aanleiding voor is.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi JaapD,

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Je abonnement blijft inderdaad gewoon doorlopen. Die "maand" is de opzegtermijn waar rekening mee gehouden moet worden.
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk heeft een medewerker van Vodafone het probleem van de misleidende tekst opgepakt en kaart het intern aan zodat een juiste weergave komt in zowel 'My Vodafone' als in de app.

In 'My Vodafone' vind je de opmerking nu verlengen. En een einddatum die ook nadat die voorbij is blijft staan. Dit zou moeten aangeven dat het een onbepaald contract is.

In de app is het nog erger, er staat:

  • 'Onbekend', terwijl er een contract is.
  • 'Hoera! Je abonnement loopt af op 10 september 2017. Dat betekent dat je je contract kan verlengen.' Terwijl er geen einddatum is.
Hier nogmaals de teksten zoals ik onder 'My Vodafone' en de 'Vodafone app' zie en wat veranderd zou moeten worden om het afgesloten contract te reflecteren.


  • Wat onjuist is, storend en gewijzigd zou moeten worden, zijn:

    • Op mijn Vodafone:

      • onder overzicht:

        • de tekst ‘Verleng je abonnement’ met de tekst eronder zou verwijderd moeten worden.

    • Onder mijn abonnement:

      • daar staan de start- en einddatum, bij einddatum verwacht ik de tekst: '‘De einddatum van je contract is onbepaald.’'
      • de tekst onder verlengen kan in principe blijven. Er zou eigenlijk moeten staan dat het contract per maand opzegbaar is.

  • Op de app in ‘Informatie over mijn contract’ onder ‘Profiel’:

    • Eerste regel staat ‘'onbekend'’, dit zou moeten zijn: '’Start M (special)'’
    • Tweede regel staat 'Hoera! Je abonnement loopt af op 10 september 2107. Dat betekent dat je je contract kan verlengen.' Het zou beter zijn als er staat: 'Je contract is maandelijks opzegbaar en heeft geen einddatum’.'
    • Derde regel staat 'En blijf je bij ons, dan hebben we een leuk aanbod voor je.’' Deze regel kan je weglaten zowel de app als de webpagina zitten vol met reclame.
Giorgakis

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Daar heb je inderdaad een punt! 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Bedankt voor deze input JaapD! We gaan het intern aankaarten.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi JaapD,

Als het goed is zou het aangepast moeten zijn voor de klanten die van Ziggo naar Vodafone zijn gekomen 🙂
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sietske was het maar waar. Het is eerder erger geworden. Sinds eind augustus kan ik bellen wat ik wilde. Het aantal minuten blijft gelijk, kortom onbeperkt bellen. Maar sinds hetzelfde moment heb ik geen 4G meer, anders gezegd als er geen Ziggo netwerk in de buurt is heb ik geen internet. Dus ook geen Google maps en dat is hinderlijk.
Wat ik ook mis is de maandelijkse afschrijving van het contract. Nu lijkt dat leuk maar straks wordt ineens een aantal maanden ineens afgeschreven en daar zit ik ook niet op te wachten.

Hier nogmaals mijn punten ter verbetering. In een volgend schrijven zet ik de andere er ook maar bij. Ik ben bedroefd en wilde dat Vodafone en Ziggo nog apart waren. 😞
• Wat onjuist is, storend en gewijzigd zou moeten worden, zijn:
Op ‘My Vodafone’:
▪ onder overzicht:
▪ de tekst ‘Verleng je abonnement’ met de tekst eronder zou verwijderd moeten worden.
◦ Onder mijn abonnement:
▪ daar staan de start- en einddatum, bij einddatum verwacht ik de tekst ‘De einddatum van je contract is onbepaald.’
▪ de tekst onder verlengen kan in principe blijven. Er zou eigenlijk moeten staan dat het contract per maand opzegbaar is.
Op de app in ‘Informatie over mijn contract’ onder ‘Profiel’:
◦ Eerste regel staat ‘onbekend’, dit zou moeten zijn ’Start M (special)’
◦ Tweede regel staat 'Hoera! Je abonnement loopt af op 10 september 2107. Dat betekent dat je je contract kan verlengen.' Het zou beter zijn als er staat ‘ Je contract heeft geen einddatum’.
◦ Derde regel staat 'En blijf je bij ons, dan hebben we een leuk aanbod voor je.’ Hier kun je zetten ‘Wil je veranderen en blijf je bij ons, dan hebben we een leuk aanbod voor je.’
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
JaapD,

Ik durf niet te zeggen wat ze precies hebben aangepast, maar de afdeling die hierover gaat heeft wel een aanpassing gedaan voor de voormalige Ziggo Mobiel klanten.
Wij gaan hier zelf niet over, dus ik weet ik niet in hoeverre dit soort zaken makkelijk aangepast kunnen worden.
Gelukkig werkt je abonnement wel gewoon zoals het hoort 😉
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met het laatste punt ben ik het niet met je eens.
Ik heb het contract opgevraagd en dat klopt. De punten wat betreft de weergave in de app en web zijn nog steeds niet goed. En wat ook niet klopt is dat ik onbeperkt kan bellen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
JaapD, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Via het Forum kunnen we dit helaas niet verder voor je nakijken.
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al contacten met de helpdesk. Zij doen hun best, maar ik krijg nooit een antwoord over hoe het verder gaat.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic