Hallo,
Ik heb al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijg ik dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.
Dit tot ik gisteren een rekening kreeg van bijna 870 euro, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij mij oproept, zeker omdat ik thuis gewoon een wifi verbinding heb, en omdat ik de 3g data eigenlijk alleen gebruik om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. Ik heb geen ander 3G verbruik gedaan dan eerder.
Tevens vind ik het vreemd dat de specificatie zegt dat ik iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat mij toch onmogelijk lijkt ten eerste omdat ik mijn mobiel dan niet gebruik en ten tweede hij op wifi staat.
Op de 12e van de maand heb ik volgens Vodafone 294 MB gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en ik heb op de 13e van de maand een smsje gekregen van Vodafone dat mijn databundel (200MB) voor 90% is gebruikt.
Nu heb ik gekeken (30e) op mijn vodafone voor mijn huidig gebruik en staat dat ik er voor deze maand al met 920 euro eroverheen zit. Terwijl ik een sms kreeg op de 25e dat ik nog 75% had en heb 3G zelfs op de 29e uitgezet omdat ik die schikbarend hoge rekening zag.
Ik heb uiteraard gebeld met de klantenservice maar daar kreeg ik geen antwoord op mijn vragen en werd er gezegd dat ik 2 maart op kan zeggen. (Ze hebben al wel gezorg dat er geen internet meer word verstuurd naar mijn telefoon.
Zijn er wellicht financiele regelingen die getroffen kunnen worden in zo'n situatie aangezien het, naar mijn weten, mijn fout niet is.
Met vriendelijke groet